Naslovna > Automobili > Audi > A3 > Praktičan i dinamičan kompakt po posljednjim premijum standardima
FOTO GALERIJA (10)

Audi A3 Sportback

Praktičan i dinamičan kompakt po posljednjim premijum standardima

Sa četvrtom generacijom A3 Sportbacka Audi je nadogradio sva dosadašnja pozitivna rješenja, osvježio prepoznatljiv dizajn i potpuno redefinisao enterijer, kako bi ga uskladio sa aktuelnim digitalnim trendovima i zahtjevima premijum kupaca...

Volkswagen grupacija posebna je po mnogo čemu, ali jedna stvar kod nje godinama naprosto fascinira automobilsku javnost. To je sposobnost njemačkog automobilskog giganta da na jednoj veoma sličnoj platformi ponudi mnoštvo različitih modela, koji osim dizajnerskih i brendovskih specifičnosti, nude i drugačije praktične, komforne i dinamičke kvalitete. Ovaj šablon, koji je danas postao uobičajena praksa kod gotovo svih proizvođača automobila, VAG Grupa je premijerno primijenila u kompaktnoj klasi kada je polovinom devedesetih godina prošlog vijeka predstavila četvrtu generaciju Golfa i prvu Seat Leona, Škode Octavije i Audija A3. Na krilima odlične Golfove osnove, tri novopridošla modela privukla su veliki broj novih kupaca, ali i istovremeno izgradila potpuno različite imidže.

 

 

 

Audi A3 Sportback je u ovom četvercu dobio jednu od najtežih uloga, jer je trebao koncept kompakta da nametne veoma zahtjevnim premijum kupcima. Njegova formula za uspjeh je bila poprilično jednostavna – ponuditi najviši mogući nivo kvaliteta, dinamike, komfora i praktičnosti uz prepoznatljiv Audijev dizajn. U značajnoj mjeri A3 je u ovoj namjeri i uspio, mada je u međuvremenu dobio veoma snažnu konkurenciju u obliku Mercedesa A i B-Klase, odnosno BMW 1. Podsjećamo da se A3 do sada nudio kao trovratni i petovratni kompkat, kao atraktivni kabriolet, Sportback, a od prošle generacije i kao limuzina. Četvrta generacija svjetlo dana je ugledala u petovratnoj konfiguraciji, a već sada je jasno da trovratni model odlazi u prošlost, dok proizvodnja limuzine i kabrioleta u aktuelnom trenutku nije potvrđena. 

 

 

 

Dizajn „trojke“ oduvijek je pratio aktuelne Audijeve modne trendove, uz minimalne vizuelne i uglavnom evolutivne promjene. Na prvi pogled četvrta generacija ne donosi nikakvu revoluciju, ali je svježina i te kako primjetna u mnogim detaljima. Jedan od njih svakako je do sada najuglastija šestougaona „single frame“ maska hladnjaka, koja pokriva gotovo čitav čeoni dio automobila. Prednji branik je na bogato opremljenim promotivnim modelima istaknut sa bočnim svijetlim okvirima, koji imitiraju dodatne otvore za dovod vazduha kakve imaju Audijevi sportski modeli iz RS serija. Zadnji branik u najbogatijem izdanju dolazi ukrašen sa hromiranom lajsnom, dok je u serijskoj verziji na toj poziciji samo kontrastna crna plastika.

 

 

 

 

Dinamičnije profilisan sa četiri uzdužna pregiba je i poklopac motora, a po istom principu vizuelno su promijenjene i limene površine ne vratima. Raspored staklenih površina ostao je isti, ali su one sada naglašene hromiranim okvirom, dok je zadnji, krovni C stub nešto širi i oštrije nagnut prema naprijed. U osnovnim paketima opreme opreme plastični elementi na branicima su u crnoj boji i puno manje se ističu, a takvi su i serijski 16-inčni alu naplaci. Kroz više pakete ili dodatnu opremu kupci na raspolaganju imaju dva modela 17-inčnih, četiri 18 i dva 19-inčnih aluminijumskih točkova, koje odlikuje potpuno novi i moderan dizajn. Ko to želi, „trojku“ može da dobije i sa „zimskim“ 16-inčnim čeličnim točkovima sa plastičnim ukrasnim poklopcima. U skladu sa trendovima su i standardna LED svjetla, koja su dobila veće bočne elemente. Ko želi može ih dodatno unaprijediti sa još sofisticiranijim LED ili Matrix LED tehnologijama. Matrix svjetla nude mnoštvo naprednih aktivnih funkcija sa mogućnošću zatamnjivanja pojedinih tačaka kako bi se spriječilo zasljepljivanje vozača, pješaka ili životinja koji se nalaze nasuprot A3 Sportbacku. Drugi nivo LED osvjetljenja i Matrix LED uključuju i dinamičke pokazivače pravca, koji naizmjeničnim paljenjem u pravcu kretanja vozila dodatno sugerišu ostalim učenicima u saobraćaju namjeravanu promjenu pravca i čine ovu operciju sigurnijom.

 

 

Kada je riječ o vanjskom uređenju automobila i njegovom prilagođavanju pojedinačnim ukusima, treba naglasiti da je Audi uz različite nivoe opreme ponudio mnoštvo živopisnih boja. Kupcima su tako na raspolaganju dvije osnovne nijanse – crna i bijela, zatim osam metalik kombinacija, dvije takozvane „uni“ nijanse, pet specijalnih metalik boja, dvije sa perla i jedna sa kristalnim efektom. Veoma interesantnom opcijom čini se i mogućnost lakiranja vozila u specifičnu nijansu koju Audi ne nudi u standardnom katalogu boja, a kupac ju želi vidjeti na svom A3 Sportbacku.

