Naslovna > Automobili > Dodge > Nitro > Prekookeanski avanturista
FOTO GALERIJA (14)

Test – Dodge Nitro 2.8 CRD SE

Prekookeanski avanturista

Dodge Nitro je pravo osvježenje u SUV klasi, u kojoj do sada nije bilo ozbiljnijih američkih predstavnika. Uvjerljiv kockasti dizajn, snažan dizel motor i potpuna oprema dobra su podloga za uspješan start na evropskom tržištu...

Ako izuzmemo planetarno popularnog Jeepa i njegove modele Cherokee i Grand Cherokee, američki automobili su do sada kod nas igrali tek sporedne uloge. Preuzimanjem prava o zastupanju Chryslera, Jeepa i Dodgea sarajevsko preduzeća AUTOline d.o.o. koje je između ostalog i glavni zastupnik Daimlera za BiH, ispunilo je sve neophodne uslove za ozbiljniji ulazak američkih automobila na domaće tržište. Zahvaljujući ovom preduzeću na test smo dobili jedan od trenutno najatraktivnijih Dodgeovih modela u Evropi SUV Nitro sa 2.8-litarskim dizel agregatom i početnim, ali potpunim SE paketom opreme.

 

 


Dodgoev dizajn vjerna je slika američkog poimanja robustnog cestovnog automobila, sa jednostavnim 4x4 pogonom, koji mu omogućava bolju prohodnost na različitim podlogama. Izgled Nitra je svojevrsna potvrda da i kockasta forma može biti interesantna. To se posebno odnosi na prednji dio automobila, koji ujedno nudi i najviše dizajnerskog truda. Najupečatljiviji detalj je hromirana maska, koja se razvlači do rubova prednjih svjetala i mišićavih plastičnih blatobrana. Odsjaj hroma i njegova hladna čistoća nude pustolovnu ozbiljnost, ali i dozu prijatne agresivnosti. S druge strane masivni plastični odbojnik, sa nisko spuštenom donjom ivicom nagovještava da Nitro i nije namijenjen zahtjevnim terenskim zadacima.

 

 

 

Sve ostalo je dizajnerska klasika, za koju bi mnogi rekli da se u velikoj mjeri oslanja na izgled Jeepa Cherokea. I oslanja se, jer se od čistokrvnog američkog terenca Nitro s boka razlikuje tek manjim staklenim površinama, koje mu daju privlačan „ratnički“ izgled, dok su peta vrata i poziciona svjetla gotovo identična kao kod Jeepovog terenca. Kada se svemu tome pridodaju petokraki aluminijumski naplaci sa gumama dimenzija 235/70R16 Nitro postaje veoma atraktivan automobil, čija pojava je uvijek zapažena, što je važan adut za SUV namijenjen lifestyle kupcima, koje avanturistički duh često skreće sa asfaltnog puta.

 

 

 

 

Nasuprot intrigantnoj i adrenalinski nabijenoj vanjštini nalazi se relativno jednostavan enterijer, sa puno ravnih površina obloženih izdržljivom, ali tvrdom plastikom. Japanska, korejska, a prije svega evropska konkurencija enterijere svojih vozila već standardno oblaže mekanom guma-plastikom, koja nije tako izdržljiva kao Nitrova, ali je puno toplija i ugodnija na dodir. Veliki središnji tunel ispod kojeg je smještena mjenjačka kutija sužava prostor za noge vozača i suvozača više od očekivanja. Uprkos klaustofobičnom osjećaju ergonomija je zadovoljavajuća, položaj za upravljačem ugodan, a gotovo svi instrumenti pregledni i jednostavni za opsluživanje. Jednostavnost krasi i najvažniji prekidač sistema za odabir pogona, koji dolazi u vidu kružne sklopke sa 2WD i 4WD Lock modovima. Sjedišta iz prvog reda su na prvi osjećaj tvrda, ali sa vremenom se prilagođavaju tijelu, nudeći primjeren komfor i na dužim putovanjima.

 

 

 

U drugom redu se sjedi za nijansu zavaljenije, ali još uvijek veoma udobno. Zadnja klupa djeljiva je u omjeru 60:40, pa se osnovni kapacitet prtljažnika od prosječnih 390 litara lako može povećati na više nego dovoljnih 1.995 litara. Za vozače koji pridaju pažnju transportnim sposobnostima vrijedan pažnje je i podatak da se obaranjem drugog reda sjedišta dobija ravna površina, što omogućava utovar i transport veoma dugačkih teških predmeta. Kad se tome pridoda i nekoliko pretinaca u unutrašnjosti, Nitro postaje idealan izbor za sve vozače, koji se i u vožnji ne mogu rastati od armije sitnica, koje život čine ugodnijim. U pogledu motorizacije 2.8-litarski CRD agregat, koji porijeklo vuče od Volkswagena, nameće se kao idealan izbor za 1.875 kg teškog Nitra. Dodgeov dizelaš raspolaže sa maksimalnih 177 KS, pri 3.800 obrtaja u minuti. Zahvaljujući savremenom common-rail sistemu ubrizgavanja goriva ostvaruje miran rad bez prevelike buke, koju prigušuje i dobra izolacija motornog prostora i same kabine. Kao njegov najveći kvalitet ističe se obrtni moment od 410 Nm, koji mu u kombinaciji sa petostepenim automatskim mjenjačem omogućava solidnu dinamiku na asfaltu i veliku izdržljivost na malom gasu. Ubrzanje od 11,5 sekundi od nula do 100 km/h je zadovoljavajuće shodno težini automobila, kao i maksimalna brzina od 180 km/h. Mada proizvođač obećava prosječnu potrošnju od 9,4 litre, prosjek nismo uspjeli spustiti ispod 10,7 litara, što je razumljivo ako pogledamo težinu i pogonski sklop automobila.

 

 


Nitrovu avanturističku prirodu otkriva i sistem vješanja zasnovan na prednjim dvostrukim ramenima i zadnjoj krutoj osovini. Ovakva kombinacija zamišljena je da ponudi kompromis između udobnosti i terenske izdržljivosti. Istina je negdje na pola puta, jer je Nitro na cesti poprilično ugodan, dok se izvan asfalta najbolje snalazi na makadamskim putevima i u manje zahtjevnim terenskim izletima. Na lošim podlogama podršku pruža 4x4 pogon, sa mogućnošću blokade središnjeg diferencijala i rasporedom snage do omjera 50:50. Zbog nisko spuštenog prednjeg odbojnika i kućišta diferencijala, ulazak u off-road avanture traži dodatni oprez, a ruku na srce, Dodge Nitro i nije namijenjen vozačima kojima su voda, blato i kamenjari u krvi. Spoj modernog i muškog dizajna, sa puno američkog duha podržanog snažnim dizel agregatom i bogatom opremom u vidu Dodga Nitra, dolazi po cijeni od 60.493 KM, odnosno 62.566 KM, koliko je koštao testni model sa dodatnom opremom. To je već na nivou ostale konkurencije, koja je u prednosti utoliko što se već dokazala na tržištu, na kojem Dodge tek treba da napravi prve ozbiljnije korake.
 

Datum objave: 21/06/2009
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook