Naslovna > Automobili > Infiniti > Q50 > Premium ugođaj na japanski način
FOTO GALERIJA (49)

Test – Infiniti Q50 2.2d AT Premium

Premium ugođaj na japanski način

Sa dinamičnom, naočitom i bogato opremljenom premium limuzinom srednje klase, koja je pogonjena provjerenim Mercedesovim 2,2-litarskim dizel motorom, Infiniti se pokušava nametnuti kao punopravna alternativa njemačkim modelima poput Mercedesa C-klase, BMW 3 i Audija A4.

Luksuzni Nissanov podbrend Infiniti, koji postoji od 1989. godine, u našoj zemlji ima status automobilske egzotike. Prvi ozbiljniji proboj na bh. tržište Infiniti je napravio sa polovnjacima odnosno FX35 i QX70 crossoverima, koji su domaću publiku privukli miksom atraktivnog dizajna, te jedinstvenog spoja snažnih benzinskih motora i profinjenog lukusuza. Zahvaljujući sarajevskom preduzeću Grand Automotive d.o.o. koje je u domaćim automobilskim krugovima do sada bilo poznatije kao Generalni uvoznik i distributer Forda, na bh. tržištu su prvi put u istoriji, od 2016. godine, zvanično ponuđeni novi Infinitijevi modeli. Podsjećamo da Infiniti danas u svom programu ima šest različitih automobila. Ponudu otvara kompaktni Q30, koji je dostupan i u atraktivnom crossover QX30 izdanju. Iznad njega su pozicionirani Q50 sedan i premijum kupe Q60, te reprezentativna poslovna limuzina Q70. Svojevrsni vrhunac ponude je već spomenuti crossover QX70, koji predstavlja jedinstvenu dizajnersku kombinaciju karavana, terenca i kupe automobila.

 

Zahvaljujući novom Infinitijevom uvozniku na ekskluzivni test smo dobili Q50 sedan u kombinaciji sa 2,2-litarskim dizel motorom, sedmostepenim automatskim mjenjačem i veoma bogatom opremom. Riječ je o 4,78 centimetara dugačkom automobilu koji je predstavljen 2013. godine i nedavno redizajniran. Razvijen je na Nissanovoj FM platformi koju danas osim limuzina, pod okriljem japanskog proizvođača, koristi nekoliko crossovera, te po jedan kupe, karavan i luksuzni minivan. Q50 je primarno osmišljen kao dinamična, sportska limuzina sa zadnjim pogonom, ali je u skladu sa trendovima dostupan i u 4x4 hibridnoj kombinaciji. Svoje mjesto pod suncem Q50 traži u premium srednjoj klasi modela, u kojoj na evropskom tržištu tradicionalno dominira njemački trojac: Mercedes C-klasa, Audi A4 i BMW 3. Prvi adut japanskog modela trebao bi biti dizajn. Potpisuje ga Joel Baek, talentovani dizajner koji je u karijeri radio za Hyundai, Chrysler, Volkswagen, Nissan, a od 2014. godine je prešao u Mercedes. Beak je sa Q50 odradio dobar posao. Skrojio je dinamičan automobil koji iz svih uglova izgleda skladno i privlačno. Originalan dizajn diskretno ističe i određenu dozu sportske elegancije kojom odišu svi savremeni Infinitijevi modeli.

Na testnom modelu skladno su uklopljeni i četrnaestokraki 18-inčni alu naplaci, koji zavisno od paketa opreme i snage motora mogu biti inč manji ili inč veći. Serijska bi-ksenonska prednja svjetla, moguće je dobiti i u LED tehnologiji sa integrisanim dnevnim svjetlima i samonivelirajućim svjetlosnim sistemom. U toj kombinaciji i zadnja svjetla su u LED tehnologiji. Čini se dovoljno savremeno i moderno da se parira aktuelnoj konkurenciji. Sve u svemu Infiniti Q50 izgleda onoliko ozbiljno, koliko je to potrebno da ga kupci Mercedesa, Audija ili BMW bez predrasuda vide kao dostojnu alternativu njihovom prvom izboru.

U vremenu kada većina proizvođača u kreiranju enterijera primjenjuje kompjuterski „copy/paste” pristup, slijepo kopirajući jedan te isti šablon na više kućnih modela, Infinitijeva kabina dolazi kao pravo osvježenje. U automobil se ulazi sa stilom pomoću inteligentnog iKey ključa, koji omogućava otključavanje vrata, poklopca prtljažnika i pokretanje motora bez vađenja iz džepa ili torbe. Otvaranje vrata prati i automatsko namještanje električno podesivog upravljača, sjedišta i retrovizora prema ranije zadatim vozačevim postavkama. Ovakav „pozdrav” pri ulasku neće vas „serijski” dočekati ni u jednom evropskom konkurentu. Podsjećamo da pametni ključ može da zapamti čak 96 različitih podešavanje za četiri vozača. Vrata se zatvaraju uz fini, mekani, tupi zvuk, koji se proizvodi sljubljivanjem debelih gumenih kedera… Ukoliko je potrebno dodatno korigovati položaj upravljača, to je jednostavno obaviti pomoću džojstika sa njegove lijeve strane. Ovaj „američki fazon” ne donosi toliko veliku praktičnu prednost u odnosu na klasičnu ručicu, koliko godi vozačevom egu. Za obične smrtnike to je možda trivijalan detalj, ali u premium klasi gdje jedinstvenost igra veoma bitnu ulogu, nešto što pravi “razliku”. Vozačeva pozicija je centar svijeta u Q50. Ovo je jedan od automobila u kojem je na prvi pogled jasno da je sve vizuelno, i suštinski podređeno onome koji drži „volan”. Trokraki upravljači oduvijek su bili specijalnost Japanaca, a onaj u Q50 je vrhunski. Koža sa kojom je obložen je prijatna na dodir, kolo je idealnog obima i profila, a multifunkcionalne komande mekane i precizne, zbog čega prvi kontakt sa automobilom izaziva lagane žmarce. Instrumenti su klasični, analogni, jednostavni, pregledni. Svi dodatni podaci o vozilu su dostupni na digitalnom putnom displeju u sredini. Kožna sjedišta su krojena po mjeri prosječno građenih vozača, električno podesiva i solidno udobna, sa istim takvim bočnim osloncem.

Centralnim grebenom dominira Infinitijeva InTouch multimedija sa dva odvojena na dodir osjetljiva ekrana. Gornji, dijagonale 8-inča je rezervisan isključivo za navigaciju i podatke o podešavanju osnovnih parametara vozila, dok se donji 7-inčni koristi za upravljanje multimedijom. U centar pažnje je stavljena mogućnost povezivanja pametnih telefona i automobila, što omogućava jednostavan pristup internetu, mejlovima, obavljanje poslovne i privatne komunikacijie, aktivne navigacije i niz ostalih operacija bez kojih se ne može zamisliti jedna ozbiljna premium limuzina. Osim na klasičan način, telefonirati se može i pomoću glasovnih komandi što dodatno olakšava komunikaciju. Mada je značajno digitalizovan enterijer Q50, nudi i veliki broj duplih klasičnih komandi, koje su nenametljivo raspoređene oko i ispod manjeg ekrana, što olakšava upravljanje klimatizacijom i audio sistemom. Iza ručice mjenjača je stilizovani okrugli selektor kojim se „krstari” po navigacionom ekranu, a lijevo od njega „Drive selector” taster koji omogućava odabir jednog od četiri ponuđena režima vožnje: Personal, Sport, Standard i Snow. Odabir materijala i njihova završna obrada su na visokom nivou. Ako nije opšivena na dodir veoma ugodnom kožom, kabina je obložena kvalitetnom gumiranom plastikom. Zvučna izolacija je vrhunska, kao uostalom i akustički doživljaj. Ovdje treba dodati da se Q50 može dobiti i sa Bose Premium audio sistemom sa 14 zvučnika. S obzirom na dužinu automobila za ponuđeni komfor u oba reda sjedišta bi se moglo reći da je u skladu sa okvirima klase. Zbog blago podignute krovne linije pozadi će se ugodno smjestiti i iznatprosječno visoke osobe. U okvire klase se uklapa i prtljažnik zapremine 500 litara.
Infiniti Q50 je velika novost za bh. kupce. U američkim okvirima gdje je Nissanov luksuzni podbrend prisutan već 28 godina, to je automobil koji po svemu dostojno parira njemačkom svetom trojstvu kojeg čine Audi A4, BMW 3 i Mercedes C-klasa. Na osnovu svega što nam je ponudio testni model, možemo reći da je takav odnos snaga u potpunosti zaslužen, jer je riječ o veoma kvalitetnom automobilu, koji osim neizgrađenog imidža realno nema nijedan ozbiljan nedostak. Čak štaviše, on nudi dozu dizajnerske originalnosti i jedinstvenog pristupa u organizacije enterijera, što su kvaliteti sa kojima se ne mogu pohvaliti njegovi evropski konkurenti. Kada tome pridodate luksuznu opremu, mnogobrojne savremene sigurnosne sisteme i činjenicu da se Q50 proizvodi u Japanu, te podliježe punoj carini, onda se 81.288 KM koliko košta testni model čini realno odmjerenim iznosom za koji se dobija zaista jedinstven automobil srednje klase.


SIGURNOST
Sa Q50 Nissan i Infiniti su svijetu 2013. godine premijerno ponudili dva tehnološki potpuno nova upravljačka rješenja. Prvo je Direct Adaptive Steering, odnosno sistem upravljanja koji „dozira” zakretanje upravljača s ciljem bržeg prenošenja komandi do prednjih točkova, nego što je to slučaj sa svim dosadašnjim sistemima upravljanja. Sistem ima tri nivoa rada, koji pokrivaju raspon od opuštene do sportske vožnje. U praksi se odlikuje uzorno direktnošću i vremenom reakcije na zadatu komandu, ali se ipak čini nešto krućim nego što je to realno potrebno u automobilu sa testnom motorizacijom zbog čega je neophodan određeni period privikvanja na njegov rad. Drugi sistem koji je integrisan u upravljački sistem je Active Lane Control, koji usko sarađuje sa sitemom za nadzor kretanja u saobraćajnoj traci. Ovaj sistem u slučaju prelaska preko linije ograničenja ima mogućnost samostalno korekcije putanje i vraćanja vozila u „sigurnu zonu” bez vozačeve asistencije. Q50 posjeduje i inteligentni tempomat sa automatizovnim funkcijama kočenja, zaustavljanja i ubrzavanja. Tu su i sistemi upozorenja na opasnost od kontakta sa vozilima ispred, automatsko kočenje u slučaju opasnosti, nadzor vozila u okolini Q50 i u „mrtvom uglu”, te nadzor putanje u saobraćajnoj traci. Lakšu orijentaciju u prostoru omogućava sistem sa četiri širokougaone kamere, koje pokrivaju raspon od 360 stepeni. Q50 povrh svega posjeduje i vrhunski snažne kočnice ventilirajućim diskovima obima 320 mm na prednjoj i 308 na zadnjoj osovini.


POGON
Za Q50 Japanci su namijenili četiri pogonske kombinacije. Ljubiteljima benzinaca se nude 2.0 četverocilindarski i 3.0 V6 turbobenzinci sa 211 i 405 KS. Tu je i jedna hibridna benzinsko električna kombinacija 3.5-litarskog V6 benzinca i elektromotora sa 364 KS. Testni model je bio pogonjen sa jedinim 2,2-litarskim dizelašem, uparenim sa sedmostepenim automatskim mjenjačem i zadnjim pogonom. Riječ je o provjerenom Mercedesovom četverocilindarskom motoru, koji je Renault-Nissan grupaciji i Infinitiju ustupljen u okviru međusobne saradnje, koja je ozvaničena još 2010. godine. Sa 170 KS i 400 nm dizelaš nudi solidnu dinamiku vožnje, koja se ogleda u ubrzanju od 0 do 100 km/h za 8,5 sekundi i najvećoj brzini od 230 km/h. U zahtjevnim testnim okolnostima prosječna potrošnja se zaustavila na 8,2 litre. Sa malo pažnje na otvorenoj cesti može se spustiti na 6,5 litara, dok se prosjek veći od devet litara može očekivati pri visokom opterećenju ili konstantnoj gradskoj vožnji. Sedmostepena automatika je dobro proračunata i dobro prati ritam svakodnevne vožnje. U sportskom režimu sa puno pritiska na papučicu gasa, kada je potrebno razvlačiti obrtaje ili prebaciti u brzinu niže, na upravljaču su nam nedostajale opcione „polugice”. Podsjećamo da je ručnu izmjenu brzina moguće praktikovati na ručici mjenjača pomoću +/- selektora. Za razliku od mnogih Mercedesovih modela u kojima je poprilično bučan, dizelski motor je u Infinitiju odlično prigušen debelom zvučnom izolacijom. 

Datum objave: 09/02/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook