Naslovna > Automobili > Rolls-Royce > Ghost > Povratak duha
FOTO GALERIJA (11)

Snovi - Rolls Royce Ghost

Povratak duha

Kako i dolikuje slavnim imenima, koja se iz legendarne prošlosti vraćaju u sadašnjost, i ime Ghost od Rolls Royca je dobilo dužnu pažnju, koja se ogleda u elitnom luksuznom kupeu, sa dvanaestcilindričnim motorom i superiornim performansama...

Jedan od najelitnijih automobilskih proizvođača svih vremena, britanski Rolls Royce konačno je predstavio svoj novi model ili, kako ga mnogi nazivaju, baby Roller. Riječ je o novoj generaciji modela Ghost, a samo ime doživjelo je reinkarnaciju jer je ovaj legendarni britanski proizvođač, i po mnogima proizvođač najboljih automobila na svijetu, isti naziv koristio i za svoj slavni model 40/50 HP iz perioda prije II svjetskog rata. Sam dizajn baby Rollsa ostao je gotovo nepromijenjen u poređenju sa prototipom 200 EX, koji je naslijedio sve ono najbolje od modela Phantom i Drophead Coupe, ali u znatno manjem obliku. Baziran na najnovijoj platformi, koju dijeli sa BMW-om serije 7, Rolls Royce Ghost u dužinu mjeri 5,4 metra, u širinu 1.948 mm, a u visinu 1,55 metara, dok međuosovinski razmak iznosi nepuna 3,3 metra. Plemićko nasljeđe slavnih prethodnika vidljivo je na gotovo svakom detalju klasično, ali moderno skrojene karoserije, koju krase i posebni sedmokraki laki naplaci promjera 20 cola. Na njih su postavljeni pneumatici dimenzija 255/45 na prednjoj, odnosno 285/40 na zadnjoj osovini. Monumentalni Rolls Royce gril ostao je najprepoznatljiviji element i karoserije modela Ghost, uz nezaobilaznu figuricu Spirit of Ecstasy, koja se za svaki model ovog proizvođača potpuno ručno izrađuje, odnosno da ni jedna nije potpuno ista.

 

 

 

 

 


Ono što se posebno izdvaja kod modela Ghost je i njegovo novorazvijeno vazdušno ogibljenje. Naime, kontrolni modul svakog amortizera, u kombinaciji sa cijelim nizom senzora postavljenih po automobilu, izračunava opterećenje svake 2,5 milisekunde, što znači da se samo vješanje nevjerovatno brzo prilagođava svakoj situaciji, brzini, te vrsti podloge. Osim novorazvijenog vazdušnog ogibljenja, za potpun ugođaj u vožnji, bez obzira na vrstu podloge, te vremenske uslove, brine se i tradicionalno perfektno aranžirana unutrašnjost, oplemenjena detaljima poput takozvanog ledenog osvjetljenja, hromiranih rukohvata na vratima, te posebnih roller-ball kontrolera audio sistema. Materijali su, kako je uvijek i bilo, posebni, a u slučaju modela Ghost radi se o, između ostalog, svilenim, drvenim, te aplikacijama od kašmira. Instrument tabla djeluje najelegantnije, jer je oslobođena suvišnih detalja, dok su istovremeno sve vitalne komande postavljene na veoma intuitivan način. Same kontrole vozila, uključujući i blještavo crni multifunkcionalni upravljač, predstavljaju mini-skulpture, od kojih su važnije one finiširane hromom. Ipak, posebna pečat enterijeru baby Rollsa daje skupocjeno drvo, kojim je obložena većina instrument table, oplata vrata, te sekcija u zadnjem dijelu.

 

 

 

U pogledu motorizacije Rolls Royce krije jednu i više nego zanimljivu tajnu. Uzmemo li u obzir elegantnu vanjštinu, prosto je nevjerovatno da se ispod velikog prednjeg poklopca krije ni više ni manje nego ultrasportski motor, tačnije rasni 6.6-litarski dvanaestocilindraš V konfiguracije, koji pomoću twin-turbo punjenja oslobađa 563 KS i čak 780 Nm obrtnog momenta, raspoloživog već od dizelski niskih 1.500 o/min. Ovaj mini-vulkan Ghostu podaruje gotovo nevjerovatne performanse, jer kako drugačije objasniti da vozilo ove veličine i mase od 2,5 tona do 100 km/h stiže za samo 4,7 sekundi, te da mu je maksimalna brzina limitirana na 250 km/h. Istovremeno, iako je težak gotovo kao i njegov veći brat Phantom, Ghost je znatno agilniji u vožnji, ali i znatno ekonomičniji. Iako je nepristojno pitati koliko košta jedan Rolls Royce, određene informacije ipak postoje. Početna verzija modela Ghost startuje od 200.000 eura, ali kako niko ovakav automobil ne kupuje bez određenih dodataka, valja računati na cifru od bar 250.000 eura. Puno? Rolls je ipak Rolls!

 

Datum objave: 24/02/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook