Aktuelni Volvo S60 jedan je od najuspješnijih modela švedskog proizvođača, koji je za proteklih osam godina prodat u više od milion primjeraka. Ipak, i kao takav nije se uspio oduprijeti zubu vremena, te sve jačoj i mlađoj konkurenciji, koja ga je polako, ali sigurno, počela istiskati sa tržišta više srednje klase. Dolazak nasljednika postavio se kao imperativ za Volvo. Da kriju „asa“ u rukavu Šveđani su najavili prošle godine na Sajmu automobila u Detroitu, kada je svjetlo dana ugledao konceptni S60. Mada je konceptni model bio nakrcan mnoštvom futurističkih detalja, poput potpunog staklenog krova i prozirne centralne konzole, već tada se dalo naslutiti da bi nova „šezdesetka“ mogla donijeti krupne promjene. Konačno, to je i potvrđeno mjesec dana prije svjetske premijere objavljivanjem opsežnog Press materijala na oficijelnoj internet stranici, kada je postalo jasno da će posjetioci ovogodišnjeg Sajma automobila u Ženevi imati ekskluzivnu priliku da posvjedoče rađanju jednog potpuno drugačijeg Volva.
Prva i najočiglednija promjena je dinamičniji dizajn. Mada su mnogi spremni reći da je izgled aktuelnog S60 vanvremenski te da nikada neće ostariti, novi model ih u tome demantuje. Sportski dizajn obećava posmatraču da je ovaj automobil dinamičnih voznih karakteristika i uvjeravam vas da novi S60 u potpunosti ispunjava to obećanje. Njegove vozne mogućnosti su bolje od bilo kojeg dosadašnjeg Volvoa. Osim toga, inovativna tehnologija vam pomaže da postanete bolji i sigurniji vozač – riječi su predsjednika Volvo Cars Stephena Odella. Ono što prvi čovjek švedske kompanije kaže, vidljivo je i golim okom, na prvim slikama i u video-materijalu novog S60, gdje je poseban naglasak stavljen na sportski dizajn i dinamiku vožnje, na adute koji do sada nisu bili u prvom planu nijednog Volva. Novi S60 je izvajan da vas pokrene. Svaka linija u njegovom dizajnu je tu da bi vas pokrenula, fizički i emocionalno. Njegov profil donosi kupeovsku formu, tako da se dodatni par vrata čini kao ugodno iznenađenje - kaže direktor Volvo dizajna Peter Horbury. Baš ta kupeovska forma novom S60 donosi epitet dinamičnijeg u odnosu na prethodnika, koji je klasični predstavnik lijepog, ali za evropske standarde pomalo „hladnog“ skandinavskog dizajna.
Najvažniji vizuelni elemenat s boka je izdužena krovna linija, skladno razvučena od prednjeg ka zadnjem kraju automobila, koji se čini kao da je izvajan iz jednog, jedinog dijela. Dah modernizma izgledu daju blago zakošena prednja svjetla, sa vertikalno postavljenim dnevnim svjetlima. Interesantno rješenje u poređenju sa kičastim LED diodama, koja već uveliko „krase“ većinu konkurenata. Dvodijelna „stop“ svjetla, sa svjetlom podlogom u obliku bumeranga, osim što odlično izgledaju, pružaju i važan doprinos sigurnosti. Njihov povišeni položaj nalazi se tačno u vidnom polju vozača iza S60, što u praksi smanjuje vrijeme reakcije u slučaju kočenja. Na kraju priče o dizajnu mora se priznati da oblik nove „šezdesetke“ nije revolucionaran, već evolutivan, veoma skladan i oku ugodan. Ovakav pristup je razumljiv, jer je S60 do sada kupce uglavnom pronalazio među tradicionalistima, a oni se ne bi trebali ljutiti na Šveđane što su dinamičnijim linijama napravili i određeni ustupak prema mlađoj klijenteli. Spoj tradicije i modernizma odlikuje i unutrašnjost, koja je projektovana u maniru najboljih savremenih Volvo modela, a prije svega SUV-a XC60. Dežavu osjećaj pri prvom pogledu trebao bi biti svojevrsni mamac za tradicionaliste, koju ni po koju cijenu ne bi mijenjali Volvov minimalizam u unutrašnjosti za „high-teck“ raskoš kakvu nude, prekidačima i displejima načičkani enterijeri konkurencije.
Novina u odnosu na ono što nudi XC60 ima, a one se prije svega ogledaju u drugačijem dizajnu izdvojenih okruglih prekidača na „lebdećoj“ centralnoj konzoli, koji sada imaju po dvije „najvažnije“ funkcije umjesto dosadašnje jedne. Novi je i trokraki multifunkcionalni upravljač, sa ergonomičnijim daljinskim komandama. Tijesna veza sa XC60 najočiglednija je u pogledu arhitekture obloga vrata, koje su gotovo identične u oba automobila. I instrument tabla je slična. Kada je riječ o enterijeru, u Volvu na prvo mjesto stavljaju kvalitet ugrađenih materijala, te veoma kvalitetnu završnu obradu, koja u pojedinim segmentima prevazilazi dostignuća konkurencije. Ono na šta su Šveđani veoma ponosni je ugradnja prirodnih materijala, prvenstveno drveta, koje je kod većine konkurenata zamijenjeno imitacijama. Svojevrsna unikatnost enterijera ogleda se i u novom „infotainment“ sistemu zabave i informisanja, koji sve bitnije informacije o klima-uređaju, muzičkom sistemu, navigaciji, mobilnom telefonu... prikazuje na pet ili sedam inčnom displeju (zavisno od opreme), koji je radi bolje preglednosti blago zakrenut prema vozaču i integrisan u samom vrhu centralne konzole. Volvo za novi S60 obećava visok nivo udobnosti, te znatno bolji osjećaj u vožnji, u odnosu na prošlu generaciju.
Spoj vrhunske udobnosti i uzornih dinamičkih karakteristika trebala bi donijeti koncepcija sa dvije različite vrste podvozja, koje će se nuditi zavisno od tržišta. Na evropskom tržištu S60 će dolaziti sa dinamičkim podvozjem u standardnoj opremi, dok će se u Sjevernoj Americi i Aziji serijski opremati sa takozvanim Comfort podvozjem. Osnovna razlika između ova dva koncepta je u amortizerima te dijelovima prednjeg i zadnjeg vješanja, koji su u jednom slučaju orijentisani na postizanje što bolji dinamičkih performansi, a u drugom na udobnost. Verzija sa dinamičkim podvozjem nudiće direktnije upravljanje uz zadržavanje visokog nivoa udobnosti, dok će Comfort varijanta pružati visok stepen udobnost, bez obzira na vrstu podloge i kvalitet ceste. Značajan doprinos uživanju u vožnji daće i novorazvijeni AWD sistem pogona na sve točkove, sa novim softverom, koji brže reaguje na promjenu uslova vožnje i gubitak optimalnog kontakta sa podlogom. Kako i dolikuje modelu koji će se boriti za primat u višoj srednjoj klasi, Volvo će S60 nuditi sa bogatom paletom pogonskih agregata, koja će se vremenom proširivati. Za početak prodaje u ponudi će se naći dva benzinca, manji dvolitarski četverocilindraš sa 203 KS i jači V6 agregat, koji će uz pomoć kompresora istiskivati 304 KS. Ljubitelji dizelaša u početku će moći da biraju između jednog petocilindraša sa dvije izlazne snage od 163 i 205 KS. Do kraja godine u ponudi će se naći još četiri motora, od kojih najviše pažnje privlače dvolitarski benzinac sa 240 KS i štedljivi 1.6-litarski DRIVe dizelaš sa 115 KS i prosječnom potrošnjom od samo 4,3 litre na 100 km.
Od tehnoloških poslastica koje će se prvi put u automobilskoj industriji pojaviti sa novim Volvom S60 u prvi plan stavljen je inovativni Pedestrian Detection sistem praćenja pješaka u okolini automobila, sa mogućnošću automatskog kočenja do 100% kapaciteta kočnica. U prevodu to znači da je Volvo razvio inovativni elektronski sistem, koji uz pomoć kamera i senzora prati kretanje pješaka, obavještavajući zvučnim signalima i slikom o njihovom položaju vozača, od trenutka uočavanja do eventualne kritične situacije. U slučaju da vozač negira upozorenje sistema, a da isti zaključi da je sudar neizbježan, Pedestrian Detection može u potpunosti preuzeti kontrolu nad kočnicama, te usporiti ili zaustaviti automobil, kako bi spriječio ozljeđivanje pješaka. Ovaj sistem je svojevrsna novina, jer su sa njim elektronici prvi put date „odriješene“ ruke u kritičnim situacijama, sa „ovlaštenjem“ da maksimalno upotrijebi kočionu silu, koju je do sada elektronika mogla koristiti samo do procenta od 50%. Kada bude zvanično predstavljen, novi Volvo S60 će bez sumnje postati jedan od najsavremenijih automobila današnjice, koji će u okvirima više srednje klase nuditi zanimljiv spoj dinamičnog, sportskog dizajna, raskošnog i po mnogo čemu jedinstvenog enterijera, snažnih i ekološki orijentisanih motora, te naprednih sigurnosnih tehnologija, koje bi mu uz granitno čvrstu karoseriju lako mogle donijeti titulu najsigurnijeg automobila današnjice.