Naslovna > Motocikli > Povratak zelenog predatora
FOTO GALERIJA (13)

Kawasaki ZX10R Ninja 2011

Povratak zelenog predatora

Kawasaki ZX-10R Ninja oduvijek je važio za beskompromisni sportski motocikl, čiji su najjači adut bile sirove performanse. Posljednja generacija predstavlja u potpunosti nov model, tačnije motocikl koji je nastao na čistom listu papira...

Novi veliki Ninja predstavlja potpuno novi model još od otkrivanja prethodnika iz 2004. godine. Kao i svi njegovi prethodnici i najnoviji model za 2011. godinu teži vrhunskim voznim karakteristikama, ali sada uz znatno više snage i sa boljom kontrolom. Sa upečatljivim dizajnom prožetim mnoštvom kompleksnih, oštrih linija i vrhunskom tehnologijom ugrađenom ispod njegovog oklopa, novi ZX-10R razvijen je samo sa jednim ciljem - da potuče konkurenciju. Prvi cilj pri kreiranju velikog Ninje bio je maksimalno redukovanje težine, tako da najnoviji model raspolaže cijelim nizom elemenata koji ga čine znatno mršavijim u poređenju sa prethodnikom, ali i konkurencijom. Sa masom od 198, odnosno 201 kilogram u ABS verziji, novi ZX-10 sada je znatno "prijateljskije" nastrojen ka vozaču, a razloga je više. Jedan od prioriteta koji je trebalo ispuniti je centralizovati masu motocikla, a u skladu s tim i konfigurisati potpuno podesivo Showa ogibljenje, koje je sada sastavljeno od prednje 43-mm big piston teleskopske viljuške i zadnjeg oscilirajućeg ramena, ovješenog na gotovo vodoravno postavljeni amortizer. U oči upada i potpuno novi aluminijumski okvir sastavljen od samo sedam dijelova, a sudeći po impresijama sa prvih vožnji, upravo ovaj element možda je i najzaslužniji za znatno bolje ponašanje motocikla na limitu.

 

 

 

 

 


Kao i sam motocikl i pogonski agregat je potpuno nov, a Kawasakijevi stručnjaci prilično su se potrudili da uz manju masu postignu veću snagu, koja u ovom slučaju pri 13.000 o/min iznosi čak 200, odnosno sa modifikovanim devetlitarskim RAM Air sistemom 209,9 KS. Novi motor po želji funkcioniše u tri moda snage, ima potpuno revizioniranu radilicu i osovinu transmisije, a i njihova pozicija sada je drugačija. Tačnije, ulazna osovina trkaće kasetne šestostepene transmisije sada se nalazi iznad druge dvije, a u odnosu na izlaznu osovinu, radilica se sada nalazi oko 10 stepeni iznad. Nova konfiguracija doprinosi višem centru gravitacije, kao i bolje centralizovanoj masi, što u finalu rezultuje znatno boljom upravljivošću motocikla u vožnji.

 

 

 

 

Zahvati u glavi motora, odnosno veći usisni ventili sa širim usisnim i izduvnim portovima, rezultovali su da agregat sada puno bolje „diše“, odnosno da fluidnije razvija snagu, što je direktno uticalo na to da je sada puno lakše kočiti agregatom, a istovremeno i da motocikl dobije još bolju trakciju zadnjeg točka. U suštini, Kawasaki ZX-10R sada je puno pitomiji pri ulazu u krivinu, vođenje u zavoju je osjećajnije, stabilnost je podignuta za stepenicu više, a sve to uz potpunu kontrolu poboljšanu i novorazvijenim, trkačko orijentisanim S-KTRC sistemom kontrole trakcije, baziranim na sličnom iz MotoGP šampionata. Ovaj elektronski sistem nudi tri različita moda operisanja, koji se biraju jednostavnim pritiskom tastera na upravljaču, a uz Kawasakijeve KIBS ABS radijalne kočnice sa diskovima promjera 310 i 220 mm dizajniran je tako da asistira vozaču pri traženju samog limita ovog fantastičnog motocikla.

 

 

 


Sa dizajnerske strane, Kawasaki ZX-10R i dalje je jedan od najagresivnijih motocikala u klasi, čemu posebno doprinosi otvoreniji oklop zaslužan za bolju disipaciju vrućeg vazduha motora. Da je novi najveći Ninja posudio neke stvari sa svog trkaćeg brata iz MotoGP šampionata pokazuje i katalizacioni izduvni sistem 4-2-1, čije su grane izrađene od titanijuma, a prigušivač od nerđajućeg čelika. Digitalni informacioni pokazivači operišu u dva moda, Standard i Race, a sadrže apsolutno sve podatke u vezi sa motociklom, uključujući između ostalog i detalje S-KTRC podešavanja, prosječnu potrošnju, stepen prenosa, itd. Kao i mnogo puta do sada Kawasaki je bio prilično škrt u otkrivanju performansi, ali sudeći po ukupnim karakteristikama, nema sumnje da je novi ZX-10R trenutno najmoćniji serijski motocikl na svijetu. Novi veliki Ninja već se prodaje na zapadnom tržištu po cijeni od 15.990 eura.

Datum objave: 12/01/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook