Naslovna > Automobili > Volvo > S60 > Poseban bio, poseban ostao
FOTO GALERIJA (22)

Test – Volvo S60 T5 R-Design

Poseban bio, poseban ostao

Oduvijek specifičan i svoj na mnogo načina, Volvo je sa novim S60 pronašao dizajnersku mjeru i ponudio nam savremen, luksuzan, udoban, ali istovremeno i nenapadan multimedijalni enterijer, koji je praktični smisao dobio kroz podršku mnoštva sigurnosnih sistema. Benzinski pogon je čisti hedonizam...

 

Sa novim S60 modelom Volvo je iz pogonske game potpuno eliminisao dizelaše, te se orijentisao isključivo na benzince i plug-in hibride. Kada su se odlučili na ovakav potez Šveđani su djelovali poprilično sigurni da to neće uticati na vrhunsku dinamiku i komfor vožnje njihove nove premijum limuzine. Kako to izgleda u praksi pokušali smo saznati testiranjem jedne od prestižnijih verzija novog S60 modela, koja je kombinovana sa sportskim R-Design paketom opreme i pogonjena sa dvolitarskim turbobenzinskim T5 motorom. Mada je po mnogo čemu dizajnerski sličan reprezentativnom S90 modelu, novi S60 zbog kompaktnijih gabarita i rekli bismo idealne limuzinske dužine od 4,76 metara u stvarnosti izgleda osjetno skladnije. Ovaj utisak je još izraženiji u kombinaciji sa neodoljivo privlačnom opcionom crvenom Fusion Red bojom i R-Design sportskom nadogradnjom koja s vana donosi atraktivne 18-inčne alu naplatke sa niskoprofilnim gumama dimenzija 235/45, zatim crna kućišta retrovizora, okvire oko stakala i zatamnjenu sredinu maske hladnjaka. Novi, sportski dizajn krasi i prednji branik čija donja ivica je istaknuta ukrasnom crnom lajsnom, koja se u nešto širem izdanju pojavljuje i na zadnjem braniku, sa zadatkom da vizuelno spoji dva četverougaona izduvna otvora sa sjajnim hromiranim završecima. Veoma lijep detalj predstavljaju i karakteristična Volvova LED svjetla sa integrisanim slovom T, koje simbolizuje mitski čekić svemoćnog nordijskog boga Tora. Pozadina je takođe osvijetljena LED diodama, te izgleda moderno, savremeno i nadasve originalno, kao uostalom i čitav S60.

 

Volvo je u enterijerima svojih automobila oduvijek uspijevao da postigne i ponudi jedinstvenu harmoniju između obaveznih upravljačkih segmenata i neobavezne skandinavske umjetnosti, perfektne izrade i vrhunskog stila. Takav ambijent kod vozača pobuđuje specifična osjećanja i spokoj, koji često nije lako opisati riječima. S60 se svim onim što nudi kao cjelina “uvlači pod kožu” prvo vozača pa onda i saputnika. Mada je oprema testnog modela bila luksuzna i prebogata, teško se oteti utisku da je enterijer S60 kao cjelina jedno od najinteresantnijih rješenja u klasi, posebno kada je nadograđen R-Design detaljima sa veoma udobnim sportskim profilisanim kožnim sjedištima i trokrakim upravljačem sa metalnim polugama za ručni odabir brzina. Ispred vozača su poprilično jednostavni i nenametljivi digitalni instrumenti, koji se projektuju na 12,3-inčnim ekranu visoke rezolucije, dok je na centralnom grebenu na dodir osjetljivi 9-inčni tablet ekran, u koji je osim multimedije integrisana i klimatizacija. Naoko lijepo i grafički skladno rješenje, u praksi kako kod Volva, tako i kod svih ostalih proizvođača funkcionalno nije na istom nivou jednostavnosti korištenja klasičnih potenciometara i prekidača, jer traži od vozača više koncentracije i bolje fokusiranja pogleda pri upravljanju. S druge strane, pripadnicima mlađih generacija, koje su odrasle uz na dodir osjetljive ekrane, ovakav način upravljanja se čini „prirodnim“, pa ćemo ga i posmatrati takvim. Volvov Sensus Connect upravljački sistem osim dodirnih nudi i mogućnost zadavanja glasovnih komandi, a tu su i Apple CarPlay, te Android Auto aplikacije, koje omogućavaju jednostavno spajanje automobila sa pametnim telefonima, te korištenje mnoštva različitih funkcija koje pružaju ovi savremeni uređaji.  Klasični tasteri kojih je na nekadašnjem „lebdećem centralnom grebenu“ bilo pregršt, svedeni su na minimum. Osim vrhunskih materijala, najkvalitetnije kože i metaliziranih R-Design umetaka u enterijeru se ističu i stilizovana ručica automatskog mjenjača, a lijep detalj je i u „dijamantskom“ stilu ukrašeni taster za pokretanje motora, te komande za selekciju pogona i kontrolu jačine zvuka. Za automobil koji košta gotovo 120.000 KM nema gledanja „kroz prste“, zbog čega ćemo kao manu navesti lagano škriputanje ukrasne plastike na centralnoj konzoli do kojeg dolazi pod snažnijim pritiskom koljena ili tijela vozača. Sve ostalo je granitno čvrsto, kako smo već decenijama navikli od Volva. Da bi digitalizacija enterijera imala potpuni smisao, tu su mnogobrojni savremeni sigurnosni sistemi sa kojima je S60 opremljen i koji imaju samo jedan zadatak - da isprave sve potencijalne vozačke greške, sačuvaju automobil, putnike i okolinu. Na neke od njih poput sistema za kontrolu putanje u saobraćajnoj traci, koji poprilično snažno koriguje položaj upravljača u svim onim situacijama kada nagazite liniju razgraničenja bez upaljenog pokazivača pravca treba se naviknuti, dok su automatski tempomat ili City Safety sistem za sprečavanje sudara sa drugim vozilima, biciklistima, životinjama i pješacima nekako prirodniji i aktiviraju se u situacijama neposredne opasnosti koje ste svjesni tek kada automobil sam preuzme kontrolu. Testni model bio je u stanju i da nam pruži određeni vid kontrolisane i kratkotrajne autonomne vožnje, čija osnovna funkcija je da spriječi eventualnu nezgodu ili kontakt vozila sa okolinom kada vozačeva pažnja za upravljačem djelimično ili potpuno oslabi zbog umora, sna ili nepažnje. Pilot Assist sistem pruža podršku vozaču pri upravljanju, ubrzanju i kočenju na dobro označenim cestama pri brzinama do 130 km/h, a tu su sistem zaštite u slučaju slijetanja s ceste (Run-off Road Mitigation), te zaštite protiv sudara sa nadolazećim vozilima (Oncoming Lane Mitigation). Testni S60 je imao i inovativni sistem koji onemogućava oduzimanje prvenstva prolaza u raskrsnici, a veoma nam se dopala i asistencija pri parkiranju sa vizuelnim pregledom okoline vozila pod uglom od 360 stepeni pomoću četiri kamere. Sve u svemu, S60 nas je zahvaljujući nabrojanim sistemima, ali i mnogim ostalim koji vrijedno rade u pozadini za kratko vrijeme uvjerio da smo u njegovoj kabini sigurni, veoma sigurni. Konačan rezultat je specifičan osjećaj relaksacije, koji Volvove automobile čini posebnim. Moderan dizajn, dinamičan pogon i ekskluzivan R-Design paket opreme u harizmatičnom i posebnom automobilu kakav je testni S60 sa tridesetak opcionih dodataka očekivano podižu početnu cijenu sa dobro odmjerenih 89.383 KM na konačnih 118.969 KM, što je u skromnim domaćim okolnostima iznos vrijedan strahopoštovanja, ali i divljenja, kao što je uostalom i sama nova Volvova limuzina, koja u prethodnoj generaciji nije imala ni približno isti nivo „Vauu efekta“ kakav ima danas. Njemačka „trojka“ napokon ima dostojnu alternativu, a sve ostalo biće volja kupaca.

 

POGON – BENZINSKA RAPSODIJA

U pogonskoj gami S60 modela više nema dizelaša, jer ih u Volvu smatraju prevelikim zagađivačima životne sredine. Na našem tradicionalno orijentisanom i dizelima naklonjenom tržištu ovakav potez bi se mogao posmatrati kao svojevrsno svetogrđe, ali nije, jer treba samo jednom probati Volvov benzinski pogon i brzo ćete zaboraviti dizel motore. Testni model bio je pogonjen dvolitarskim turbobenzinskim motorom sa oznakom T5, koja znači da on ima 250 KS i 350 Nm. Snaga se na podlogu prenosi preko prednjih točkova i osmostepenog automatskog mjenjača, koji nas je prijatno iznenadio u svim segmentima rada. Kada radi automatski, onda djeluje kao da čita vozačeve misli i predviđa sve putne situacije s velikim procentom tačnosti, a kada ga prebacite u ručni režim rada onda nudi bezgraničnyo zadovoljstvo koje u kombinaciji sa benzinskim motorima omogućava „razvlačenje“ u visoke obrtaje i munjevito spuštanje u brzinu niže. Sa opuštenom nogom na gasu i upravljačkom elektronikom u Eco režimu vožnje postigli smo najniži prosjek od 6,6 litara, što je na nivou onoga što u svojim deklaracijama obećava i sam Volvo. Takva vožnja od vozača zahtijeva samo potpunu opuštenost i nije smarajuća.  S malo više angažmana prema pedali gasa u Comfort režimu prosjek se brzo penje na osam litara, dok u Dynamic postavci pogona u startu treba računati na potrošnju od 9 do 10 litara. Mada bi se lako mogla učiniti prevelikim, ovakav prosjek je lako prihvatljiv kada ste za upravljačem testnog S60, koji osim svega nabrojanog ima i odlično R-Design sportsko vješanje sa kojim nam je vožnja po zahtjevnim putevima bila zaista istinsko zadovoljstvo.

 

Datum objave: 15/11/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook