Naslovna > Automobili > Hyundai > i30 > Prodor u vrh klase
FOTO GALERIJA (111)

Vozili smo – Novi Hyundai i30

Prodor u vrh klase

Na osnovu odličnih poslovnih rezultata Hyundai Auto BH dobio je čast da organizuje regionalnu prezentaciju potpuno novog modela i30. Veliki broj predstavnika medija iz šest zemalja uživao je na dobro osmišljenom itinereru za volanom južnokorejskog kompakta koji je pokazao da je spreman za lidersko mjesto u tržišno najinteresantnijoj klasi. Piše: Alden Hadžagić

Konačno smo dočekali dan da se na regionalnoj prezentaciji vozimo u automobilima sa BH registarskim pločicama i to po domaćim cestama. Hyundai Auto BH na pred premijeru potpuno novog modela i30 pozvao je predstavnike medija iz šest zemalja. Poslije okupljanja u Sarajevu četrdesetak novinara u velikom broju automobila uputio se na vožnju prema Konjicu i Mostaru da bi se na kraju svi skrasili u Etno selu Herceg u neposrednoj blizini Međugorja.

 

Drugi dan na putu do Sarajeva imali smo pauzu na poznatom vodopadu Kravice koji je goste iz inostranstva ostavio bez daha. U duhu dobrog domaćina Hyundai Auto BH novinarima je na raspolaganje stavio sve verzije motora i mjenjača te sve bitne nivoe opreme. Tokom ugodne dvodnevne vožnje svi su dobili priliku za vožnju svih njima interesantnih verzija što se pokazalo kao odličan temelj za sticanje pravog utiska.

 

 

 

 


Hyundai je novu generaciju modela i30 razvijao po ukusima evropskih kupaca što se na kraju krajeva i vidi. Iz svakog detalja karoserije izbija profinjenost. Dizajnerski je tim znalački uskladio elegantne i sportske linije tako da kompletna karoserija izgleda atraktivno bez obzira iz kojeg se ugla gleda. Nijedan se novi automobil ne može zamisliti bez svjetala sa LED tehnologijom pa tako ni novi i30.  Ovisno o paketu opreme, naprijed može imati Full LED tehnologiju. Kada već spominjemo prednje svjetlosne grupe recimo da se u skupljim paketima opreme može dobiti i sistem automatske regulacije snopa dugog svjetla. Zadnji dio izgleda masivno, čvrsto i elegantno čime je cjelina skladno zaokružena. Pogled s boka otkriva da se u ponudi nalaze točkovi od 16 i 17 inča čiji je dizajn različit.

 

 

Tu je i nekoliko novih boja karoserije pa je broj kombinacija zaista veliki. Na kraju opisa karoserije istaknimo da je nova u odnosu na sada već prošlu duža, šira i niža što je u novije popularan recept kod većine proizvođača automobila.
Dosta je unaprijeđena i unutrašnjost. Zahvaljujući ugradnji velikog, 8 inčnog, kolor displeja centralni dio kokpita oslobođen je suvišnih prekidača i tastera. Oni glavni, zaduženi za kontrolu rada klima uređaja postavljeni su horizontalno čime je postignuta maksimalna preglednost. Multifunkcionalni kožom presvučeni volan sa tri kraka može imati i funkciju grijanja što je rijetkost u ovoj klasi automobila. Novost u putničkom prostoru je elektro-hidraulična ručna kočnica...

 

 

Oblik i veličina sjedišta zadovoljiti će većinu ''konfekcijskih'' brojeva putnika. Zahvaljujući raskošnom podešavanju sjedišta i volana vozač će brzo naći sebi idealnu poziciju čime duža putovanja postaju ugodnija. Ni ostali se putnici neće žaliti (u nekim se testnim automobilima nalazilo po 4 novinara) jer se na svim pozicijama nudi sasvim dovoljno prostora u svim smjerovima. Kvaliteta obloga i finalna obrada mogu se ocijeniti visokim ocjenama. Logično, u skupljim modelima sa mekanim površinama ugođaj je bolji ali sve ima svoju cijenu pa i prestižni panoramski krov. Ovom prilikom moramo istaknuti da je duž cijelog putničkog prostora strateški raspoređen solidan broj pretinaca za prihvat manjih i većih predmeta kao i boca sa pićem. U ovoj klasi automobila veoma je bitna zapremina prtljažnika. Novi i30 sa blizu 400 litara (preciznije 395) korisnog prostora predstavlja težak zadatak za konkurenciju. Ako se zadnja klupa upotpunosti obori oslobađa se prostor zapremine 1,301 litara...

 


Kao posebna tema može se otvoriti raspoloživa oprema. Iz mase korisnih i ugodnih dodataka posebno hvalimo sjedišta sa funkcijom grijanja i hlađenja te memorije za dvije osobe. U principu novi Hyundai i30 donosi pakete opreme koji su do sada bili nezamislivi u ovoj klasi automobila.
U ponudi motora za sada se nalaze 3 benzinca i jedan dizelaš. Bazi model pokreće poznati 1,4 litreni MPI benzinac sa 100 KS. Uparen je sa manuelnim mjenjačem sa 6 stepeni prenosa koji je zaslužan za maksimalno iskorištavanje potencijala motora. Baš s tim motorom bio je naš prvi kontakt sa novim i30. Recimo da je motor sasvim solidan ali da nije po ukusu sportskih nastrojenih vozača. A i za takve Hyundai ima spremno rješenje – 1,4 T-GDi. Iz oznake se da zaključiti da se radi o turbo benzinskom motoru sa direktnim ubrizgavanjem benzina u cilindar. Maksimalna snaga od 140 KS i pik obrtnog momenta od 242 Nm omogućavaju prave sportske performanse koje se u svim režimima vožnje itekako osjećaju.

 

Poslije vožnje motor smo ocijenili najvišim ocjenama. Na stepenici ispod nalazi se 1,0 benzinac iste oznake ali sa cilindrom manje. Maksimalna snaga 120 KS i 170 Nm obrtnog momenta u praksi djeluju dosta uvjerljivo. Motor naprosto mami na pritiskanje gasa. Zaista nismo očekivali da će u vožnji biti tako zabavan i potentan...
Boje ovdje omiljenih dizelaša brani 1,6 litreni CRDi dizelaš sa tri nivoa snage – 95, 110 i 136 KS. Dizelaš sa srednjim nivoom snage prava je mjera za ovdašnje kupce. Ide odlično i troši malo. Uz to uglađeno radi. Ko bi poželio više? A ako ima i takvih recimo im da na raspolaganju imaju moderni DCT automatski mjenjač sa dvije spojke. On je dostupan sa dvije jače verzije dizelaša i 1,4 T-GDi benzincem. Još ne znamo koliko košta ali zaista vrijedi svakog novčića.
Tokom vožnje po cesti na kojoj su se svojevremeno vozile Brdske trke za Šampionat BiH (Žitomislići – Međugorje) uvjerili smo se u umjeće inženjera zaduženih za ovjes i upravljački mehanizam. Uostalom u press materijalu i piše da su se testiranja odvijala na najpoznatijoj stazi na svijetu, njemačkom ''Zelenom paklu''.
Što se aktivne sigurnosti tiče mislimo da na tom polju i30 spada u sam vrt. Tu su: samostalno kočenje u hitnim slučajevima (AEB), upozorenje vozača na zamor (DAA), adaptivni, pametni tempomat (SCC), sistem detekcije vozila u mrtvom uglu (BSD), sistem pomoći za održavanje vozila u voznoj traci (LKAS), automatsko podešavanje snopa dugih svjetala (HBA)...

 


Utisci sa pred premijere novog Hyundaija i30 više su nego pozitivni. Južnokorejski kompakt ima sav potencijal za ulazak u vrh klase gdje mu je zapravo i mjesto. U našim bi se prodajnim salonima trebao naći krajem aprila a do tada će biti objavljenje i cijene.
Ovu priliku koristimo da se zahvalimo ljubaznom osoblju Hyundai Auta BH koji je tokom dva dana prezentacije velikom broju novinara pružao maksimalnu ljubaznost. Na taj su način osvjetlali svoj obraz prema stranim kolegama a nije zanemarljiva dobro osmišljena promocija naše države. Bravo Hyundai Auto BH... 



 

Datum objave: 23/03/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook