Naslovna > Automobili > Toyota > Yaris > Prototip sa SUS motorom i nultom emisijom CO2

Toyota Yaris GR

Prototip sa SUS motorom i nultom emisijom CO2

Japanski proizvođač automobila već duži period radi na razvoju tehnologije pogonskih sklopova sa unutrašnjim sagorijevanjem i vodoničnim pogonom, a sada je novi Yaris GR, dobio je prototip verziju upravo sa ovakvim agregatom...

Sve više zemalja kreće se u pravcu postepenog samnjivanja broja proizvodnje automobila pokretanim motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem, te okretanju električnim vozilima sa nultom emisijm štetnih gasova, u cilju smanjenja zagađivanja okoline. Brojni proizvođači slijede ovaj put, pa u svoju ponudu uključuju sve više e-vozila, dok se polako smanjuje ponuda SUS motora. Međutim pojedini brendovi ne dijele takav entuzijazam ka elektrifikaciji, te nastoje da pronađu alternativu, koja bi takođe imala nultu emisiju. Najbolji primjer su kompanije iz Japana, koje ne žele lako da se odreknu motora sa unutrašnjim sagorijevanje, što bi izazvalo kolaps u postojećem lancu snabdjevanja i proizvodnom procesu. Tako već duži niz godina Toyota razvija SUS motor, koji je ekološki prihvatljiv, bez emisije CO2. Ovaj agregat umjesto benzina ili dizela pokreću vodonik i vodonične ćelije.

 

 

 

 

 


Konkretno riječ je o novom 1,6-litarskom trocilindričnom motoru sa turbo punjenjem,  koji se sada našao i ispod poklopca motora novog Yaris GR prototipa, Toyotini inženjeri su morali da modifikuju njegov sistem snabdjevanja i ubrizgavanja, kako bi bio u mogućnosti da se pokeće na čisto vodonično gorivo. Prototip Yarisa je drugi kompanijski automobil sa unutrašnjim sagorjevanjem na vodonik. Ranije ove godine, kompanija je otkrila eksperimentalnu Corollu sa istim modifikovanim 1,6-litarskim motorom iz Yarisa. Motor uglavnom emituje nultu emisiju CO2, iako se mala količina motornog ulja može sagoriti tokom normalnog rada. Ipak, emisije motora su znatno smanjene u odnosu na one na benzin. Motor sa unutrašnjim sagorjevanjem zadržava neke od najvećih aspekata tradicionalnih automobila njihov zvuk, za razliku od nečujnih električnih pogonskih sklopova, čime se zadržava klasični doživljaj vožnje. Toyota je počela razvijati vodonične motore sa unutrašnjim sagorijevanjem još 2017. godine, iako je tehnologija još uvijek daleko od komercijalizacije. Iako za sada nema zvanične potvrde, Japanci će navodno ubaciti motor sa unutrašnjim sagorevanjem na vodonik u sledeću generaciju Priusa koja bi trebalo da stigne 2025. godine.

Datum objave: 03/12/2021
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook