Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > V Klasa > Premijum transporter s električnim srcem
FOTO GALERIJA (20)

Mercedes EQV

Premijum transporter s električnim srcem

Aktuelna generacija V-Klase veoma brzo postala je sinonim za vrhunski udoban i tehnološki savremen premijum kombi. Na njenim temeljima Mercedes je ponudio svoj drugi, potpuno električni model iz futurističke EQ porodice...

 

Šest mjeseci nakon što je na sajmu automobila u Ženevi predstavio futuristički koncept električnog kombija baziranog na aktuelnoj V-klasi Mercedes-Benz je došao do njegove finalne velikoserijske verzije. Nova EQV klasa prvi je potpuno električni kombi sa trokrakom zvijezdom na poklopcu motora kojeg će evropski kupci moći da rezervišu već nakon sajma automobila u Frankfurtu, koji se održava od 12. do 22. septembra. Njemački proizvođač je sa ovim modelom nastavio da promoviše visokotehnološka dostignuća i da uvećava svoju potpuno novu EQ gamu električnih vozila, u okviru koje je početkom godine predstavljen i prvi električni SUV model EQC. Podsjećamo da se standardna V-Klasa može dobiti sa zadnjim ili 4x4 pogonom, dok je njena električna verzija dostupna isključivo sa prednjim pogonom. Za ovakav pristup Mercedesovi inženjeri odlučili su se zbog što boljeg rasporeda mase. Naime, kombi koncept V-Klase od njih je zahtijevao da u prostor između osovina istovremeno smjeste baterije, od šest do osam putnika i njihov prtljag. Kada je riječ o karoserijskim verzijama EQV je dostupan u dvije dužine od 5,14 i 5,37 metara, odnosno sa dva različta međuosovinska razmaka. U odnosu na V-Klasu, električni EQV model se s vana razlikuje po aerodinamičnijem dizajnu prednjeg dijela sa novom zatvorenijom maskom hladnjaka, koja je ukrašena sa hromiranim okvirom i sedam horizontalnih lajsni. Kontakt za punjač stilski je integrisan u prednji branik sa vozačeve strane, a neobičan odabir ovog mjesta u Mercedesu opravdavaju činjenicom da je tako puno lakše pristupiti stacionarnim punjačima, nego da su kontakt ostavili na uobičajenom mjestu iza vozačevih vrata. Pripadnost porodici električnih vozila s vana je naglašen i sa stilizovanim EQV logotipima na prednjim krilima i jednom hromiranom oznakom pozadi. U Mercedesu ističu da električna V-Klasa ima i specijalne 18-inčne alu točkove sa gumama koje imaju nizak otpor kotrljanja, te da je zbog toga i novo buke u vožnji smanjen na do sada najniži nivo u kombi klasi. Najveća razlika u enterijeru, u odnosu na standardnu V-Klasu je činjenica da EQV model ima najsavremeniju, inteligentnu MBUX multimediju sa kojom vozač osim glasovno može da „komunicira“ i preko 10-inčnog na dodir osjetljivog ekrana na vrhu centralnog grebena. Sve ostalo je manje-više isto, što znači da su u izradi enterijera korišteni isključivo skupocjeni preimijum materijali, odnosno da je ponuđeni nivo udobnosti na najvišem mogućem nivou u klasi. Novi pripadnik Mercedesove EQ porodice primarno je namijenjen urbanom transportu ljudi i robe, a ciljana grupa ovakve vrste vozila su prije svih turistička preduzeća, odnosno aerodromske kompanije, te javne i taksi službe, pa tek onda privatni kupci kojima autonomija od 405 kilometara vjerovatno još nije dovoljna za održavanje visokog ritma na dugačkim putovanjima. Svi oni koji požele da ga kupe moraće biti spremni da izdvoje oko 70.000 eura koliko je očekivana cijena ovog po mnogo čemu tehnološki jedinstvenog vozila.

 

POGON

Za razliku od SUV modela EQC koji ima pogon na obje osovine i dva elektromotora sa 408 KS i 760 Nm obrtnog momenta, Mercedes je za EQV kombi spremio nešto drugačiju pogonsku kombinaciju. Za njegovo pokretanje zadužen je samo jedan elektromotor, koji je smješten ispred vozača i preko jednostepenog automatika spojen sa prednjim točkovima. On raspolaže sa 204 KS i 362 Nm obrtnog momenta, te je kao takav dovoljan da dvotonski Mercedesov kombi ubrza do elektronski limitiranih 160 km/h. Za skladištenje struje koja je nepohodna za njegovo pokretanje zadužena je 100 kWh litijum-jonska baterija, koja može da akumulira 90 kWh električne energije. Ona EQV modelu prema navodima njemačkog proizvođača omogućava maksimalnu autonomiju od 405 kilometara uz prosjčenu potrošnju struje od 22,2 kWh na svakih 100 kilometara. Veoma bitan podatak kod svih električnih vozila osim kapaciteta baterija i autonomije koju omogućavaju, jeste i brzina njihovog energetskog osvježavanja i punjenja. U Mercedesu navode da je na standardnom 11 kWh punjaču za postizanje punog kapaciteta baterija potrebno manje od deset sati, dok je na snažnom 110 kWh punjaču do 80% kapaciteta moguće dostići već nakon 45 minuta. Zahvaljujući regenerativnom kočionom sistemu baterija se puni i prilikom svakog kočenja i usporavanja vozila, sa mogućnošću automatizovanog elektronski kontrolisanog kočenja bez potrebe za pritiskanjem papučice od strane vozača.

Datum objave: 26/10/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook