Naslovna > Automobili > Toyota > C-HR > Pravo osvježenje
FOTO GALERIJA (94)

Test – Toyota C-HR 1.2 C-HIC + Premium pack

Pravo osvježenje

Toyotin kompaktni crossover sigurno je najatraktivniji predstavnik klase. Osječaj za volanom veoma je sličan onome u pravoj sportskoj Toyoti GT86. Ponuda prostora i set sigurnosnih sistema dostupnih već u baznoj verziji tek predstavljeni C-HR promoviše kao jednog od najpoželjnijih SUV-ova današnjice. Uz nadoplatu od 6.000 KM može se dobiti pogon 4x4. Cijena u BiH počinje od 38.200 KM do registracije. Piše: Alden Hadžagić

 

Prije dvije godine na Pariz Motor Showu Toyota je otkrila konceptnu verziju C-HR-a. Za Toyotina mjerila dizajn je bio neobično razigran pa su gotovo svi mislili da će atraktivni koncept sigurno završiti u ropotarnici prošlosti. Ali svi su bili u krivu jer se serijska verzija C-HR-a otkrivena ovog proljeća u Ženevi od koncepta razlikuje u samo nekoliko manje upadnih detalja. Ovakvu hrabrost Toyote malo je ko očekivao. Izgleda da dolaze neka nova vremena...

 

 


Očigledno je da je dizajnerski tim imao potpuno odriješene ruke. Dinamične linije izbijaju i iz najskrovitijeg dijela karoserije. Teško je reći šta je na karoseriji dugoj 436 cm atraktivnije. Jednima je sportski oblikovan prednji dio, drugima bočna silueta sa naglašenim pragovima i  neobično smještenim ručicama za otvaranje zadnjih vrata, trećima originalno osmišljen zadnji dio...Ono što je najvažnije jeste da sve kao cjelina djeluje privlačno večini koja je C-HR-a uspjela vidjeti u prirodnoj veličini. Na fotografijama je upečatljiv ali je uživo još uvjerljiviji...

 

 

 


Kompaktne dimenzije karoserije prati i unutrašnjost koja po svim parametrima odgovara onima koje se vežu uz komfornije predstavnike klase. Prednja, sportski oblikovana, sjedišta predviđena su za vozače svih konfekcijskih brojeva a ne samo sitne Japance. Gledajući karoseriju s vana lako je pomisliti da na zadnjoj klupi nema mjesta. Međutim, potezanjem neobične kvake i otvaranjem vrata odmah se vidi da se na zadnju klupu komforno mogu smjestiti dva odrasla putnika. Može i treći ali je ipak svima ugodnije ako ostane kući. Zbog prilično masivnog ''C'' nosača krova i zatamnjenih prozora osobe na zadnjoj klupi imaju osječaj teške klaustrofobije. Sve ima svoju cijenu. Zato je tu kamera za olakšanu vožnju unazad. Konstruktori su napravili odličan mehanizam za podešavanje vozačevog sjedišta i volana. Ako neko hoće da se namjesti visoko kao u ''pravim'' SUV vozilima dovoljno je nekoliko poteza. Isto važi za poziciju kao u sportskim automobilima...Do sada se sa ovakvim mogućnostima zaista nismo sreli. Ispred multifunkcionalnog, kožom obloženog, volana nalaze se klasični analogni instrumenti između kojih je instaliran pregledni displej sa svim mogućim informacijama vezanih za putni računar i ostale informacije interesantne vozaču. Instrumenti su pregledni i čitljivi u svim situacija pa žaljenja za u posljednje vrijeme pomodnim TFT instrument tablama nema. Na centralnom dijelu kokpita instaliran je 8 inčni displej (osnovna verzija na istom nosaču ima skromniji ekran). Iako strši iz centralnog dijela kokpita displej nimalo ne zaklanja pogled kroz šoferšajbu i to bez obzira na poziciju vozača. Moramo priznati da nas je ovo pozitivno iznenadilo jer dosadašnja iskustva sa sličnim rješenjima nisu baš najbolja. Položaj za volanom i ergonomiju treba ocijeniti najvišim ocjenama..

 

.


Dizajn unutrašnjosti pažljivo je razvijan. Sve je do najsitnijih detalja znalački razrađeno – od svih mogućih pretinaca i polica do fleksibilnih (po širini i dubini) mjesta za odlaganje boca s pićem. Birani materijali i finalna obrade koje se ne bi postidio ni Lexus sve diže na viši, slobodni smo reći premium, nivo. Za sada u ponudi nema dizel motora. Iako pomalo neobična odluka, jer Toyota što samostalno što u saradji s BMW-om ima finu paletu dizelaša, čini se kao logičnom. Zašto? Zato što je većina proizvođača priznala da im se više ne isplati ulagati u razvoj ''čistih'' dizel motora i zbog činjenice da je Toyota hibridnu tehnologiju razvila do savršenstva. Mi smo na testu imali C-HR pokretan 1.2 litrenim turbo benzinskim motorom snažnim 116 KS pri 5.600 obr/min. Motor je uparen sa šestobrzinskim manuelnim mjenjačem koji snagu šalje na prednji par točkova. Osječaj pod desnim stopalom je izvanredan. Turbo rupa je nepoznat pojam pa motor iz najnižih obrtaja radilice motora vuče kao lokomotiva. Tajna leži u obrtnom momentu čiji je maksimum od 185 Nm dostupan u intervalu 1.500-4.000 obr/min. Iako ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 10,9 osječaj je kao da traje znatno kraće. Maksimalna brzina je 190 km/h što je za ovaj motor solidna vrijednost. Iako je automobil kojeg smo testirali bio apsolutno nov vrijednosti navedene u katalogu lako smo ostvarili.

 

 


Do sada smo se već navikli da Toyotini manuelni mjenjači dolaze sa dobro proračunatim stepenima prenosa i finim mehanizmom za glatko i precizno ukapčanje željenog stepena prenosa. Ali, ovaj u C.HR-u donosi i jednu novost – program iMT (Intelligent Manual Transmission) koji se aktivira pritiskom na taster. U principu radi se programu koji utječe na kontrolu obrtaja motora. U slučaju prebacivanja u niži stepen prenosa elektronika bez utjecaja vozača podiže obrtaje motora (međugas) kako bi se zupčanici više i niže brzine lakše i bezbolnije uklopili. Sličan sistem prisutan je na boljim automatskim mjenjačima sa dvostrukom spojkom ali ne i kod manuelnih mjenjača. Nadalje, za pohvalu je rad adaptivnog tempomata. Uz savršeno praćenja automobila ispred i držanja zadanih parametara prilikom promjene stepena prenosa ne ulazi u ''pauzu'' nego nesmetano nastavlja sa radom bet diranja tipke ''reset''. Ovdje smo polako načeli temu sigurnosti. Već najjeftiniji model iz fabrike dolazi s ovim: PSC -sistem automatskog kočenja kod opasnosti od sudara- Sistem prepoznavanja pješaka (PSC with Pedestrian Detection)- LDA sistem upozorenja prilikom napuštanja saobraćajne trake s aktivnom pomoći zakretanja upravljača - ABS - sistem protiv blokiranja točkova - BA - sistem pomoći pri naglom kočenju - EBD - elektronska raspodjela kočione sile - VSC nadzor stabilnosti vozila s mogućnošću isključenja- TRC - kontrola proklizavanja pogonskih točkova- EBS - sistem upozorenja pri naglom kočenju - Zračni jastuci za vozača i suvozaca s dvostepenim djelovanjem - Bočni zračni jastuci - Bočne zračne zavjese naprijed i nazad - Zračni jastuk za koljena vozača - Mogućnost isključenja suvozačevog zračnog jastuka- Graničnik zatezne sile sigurnosnih pojaseva - Upozorenje treptanjem zadnjih svjetala prilikom naglog kočenja- Pirotehnički zatezač sigurnosnih pojaseva naprijed-ISOFIX sistem dječje sjedalice u drugom redu, vanjska sjedišta- WILL sistem prednjih sjedišta za zaštitu vrata od trzaja pri sudaru. Ko nudi više?

 

 

Ranije smo spomenuli da je ugođaj za volanom sličan onom kao u sportskom modelu GT86 što mnogima zvuči pomalo nerealno. Dok se sami nismo uvjerili ni mi nismo vjerovali. Precizan upravljački mehanizam i mal krug okretanja (10,4 m) kopaktnog SUV-a zapravo pretvara u agilni karting. Tajna je u niskom težištu, odnosno malom klirensu koji iznosi svega 14,5 cm. Uobičajeni prosjek kompaktne klase je 16-17 cm. Iznenađenje je tim veće ako se pogleda oblik karoserije. Sigurni smo da bi svi onako ''od oka'' rekli da je klirens, približno, 18-19 cm. Ogibljenje je tako dobro projektovano pa smo sigurni da bez problema može podnijeti znatno veću snagu nego što mi imali na raspolaganju. Dobrim voznim osobinama pogoduje i relativno mala ukupna masa od 1,3 tona. Uz nadoplatu od 6.000 KM uz 1.2 turbo benzinski motor moguće je dobiti pogon na sva četiri točka, AWD. U tom slučaju uparen je MDS mjenjačem. Kada već spominjemo mjenjače recimo da se uz Hybrid, za koji se predviđa da će činiti 75% posto evropske prodaje, dobiva CVT transmisija.  

 

 

Tek predstavljena Toyota C-HR predstavlja prijatno osvježenje. Briljira u svim segmentima pa se čini da će ubrzo postati prodajni hit. Zamišljena je u Japanu a finalizirana u Evropi. C-HR dolazi iz turskih pogona gdje je kontrola završnog proizvoda na najvišem nivou što se na kraju krajeva vidi na svim detaljima. Cijena na našem tržištu počinje od 38.200 KM do registracije. Testni  bogato opremljeni model sa svim nadoplatama može se dobiti u zamjenu za 48.200 KM.

 

Datum objave: 21/12/2016
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook