Naslovna > Automobili > Kia > Potencijalni milioner
FOTO GALERIJA (63)

Kia Ceed

Potencijalni milioner

Prošla generacija Ceeda proizvedena je u 640.000 primjeraka. Od treće se očekuje da ode korak dalje i da dovede korejski kompakt do dva miliona prodatih primjeraka, što bi bio odličan rezultat za model koji postoji tek od 2006. godine…

Treća generacija Ceeda predstavljena je evropskoj javnosti na proteklom sajmu automobila u Ženevi, u kompaktnom petovratnom hatchbak i osjetno raskošnijem karavanskom izdanju. Od 2006. do 2018. godine Korejci su na evropskom tržištu prodali 1,28 miliona jedinica ovog modela, koji je u međuvremenu izgradio imidž pouzdanog i uzorno kvalitetnog kompakta. Podsjećamo da je Ceed kao i njegov koncernovski brat blizanac Hyundai i30 primarno razvijen za evropsko tržište, odnosno prilagođen ukusima i potrebama Evropljana. Kao i prve dvije verzije korejskih blizanaca, koje su se dizajnerski i enterijerno potpuno razlikovale, i kod treće je ta razlika očigledna, mada se ispod lima nalaze praktično dva veoma slična automobila. To je veliki plus za Korejce, kod kojih su platformska srodnost između Kijinih i Hyundaijevih modela dosta manje primjetni nego što je to slučaj sa njihovim evropskim konkurentima, koji između sebe dijele mnoštvo potpuno istih komponenti.

 

 

Vanjski dizajn Ceeda prati standarde koji su zacrtani prije tri godine sa aktuelnim Sportageom. Prednjim dijelom dominira „tigrova njuška“, odnosno hromirana maska hladnjaka, koja je sa strana uokvirena originalno oblikovanim svjetlosnim grupama, koje se izdužuju ka bokovima karoserije. A na njima su najupadljiviji novi alu točkovi u rasponu od 15 do 17-inča, ispupčeni rubovi blatobrana, hromirani okviri prozora i nabor u limu koji se proteže preko cijelog donjeg dijela vrata. Zadnji dio je dobio nove, dvodijelne svjetlosne grupe sa upečatljivom LED grafikom, a u branik su integrisani gabaritni katadiopteri. Kupcima se nudi 11 karoserijskih boja, od kojih su neke potpuno nove. Novi Ceed je razvijen na K2 mehaničkoj platformi zahvaljujući kojoj je 20 mm širi i 23 niži od prethodnog, dok je međuosovinski razmak ostao isti, od 2.650 mm. Uprkos minimalnim dimenzijskim promjenama, zapremina prtljažnika je povećana sa dosadašnjih 380 na sadašnjih 400 litara, a Korejci tvrde da je zahvaljujući novoj platformi osjetno unaprijeđen i kabinski komfor. Unutrašnjost je modernizovana u skladu sa aktuelnim Kijinim standardima, dok je kvalitet izrade podignut na viši nivo. Ceed je dobio novi multifunkcionalni upravljač koji će u najbogatijim paketima opreme dolaziti sa 12 daljinskih komandi.

 

 

Na centralnom grebenu sada je moguće dobiti novi 8-inčni na dodir osjetljivi ekran multimedije, koji se po želji kupca može povezati sa JBL audio sistemom, odnosno Wi-Fi hot spotom koji omogućava internet konekciju unutar kabine. Nivo komfora je podignut sa novim kožnim sjedištima, a vizuelni doživljaj sa mnoštvom aluminijumskih ukrasa i detalja. Za razliku od mnogobrojnih konkurenata koji prelaze na digitalne instrumente, Kia se odlučila da u Ceedu zadrži analogne sa savremenijim digitalnim ekranom putnog računara. Kada je riječ o pogonu, može se primijetiti da Kia ostaje vjerna provjerenim, ali i da uvodi neka nova, savremenija pogonska rješenja. Benzinsku paletu i dalje otvara dobro poznati 1.4-litarski atmosferac sa 100 KS, koji je u Ceedu prisutan od prve generacije i omiljen je kod bh. kupaca. Tu su i unaprijeđene verzije savremenijeg 1.0-litarskog trocilindraša sa 120 KS, odnosno novog 1,4-četverocilindarskog turbobenzinca sa 140 KS. Dizelska gama se oslanja na 1.6 CRDi motor u dvije verzije, sa 115 i 136 KS. Svi motori su standardno upareni sa šestostepenim ručnim menjačem, dok će se uz najsnažnijeg benzinca i dizelaša opciono nuditi sedmostepeni automatik s duplim kvačilom. Proizvodnja novog Ceeda počinje na proljeće, a u BiH se očekuje krajem ljeta do kada će biti poznate i njegove cijene.

 

Ceed Sportswagon
Zapremina prtljažnika kod karavanskog Ceeda je povećana sa 528 na 600 litara, što predstavlja jedno od najboljih ostvarenja u klasi. Karavanski model je dobio i opciono električno otvaranje prtljažnika. Iskoristivost prtljažnika povećava zadnja klupa djeljiva u omjeru 40:20:40, a njegove transportne mogućnosti povećava činjenica da se obaranjem naslona dobija potpuno ravan pod. U standardnoj opremi kod karavana su aluminijumski krovni nosači, koji su elegantno „stopljeni“ sa krovom vozila.

 

Datum objave: 15/04/2018
Komentarišite ovaj članak


Stanje na putevima

Partneri

Auto Shop Magazin

TV Emisija ASM Plus

 

Facebook