 

 

 

 

 

Sa 4,34 metra dužine novi model je tri centimetra duži od prethodnog, dok je osnova ostala dosadašnja MQB platforma. Međuosovinski razmak je takođe isti, a takva je zapremina prtljažnika koja varira od osnovnih 380 do maksimalnih 1.200 litara. Najveće promjene desile su se u enterijeru, koji je poprilično drugačiji u odnosu na sva aktuelna Audijeva rješenja. Originalnošću se ističe raspored novih lamelarnih ventilacionih otvora, koji su neposredno uz nove digitalne instrumente sa MIB3 multimedijom, koja je već promovisana sa Golfom. A3 je dobio i veliki na dodir osjetljivi 10,1-inčni ekran, koji je opciono dostupan i u 12,3-inčnom formatu. Za razliku od Golfa koji je gotovo u potpunosti prešao na dodirne komande, A3 njeguje konzervativniji pristup sa mnoštvom klasičnih tastera i prekidača. U osnovnom paketu opreme nova „trojka“ dolazi sa jednostavnijim kožom obloženim upravljačem sa okruglim poklopcem vazdušnog jastuka na sredini, dok je u bogato opremljenim testnim modelima u prvom planu novi S Line upravljač sa svijetlim umetkom. Digitalni instrumenti standardni su u svim modelima, ali u početnom paketu dolaze sa nešto užim displejom i klasičnim pokazivačima temperature, odnosno nivoa goriva u rezervoaru. Osnovno stilsko uređenje kabine prepoznaje se po centralnom aluminijumskom umetku, ručnom klima uređaju i plastičnim nožnim komadama, koji su u bogatijim paketima opreme zamijenjeni sjajnim metalnim navlakama. Kako i s vana, tako je i u kabini ponuđeno mnoštvo različitih mogućnosti za personalizaciju. Osim standardnih, kupcima su na raspolaganju i opciona sportska sjedišta sa snažnijim bočnim stranama i podesivom dužinom sjedalne površine. U serijskoj opremi dolaze jednostavne platnene presvlake, dok Audi opciono nudi nekoliko kombinacija alkantare, sintetičke kože i prave kože. Vrhunac predstavljaju presvlake od najkvalitetnije nappa kože. Stropna presvlaka može biti svijetla ili tamna, dok se ukrasni umetak na instrument panelu može dobiti i u bojama platine, aluminijuma i u plavoj nijansi. Kupcima je Audi na raspolaganje stavio četiri nivoa opreme: Basis, Advanced, S-Line i Edition One. Prve jedinice najnovijeg A3 Sportbacka kupcima bi trebalo da budu isporučene početkom maja sa sadržajnom promotivnom Edition One opremom po početnoj cijeni od 28.900 eura, dok bi najpovoljnija standardna „trojka“ trebalo da bude dostupna za 26.800 eura.

 

 

POGON

 

Od starta prodaje A3 Sportback biće ponuđen sa jednim 1,5-litarskim TSI benzincem sa 150 KS i dvije verzije novog 2.0 TDI dizelaša sa 116 i 150 KS. Do ljeta bi u ponudu trebalo da bude uvršten i 1.0 TSI trocilindarski benzinac sa 110 KS i blagim hibridnim pogonom. Svi benzinski motori dolaze u kombinaciji sa 48-voltnom instalacijom i starter/generatorom, koji daje podršku motoru SUS u startu i može da kočionu energiju regeneriše u struju za punjenje baterija. Blagi hibrid ima i mogućnost „jedrenja“ sa isključenim motorom SUS u nezahtjevnim režimima vožnje do maksimalno 40 sekundi. U ponudi su i dva mjenjača: šestostepeni ručni i sedmostepeni automatik sa dva kvačila. Pogonska gama vremenom bi trebalo da bude proširena i sa novim hibridnim verzijama, odnosno sa motorom kojeg će da pogoni prirodni plin.

 

 

SIGURNOST

 

Veliki broj sigurnosnih rješenja A3 Sportback je podijelio sa aktuelnim Q3 modelom, koji mu predstavlja najbližeg SUV srodnika. Za sigurnost su zadužena četiri standardna sistema. Tu je upozorenje kod izlaska iz saobraćajne trake i asistenciju prilikom promjene pravca kretanja u traci. Prvi sistem vozaču pomaže da ostane u okvirima trake, a drugi ukazuje na kritične situacije kod promjene pravca, kao što je detekcija vozila u mrtvom uglu. U ponudi je i Audi presense sistem sa prednje strane vozila. Ako sistem registruje neizbježan frontalni sudar, on vozaču upućuje vizuelna, akustička i haptička upozorenja. U slučaju nužde, sistem samostalno aktivira snažno kočenje i sprovodi Audi pre sense osnovne sigurnosne mjere. To uključuje zatezanje prednjih sigurnosnih pojaseva, zatvaranje prozora i opcionog krovnog otvora, te paljenje svih pokazivača smjera. Kao sigurnosna opcija nudi se i Adaptive cruise control sistem. On vozaču olakšava vožnju tokom uzdužnog i poprečnog navođenja. Boravak za upravljačem olakšava i zadnja parking kamera koji olakšava manevrisanje na skučenom prostoru. Sistem pomoći pri parkiranju automatski navodi automobil prilikom ulaska, ali i izlaska sa parking mjesta. Tu je i asistent za bočni saobraćaj koji vozača pri izlasku unazad upozorava na približavanje ostalih vozila, koje sistem smatra opasnim.

Datum objave: 19/09/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook