Naslovna > Automobili > Jaguar > XE > Poslastica za 300 najbržih srećnika

Jaguar XE SV Project 8

Poslastica za 300 najbržih srećnika

Sa limitiranom serijom od 300 primjeraka najbržeg četverovratnog Jaguara svih vremena britanski proizvođač je stavio na iskušenje najbogatije kolekcionare današnjice...

Prošlog ljeta na ekskluzivnom britanskom automobilskom skupu „Goodwood Festival of Speed“ Jaguar je predstavio jarko narandžasti koncept XE SV Project 8, koji je munjevitom brzinom oduševio armiju njegovih obožavatelja širom svijeta. Bila je to vizija brutalne sportske limuzine, tačnije najjačeg i najbržeg cestovnog Jaguara u njegovoj sada već 96-godišnjoj istoriji. Ta vizija je napokon postala stvarnost. Tačnije, biće stvarnost za 300 odabranih srećnika, jer je Jaguar odlučio da XE SV Project 8 ponudi kao ekskluzivnu limitiranu seriju po jedinstvenoj početnoj cijeni od 170.000 eura. Podsjećamo da je ovo od 2014. godine drugi limitirani model kojeg potpisuje Jaguarov odjel za „Specijalne operacije“. Prvi je bio jednako fenomenalni „speedster“ F-TYPE Project 7. 

Najbrži visoko performantni sedan na svijetu u proteklih 356 dana koliko smo ga usavršavali postao je još brži, dinamičniji i rekao bih profinjeniji. Za razvoj ovog automobila bio je zadužen naš elitni odjel, koji je pomjerajući granice mogućeg, pokazao i dokazao da je to u krvi naših dizajnera i inženjera. Veoma sam ponosan na ovaj projekat i ljude koji su ga vrhunski sproveli u djelo – izjavio je John Edwards, prvi čovjek Jaguar/Land Rover tima za „Specijalne operacije“. 
Kao osnova za XE SV Project 8, Jaguarovi inženjeri su uzeli svoju velikoserijsku limuzinu XE, koja je doživjela korjenite promjene kako bi pod poklopcem motora mogla da ugosti 5,0-litarski V8 motor potpomognut kompresorom, koji spaljivanjem mješavine vazduha i benzina iz osam cilindara istiskuje 600 KS i čak 700 Nm obrtnog momenta. Ekstremni karakter najbrže Jaguarove limuzine najbolje se ogleda u činjenici da mu je za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno samo 3,3 sekundi, odnosno da može postići najveću brzinu veću od 320 km/h. O kakvim dinamičkim ostvarenjima je riječ najbolje potvrđuje činjenica da je renomiranim direktnim konkurentima poput Mercedesa C 63 AMG S ili BMW-a M3 CS za ubrzanje od „stotke“ potrebne 4,0, odnosno 3,9 sekundi. Mercedesov maksimum je pri tome na 290, a BMW-ov na 280 km/h. Jaguar je sa XE SV Project 8 pomjerio granice mogućeg, ali i pokazao sa kolikim razvojnim potencijalom dočekuje budućnost.


Za prenos snage od V8 motora (koji razvija 600 KS i 700 Nm) na sve točkove Jaguar koristi specijalno podešeni osmostepeni Quickshift automatski mjenjač. Masa automobila je u odnosu na standardni model značajno smanjena, upotrebom dijelova karoserije izrađenih od karbonskih vlakana. Aerodinamika je dodatno „ispeglana“ ugradnjom novog prednjeg branika, jedinstvenog dizajna, sa velikim brojem šestougaonih otvora za dovod svježeg vazduha do motora i kočnica. Ono što se na prvi pogled ne vidi, a značajno utiče na aerodinamiku je podesivi dio prednjeg spojlera, sa pločom koja je instalirana ispod automobila, zadnjim difuzorom i velikim krilom na poklopcu prtljažnika. Standardno ogibljenje je zamijenjeno snažnim i tvrdim sportskim adaptivnim sistemom koji omogućava spuštanje automobila za 15 mm, kada se vozi na sportskoj stazi. U standardnoj opremi su četiri sportska sjedišta, s tim da je moguće doplatiti za dva trkačka sjedišta sa kućištima od karbonskih vlakana, specijalnim pojasevima i rol-bar kavezom u zadnjem dijelu kabine. Ovaj paket je od standardnog lakši za 12,2 kg. Kočnice su karbon keramičke sa pojedinim rješenjima posuđenim iz Formule 1.

Cijena : 170.000 eura

 

Datum objave: 23/10/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook