Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > B > Porodični miks kompakta i karavana
FOTO GALERIJA (29)

Test – Mercedes-Benz B 200 AMG Line

Porodični miks kompakta i karavana

Sa trećom generacijom B-Klase Mercedes je u tijelu monovolumena uspješno spojio dinamiku i okretnost kompaktnog automobila sa praktičnošću klasičnog karavana te tako porodičnim ljudima ponudio zanimljivu alternativu za trendovske SUV modele...

 

Prva generacija B-Klase predstavljana je 2005. godine kao praktičnija, veća i komfornija verzija A-Klase. Bio je to klasičan porodični monovolumen, koji je iz 4,27 metara dužine izvukao maksimum u svakom pogledu, ali i po prvi put uveo Mercedes-Benz u ovaj, svojevremeno veoma popularan automobilski segment. Sa drugom generacijom iz 2012. godine Mercedes značajno mijenja prvobitni koncept i napušta dotadašnju masivnu sendvič konstrukciju, koja je poprilično limitirala dinamičke mogućnosti prethodnika. Na novoj W246 platformi B-Klasa je postala lakša, okretnija i osjetno uzbudljivija za vožnju, zadržavajući još uvijek najvažnije kvalitete monovolumena: uzornu prostranost, udobnost i porodičnu funkcionalnost. Automobil je dobio i dinamičniji dizajn, koji je u AMG Line paketima mogao da ponudi i dozu, kod mlađih kupaca omiljene, sportske agresivnosti. Tržište je navedene novosti odlično prihvatilo pa je 2012. godine oboren prodajni rekord sa 120.000 isporučenih B-Klasa. Bio je to vrhunac kojeg Mercedesov monovolumen do danas nije uspio ponovo da dostigne ponajviše zbog galopirajućeg rasta popularnosti SUV modela. I taman kada su se mnogi ljubitelji B-Klase zabrinuli za sudbinu svog omiljenog modela njemački proizvođač je predstavio novu treću generaciju i dao joj još jednu šansu da se izbori za svoje mjesto na tržištu. Taj zadatak nije nimalo lagan, ali i nova B-Klasa ima svojih aduta. Štaviše, riječ je o najboljem dosadašnjem izdanju Mercedesovog monovolumena, koji je napravio značajan iskorak na mnogim poljima, preuzevši određena elitna tehnološka rješenja od reprezentativne S-Klase.

 

 

 

Prepoznatljiva linija prethodnika, koji je s prednje i zadnje strane bio inspirisan kompaktnom A-Klasom sa novim modelom je značajno umekšana. Umjesto revolucije B-Klasa je doživjela laganu dizajnersku evoluciju, koja nas je od poprilično oštrih karoserijskih linija dovela do potpune porodične opuštenosti i zaobljenih formi, koje su osim očigledne promjene „imidža“ istovremeno omogućile i da se koeficijent otpora vazduha smanji sa 0,27 na čak 0,24. To je fantastičan rezultat, koji je dobrim dijelom postao moguć zahvaljujući činjenici da se ispod nove B-Klase nalazi najsavremenija MFA modularna platforma. Podsjećamo da je ona namijenjena Mercedesovim vozilima sa prednjim pogonom kao što su: GLA, A i CLA-Klase, koji takođe mogu da se pohvale uzornom aerodinamikom. Testni model sa AMG Line vizuelnim paketom, koji s vana donosi agresivnije oblikovane branike, krovni spojler, proširenja pragova i specijalne petokrake 18-inčne alu naplatke na površinu izvlači najbolje iz dizajna nove B-Klase. Za izraženi sportski stav zaslužno je i niže AMG vješanje, zbog kojeg testni Mercedesov monovolumen s boka izgleda još dinamičnije nego što je to slučaj sa velikoserijskim verzijama. 

 

Smjena generacija i promjena platforme donijela je i tri centimetra duži međuosovinski razmak, ali i drugačiji digitalni koncept enterijera sa najsavremenijim Mercedesovim MBUX multimedijalnim sistemom. Nivo digitalizacije enterijera je progresivan i podrazumijeva da su u serijskom paketu opreme dostupna dva 7-inčna ekrana. Slјedeći nivo su 10-inčni ekrani, a u najsadržajnijim paketima kakav je testni ispred vozača se nalaze dva 10,25-inčna ekrana visoke rezolucije. Jedan od njih služi za grafički prikaz instrumenata, dok se preko drugog, koji je osjetljiv na dodir upravlja svim ostalim sistemima u automobilu poput telefona, radija, navigacije,... Veoma interesantna novost koju omogućava MBUX multimedija je sistem glasovnog upravljanja, koji se aktivira tasterom na upravljaču ili jednostavnim izgovaranjem riječi „Hey Mercedes“. Mada su glasovne kontrole i do sada bile dostupne u mnogim modelima premijum, ali i komercijalnih klasa, čini se da niko kao Mercedes nije uspio da uspostavi toliko efikasan nivo interakcije između vozača i automobila. Zbog ove činjenice čak i kada ste sami za upravljačem u B-Klase nećete imati takav utisak, jer je „automobil“ uvijek raspoložen za priču sa vama i ispunjavanje vaših zahtjeva. To u praksi znači da se radio stanica može promjeniti bez skretanja pogleda sa puta, a sličnu mogućnost nude i navigacija, klimatizacija, ali i ostali prateći sistemi koje MBUX objedinjuje.

 

Pod snažnim utiskom digitalizacije i svega novog što ona nudi tokom testa često smo „ignorisali“ za Mercedes B-Klasu već uobičajene kvalitete – odličnu završnu obradu, premijum materijale i visok stepen udobnosti, koji se nudi na svih pet sjedišta. Noćna vožnja u B-Klasi ima posebnu draž zahvaljujući ambijentalnom osvjetljenju i novim veoma originalnim okruglim ventilacionim otvorima, dok po sunčanim danima do posebnog izražaja dolazi i dvodijelni stakleni krovni „šiber“. Nasloni zadnjih sjedišta su djeljivi u omjeru 40:20:40, a opciono su dostupna i klizna zadnja sjedišta, koja se mogu pomjerati 14 cm prema naprijed i nazad. Zbog navedenog zapremina prtljažnika varira između 455 i 705 litara, dok makismum maksimuma iznosi 1.540 litara, što bi trebalo uspješno da pomiri svakodnevne, ali i putne potrebe jedne prosječne porodice.

 

Za standardni B200 model sa 1,33-litarskim benzinskim motorom od 163 KS Mercedes na bh. tržištu traži 54.233 KM, dok je za bogato opremljeni testni model sa mnoštvom skupocjenih dodatnih opcija potrebno izdvojiti 94.941 KM. To je iznos koji izaziva strahopoštovanje, kako prema testnom automobilu, tako i prema Mercedesovim dodatnim opcijama, koje su u našem slučaju osnovnu cijenu vozila uvećale za čak 40.708 KM.

 

 

POGON

Svi motori u pogonskoj gami nove B-Klase zadovoljavaju najstrože Euro 6d-TEMP ekološke standarde. Ljubiteljima dizelaša nude se dvolitarski OM 654 četverocilindraš sa 150 i 190 KS, a tu je i francuski 1.5 motor sa 116 KS. U ponudi su i tri verzije novog 1,33-litarskog turbo benzinca sa 109, 136 i 163 KS. Ovu zadnju i ujedno najjaču imali smo priliku da isprobamo u testnom modelu u kombinaciji sa 7G-DCT i automatskim mjenjačem i prednjim pogonom. Potpuno novi benzinac dolazi sa lančanim razvodnim mehanizmom koji pokreće bregasta vratila i koji nije toliko bučan koliko je to uobičajeno za ovu koncepciju. Mali motor je uzorno srčan, posebno kada se u „Dynamic Select“ sistemu između Comfort, Eco, Individual i Sport odabere zadnji režim rada. Svi dinamički sistemi u automobilu tada su podređeni ostvarivanju maksimalnih performansi koje se ogledaju u ubrzanju od 0 do 100 km/h za 8,2 sekunde i najvećoj brzini od 223 km/h. S obzirom na AMG stil kojeg promoviše testni model,  „forsiranje“ Sport režima rada nadzorne elektronike nam se nije učinilo čudnim u automobilu izraženog porodičnog predznaka. U ovoj činjenici nalazi se i jedan od najvećih kvaliteta B-Klase, a to je njena multifunkcionalnost. Mada ne izgleda onoliko trendovski i robusno kao njeni SUV konkurenti na asfaltu, ona još uvijek drži veoma visoke standarde kada su u pitanju udobnost i dinamika vožnje, što bi trebao biti ključan adut da se porodični ljudi zadrže u MPV klasi. Sa testnim prosjekom od 8,0 litara uzorna dinamika nam se i nije učinila tako skupom. S malo pažnje u Eco režimu prosjek se može svesti i na šest litara, ali sa takvim pristupom vožnji se postavlja pitanje - ima li potrebe za doplatom skupocjenog AMG Line repertoara.

 

SIGURNOST

Među najinteresantnijim sigurnosnim novostima ističe se uvođenje Intelligent Drive sistema koji je preuzet od S-Klase. Zahvaljujući visokoosjetljivim kamerama i radarima on je omogućio sigurnosnim sistemima u B-Klasi da vide put do 500 metara ispred vozila, te da pravovremeno uoče svaku potencijalnu opasnost. Ovaj sistem je u njihovom radu uvezao i podatke dobijene u realnom vremenu od navigacionog sistema, što je omogućilo aktivno prilagođavanje brzine uslovima za vožnju. B-Klasa u praksi može sama da koči, ubrzava, da sprečava promjenu trake ako će to dovesti do kontakta s drugim vozilom, da sama traži parking mjesto, parkira se i izlazi sa njega. Ona može da izbjegne i naletanje na zaustavljena vozila, te da spriječi evenutualni kontakt sa biciklistima i pješacima.

Datum objave: 15/01/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook