Naslovna > Retro > Praktičan, zabavan, neponovljiv
FOTO GALERIJA (7)

Fiat 850

Praktičan, zabavan, neponovljiv

Fiat 850 predstavljen je 1964. godine i tada je predstavljao evoluciju megapopularnog modela 600. Sa modernijom karoserijom, koju su dopunile coupe i cabriolet verzije, ovaj model u istoriji automobilizma ostao je upisan kao jedan od najvažnijih i najcjenjenijih automobila ikada napravljenih...

Fiat 850 po nogo čemu je poseban automobil. Potpuno nova karoserija, čiji je koeficijent otpora vazduha iznosio za ono vrijeme solidnih 0,42, pružala je, uporedimo li je sa prethodnikom, znatno više mjesta u unutrašnjosti, sasvim dovoljnog za četiri odrasle osobe. Dvoje vrata, pogonski agregat postavljen u zadnjem dijelu, te većina mehaničkih dijelova transplantiranih sa modela 600 osnovne su karakteristike malog Fiata, koji je svojevremeno na našim prostorima važio za jednog od najpopularnijih automobila. Robusni vodeno hlađeni četverocilindraš zapremine 843 ccm ugrađivao se u dvije verzije Fiata 850, Normale sa 34 i Super, u kojem je razvijao 37 KS. Prvi facelifting Fiat 850 je doživio 1968. godine, kada se u februaru pojavljuje i sportska varijanta, model Specijal. Motor pojačan na 47 KS, te disk kočnice na prednjoj osovini detalji su koji su izdvajali ovaj veoma sposobni automobil od ostatka game. Mali saloon nastavio je da se proizvodi sve do 1971. godine, kada je sa proizvodnih traka sišao i posljednji 2.203.380 primjerak.

 

 

 

 

 

Uporedo sa modelom saloon, Fiat je na ženevskom sajmu 1965. godine lansirao varijante Coupe i Spider, možda i najljepše primjerke familije 850. Za dizajn Coupea odgovoran je čuveni Centro Style Fiat, dok je izuzetno uspjelog Spydera potpisao legendarni Bertone. Velika prednost svih Fiata 850 je što su gotovo do pojedinosti dijelili mehaničke komponente, tako da su, posebno Coupe i Spyder, po ovom pitanju bili gotovo identični. Model Coupe raspolagao je sa 47 KS, što je bilo dovoljno da ga do 100 km/h dovede za 18,5 sekundi i do maksimuma od 139 km/h. Spyder je sa 49 KS isti zadatak obavljao za 17,7 sekundi, nakon čega je slijedio brzinski špic od odličnih 147 km/h. Nakon tri godine proizvodnje oba modela su blago redizajnirana, a najočitiji znak raspoznavanja su bila nova prednja i zadnja svjetla, kao i potpuno novi motor zapremine 903 ccm sa 52 KS, koji je od tada postao standard u gami 850. Danas su oba automobila veoma cijenjena, a posebno Spyder, koji je naspram 342.873 Coupea proizveden u količini od samo 124.660 jedinica.

 


Istovremeno, Fiat 850 je bio i vozilo koje je često korišćeno kao osnova za specijalne karoserijske i sportske trkačke modele. Pored Morettija i Lombardija najpoznatije su svakako 11 verzija modela Vignale, koje su lansirane na torinskim sajmovima u periodu od 1964. do 1967. godine. Za sportski nastrojenu klijentelu bio je zadužen Abarth, sa čijim je motorom povećanim na 1.000 ccm sa čak 90 KS Fiat 850 bio tadašnji vladar trkačkih staza. Kvalitet Fiata 850 najbolje objašnjava činjenica da ih i danas u vrlo dobrom stanju možemo vidjeti na našim cestama. Legendarnu 850-ku najlakše možemo opisati kao veličanstveni mali automobil zbog kojeg je Fiat mnogo godina poslije uživao na lovorikama uspjeha.

Datum objave: 14/05/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook