Naslovna > Automobili > Dacia > Lodgy > Prosječnost bez konkurencije
FOTO GALERIJA (20)

Test - Dacia Lodgy 1.5 dCi 90 Ambiance

Prosječnost bez konkurencije

Prostrani, udobni i praktični rumunski sedmosjed sa Ambinace opremom i par ugodnih dodataka, veoma štedljivim 1.5 dCi agregatom i cijenom od 28.746 KM jednostavno je nedostižan za prestižniju, ali osjetno skuplju konkurenciju...

Od polovine 1999. godine, kada je Renault postao većinski vlasnik Dacie, do danas Rumuni su proizveli više od 1,8 miliona vozila i plasirali ih u 80 različitih zemalja svijeta. Jednostavni, udobni i povoljni automobili zasnovani na dokazanoj francuskoj tehnologiji u godinama procvata svjetske ekonomske krize nametnuli su se kao svojevrsno otkrovenje za mnoge evropske kupce.

 

Za 28.746 KM, koliko je koštao prvi Dacijini monovolumen, testni Lodgy, bh. kupcima je ponuđeno vozilo sa ekstremno prostranom kabinom koja nudi dvije krajnosti. Sa sedam sjedišta Lodgy je svojevrsni minibus pogodan za prevoz radnika ili višečlane porodice. Vađenjem trećeg reda i preklapanjem srednjeg sjedišta kapacitet slobodnog, tovarnog prostora raste na dostavnjačkih 2.617 litara, što u praksi znači da ćete sa ovim vozilom lako prevesti najrazličitije kabaste terete poput vitrina, frižidera, kauča ili betonskih stubova za vinograd, kako je to bilo u našem slučaju. Osim toga testni Lodgy za navedeni novac donosi i štedljivi 1.5 dCi agregat, čija potrošnja se kreće u rasponu od 4 do 6 litara. Najjači adut Lodgyja je, dakle, praktičnost ili kako to danas više volimo da kažemo, multifunkcionalnost, odnosno zanimljiv odnos u omjeru uloženog i dobijenog.

 

Ruku na srce, u dizajniranje Lodgy, Dacia i Renault nisu ulagali puno energiji, pa je u ovom segmentu gotovo nemoguće porediti rumunski model sa, recimo, aktuelnom Opel Zafirom, Renault Grand Scenicom, Fordom S-Max, Citroenom Grand Picassom i ostalim MPV društvom. Lodgy nije šminker, on je klasični praktičar, radnik sa jednostavno skrojenim i praktičnim odijelom, kojem je funkcija ispred estetike. Ako se tako postavimo od starta, onda će i maksima “o ukusima se ne raspravlja” dobiti neki smisao, jer nam se Lodgy na kraju testa učinio veoma lijepim, nadasve ljepšim od mnogih prvoklasno ušminkanih konkurenta. Za izgled Lodgyja ćemo još reći da lice dijeli sa broj manjim kućnim MPV modelom Dokker, te da mu je pozadina najoriginalniji dio zahvaljujući velikim i nepravilno oblikovanim svjetlosnim grupama. Veći dio vanjštine otpada na jednostavne staklene i limene površine, te pokoji plastični detalj poput masivnih bočnih štitnika prilijepljenih uz donju ivicu vrata.

 


Skromno, ali veoma udobno

 

 

Enterijer nudi mrvicu više maštovitosti i dizajnerske svježine, koja se ogleda u analogno-digitalnoj konfiguraciji instrument table, te jednostavnom centralnom grebenu. Ambiance paket opreme testnog modela od domaćih uvoznika Dacie označen je kao bh. kupcima najzanimljiviji. Manuelna klimatizacija, električni podizači prednjih stakala, putni računar, središnji pretinac između sjedišta sa 12 V utičnicom, daljinsko zaključavanje, ABS sa sistemom pomoći pri naglom kočenju, te četiri vazdušna jastuka su neki od najvažnijih detalja ovog razumnog odmjerenog paketa. U testnom modelu smo još imali i CD MP3 sistem sa USB i AUX konektorima i komandama na konzoli iza upravljača, koji je doplaćen 1.625 KM i bez kojeg bi ugođaj u vožnji bio osjetno skromniji. Naime, ogromna Lodgyijeva kabina učinila nam se kao malo koncertna dvorana, za koju bi u vožnji bila prava šteta ne ispuniti je kvalitetnim zvukom.

 

 

 

Za one koji se pitaju kakva je plastika u Lodgyju reći ćemo da je tvrda, dvobojna, ali i ugodnija u odnosu na dosadašnja Dacijina rješenja. Napredak je postignut površinskom reljefnim slojem, koji je u dodiru sa vrhovima prstiju, u našem slučaju izazivao prijatna osjećanja. Kvalitet izrade je solidan. Nismo uočili nikakve razlike u odnosu na dosadašnje Dacijine modele, mada se, podsjećamo Lodgy proizvodi u Maroku, a ne u Rumuniji, kao ostatak njegove porodice. Ukupan utisak o kabini je pozitivan, mada smo poželjeli da se vozačevo sjedište i po dubini podesivi upravljač mogu bolje prilagoditi. Nožne komande su mekane i ugodne, a petostepeni mjenjač zadovoljavajuće precizan i dobro usklađen sa mogućnostima motora. Bočni retrovizori nude odličan pregled okoline, ali smo sigurni da bi većina vozača ipak voljela da može računati na pomoć parking senzora, za koje u Ambinace paketu treba doplatiti 406 KM. Prvo što primijetite kad se Lodgy zakotrlja je veoma udobno ogibljenje, ali i njegova neosjetljivost na loše podloge. Do vozača i putnika u kabini prenosi se jako malo vibracija, čak i kada prelazite preko udarnih rupa, pa vam se lako učini da su se skromni bh. putevi preporodili preko noći.

 

 

 

Odmjeren i štedljiv pogon

 

 

 

Što se tiče pogona, sve pohvale zaslužuje moderni 1.5-litarski dCi turbodizelaš, koji se sa svojih 90 KS i 200 Nm obrtnog momenta odlično nosi sa masom vozila od 1.313 kilograma. Čak i pri punom opterećenju ne osjeti se veći gubitak snage, s tim što je tada potrebno više rada sa ručicom precizne i sa karakteristikama motora dobro usklađene petostepene ručne transmisije. Pečat na brojne pozitivnosti predstavlja ekonomičnost, jer prosječnih 5,6 litara eurodizela je potrošnja koja ljubitelje dizelaša, te sve one koji drže do štedljivosti, nikako ne može ostaviti ravnodušnim. Najjeftiniji Lodgy u BiH je onaj sa 1.6-litarskim benzincem, koji razvija 82 KS i opremom Base. Za njega treba izdvojiti 19.351 KM. Klima se uz ovaj model ne može doplatiti. Sa Ambiance opremom uz doplatu paketa, koji uključuje klima-uređaj i radio CD Mp3, te košta 1.625 KM cijena pomenutog modela se penje na 23.460 KM. Najjeftiniji dizelaš košta 25.574 KM, odnosno uz navedenu doplatu 27.199 KM. Testni model je sa 28.746 KM nešto skuplji, ali i kao takav još uvijek osjetno jeftiniji od najjeftinijih konkurenata.

 


 

Datum objave: 04/02/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook