Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > CLS > Provjeren recept za uspjeh

Predstavljamo – Mercedes CLS

Provjeren recept za uspjeh

U potrazi za mlađim kupcima, Mercedes je radikalno promijenio A-klasu, a zatim na njenoj osnovi ponudio i atraktivnu kupe-limuzinu, koja je nastala po dobro oprobanom receptu...

Kako bi do 2020. godine pretekao svoje najljuće konkurente BMW i Audi, po pitanju prodaje vozila na svjetskom tržištu, Mercedes već sada mora dobro da zasuče rukave. Njemački analitičari primjećuju da je u posljednjoj deceniji Mercedes izgubio dominaciju nad BMW-om, koji danas prodaje više vozila, odnosno Audijem, koji zarađuje više. Glavnog krivca za ovakvo stanje evropski stratezi vide u „nedostatku seksipila“ i svježine, odnosno u činjenici da je starosna struktura Mercedesovih kupaca iznad prosjeka od 54 godine. Crvena lampica odavno je zasvijetlila na stolu prvog čovjeka kompanije Dietera Zetchea, koji je naložio ekspresno podmlađivanje Mercedesove game.

 

NAKON RADIKALNO DRUGAČIJE A-klase, zbog čijih početnih prodajnih rezultata konkurenciji već sada rastu zazubice, te osjetno lepršavije i duhom mlađe B-klase, Mercedes je opalio iz svog najjačeg oružja. Po istom receptu po kojem je nastala jedinstvena kupe-limuzina CLS, koja je bez sumnje jedna od najoriginalnijih Mercedes vozila u posljednjoj deceniji, Nijemci su na platformi A-klase razvili potpuno novi model CLA. Ovaj 463 cm dugačak automobil, plijeni pažnju zavodljivim linijama karoserije, čiji seksipil nijednog mladog kupca ne bi trebao ostaviti ravnodušnim. I dok će se mladići i djevojke širom svijeta naslađivati izgledom i imidžom ovog automobila, oni malo ozbiljniji sa inženjerskim zvanjem, duboko će se klanjati pred njim.

 

Naime, Mercedes je sa CLA uspio napraviti najaerodinamičniji serijski automobil na svijetu, sa koeficijentom otpora vazduha od 0,23 Cx. U najštedljivijoj BlueEfficiency verziji CLA 180, koeficijent otpora je spušten na nevjerovatnih 0,22 Cx. Koliko je ovaj rezultat značajan možda najbolje oslikava činjenica da, već spominjani i broj veći CLS, ima koeficijent otpora od 0,26, a aktuelna E-klasa 0,25 Cx. Odlična aerodinamika postignuta je sinergijom dizajnerskih i konstrukcijskih rješenja, kako bi se postigla što veća efikasnost, odnosno ekonomičnost.

 

U POGLEDU DIMENZIJA CLA je duži tek 4 cm od aktuelne C-klase (459 cm), dok mu je osovinski razmak od 269,9 cm identičan kao kod 34 cm kraće A-klase, sa kojom dijeli puno više od toga. Najviše zajedničkih gena ova dva automobila imaju u enterijeru, koji je praktično u potpunosti isti. Razlike su uglavnom ograničene na raspoložive pakete opreme. Uz CLA će biti ponuđena tri paketa: osnovni, Urban i AMG Line, koji će se moći nadograditi kroz mnoštvo opcionih paketa. Uz pet osnovnih kombinacija boja plastičnih površina u enterijeru, ponuđeno je i isto toliko opcija, te četiri različita dezena obloge, koja razdvaja komandni panel na pola. Kupcima dubljeg džepa ponuđeni su i stakleni panoramski krov, dodatni grijač kabine, Becerova navigacija, Harman Kardon Logic7 Surround ozvučenje, te Comand Online sistem sa izmjenjivačem za 6 DVD-jeva.

 

Na spisku najskupljih dodataka su još i sistem aktivne asistencije pri parkiranju, te inteligentnih svjetala. Pored tri osnovne boje karoserije, kupci će moći da biraju i jednu od sedam opcionih boja. Da bi personalizacija bila što zanimljivija ponuđeno je čak 13 različitih aluminijumskih naplataka u rasponu od 16 do 18 inča. Kao i kod svih ostalih Mercedesovih modela, poseban vizuelni pečat dat je modelu sa AMG paketom opreme, koji će se od ostatka game razlikovati po maski hladnjaka, agresivnijim branicima i 18-inčnim naplacima.

 

OD STARTA PRODAJE CLA će biti dostupan sa tri benzinska i jednim dizel agregatom, raspona snage od 122 do 211 KS. Jedini dizelaš u ponudi je dobro poznati i nadasve štedljivi četverocilindrični 220 CDI agregat, koji razvija 170 KS i dolazi u kombinaciji sa sedmostepenim automatskim mjenjačem. Od 0 do 100 km/h CLA postiže za 9,3 sekunde, sa brzinskim maksimumom na 220 km/h.

 

Mercedes za ovaj agregat obećava prosječnu potrošnju od samo 4,2 litre. Do septembra u ponudi bi se trebao naći i 200 CDI model, sa 136 KS. Početni benzinac CLA 180 raspolaže sa 122 KS, a iznad njega su još CLA 200 i 250, sa 156 i 211 KS. Najjači benzinac dovoljan je da se „stotka“ uhvati za 6,7 sekundi, te da se ostvari maksimalna brzina od 240 km/h. Magičnih 250 km/h rezervisano je za AMG model, koji bi kao u A-klasi trebao imati dvolitarski turbobenzinski agregat sa 360 KS. Još jedna veoma bitna osobina, koju CLA dijeli sa A-klasom, je prednji pogon, dok će se u ponudi vjerovatno naći i 4Matic verzija, kao svojevrsni odgovor na Audijev Quattro i BMW-ov xDrive pogon na sva četiri točka. Svi modeli će imati start/stop sistem, a u ponudi su i dva mjenjača - šestobrzinski ručni i 7G-DCT automatik.

 

NAJPOVOLJNIJI CLA na njemačkom tržištu je model sa početnim benzinskim agregatom i osnovnim paketom opreme, koji košta 28.976 eura. Za isto tako opremljenog dizelaša treba izdvojiti 37.990 eura, a trenutno najskuplji CLA u startu je onaj sa najjačim benzinskim agregatom, za koji treba izbrojati 38.675 eura. Pogled na cijenu jasno nam govori da će CLA ostati tek pusta želja većini bh. kupaca, posebno onih mlađih, koji će prvu vožnju ipak morati prepustiti svojim njemačkim vršnjacima. Nema sumnje da će oni znati uživati u ovom vrhunskom Mercedesovom automobilu, koji je najbolji dokaz da u „trokrakoj zvijezdi“ još uvijek ima mladalačkog seksipila.

 

SIGURNOSNI SISTEMI

Elektronski asistenti

 

Napredna koncepcija Mercedesa CLA najbolje se ogleda u nekim od najsavremenijih sigurnosnih sistema, koji su dostupni uz ovaj automobil. Collision Prevention Assist je Mercedesova inovacija, koju su nakon elitne S-klase postepeno preuzeli i ostâli njegovi modeli. Riječ je o složenom elektroničkom sistemu, koji uz pomoć radara, smještenog u prednjem dijelu vozila, nadzire okolinu pri brzinama iznad 7 km/h. U slučaju da „detektuje“ opasnost, sistem upozorava vozača svjetlosnim i zvučnim signalima, te priprema kočnice za aktiviranje. Ukoliko vozač ne primijeti opasnost i ne pritisne papučicu kočnice, sistem se aktivira puno većom brzinom i intenzitetom, kako bi se spriječio i izbjegao eventualni sudar.

 

Veoma bitan podatak je da Collision Prevention Assist u osnovi nema mogućnost samostalnog kočenja, već da ova opcija dolazi u kombinaciji sa Distronic Plus aktivnim tempomatom i da je ograničena do maksimalne brzine od 20 km/h. U slučaju kada se automobil kreće preko 20 km/h, sistem samo asistira pri kočenju, bez ikakvih automatskih reakcija. Osim navedenih, uz CLA će biti dostupni i Mercedesovi sigurnosni sistemi za nadzor mrtvog ugla, nepravilnog prestrojavanja, automatskog paljenja dugih i kratkih svjetala, te samostalnog parkiranja.

 

AERODINAMIKA

Najbolji na svijetu

 

Rekordno nizak koeficijent otpora vazduha kod CLA je postignut sinergijom dizajnerskih, ali i mnogih naprednih konstrukcijskih rješenja, koja su dobro skrivena od oka slučajnih posmatrača. Mada trovolumenska karoserija sa padajućom linijom krova i niskom siluetom daje odličnu osnovu za postizanje aerdinamičkih rekorda, najveći posao napravljen je u suštini ispod automobila. Da bi vazduh što lakše strujao iznad i ispod CLA, Mercedesovi stručnjaci su prvo morali oblikovati prednji, a zatim i zadnji branik sa integrisanim difuzorom vazduha. Aerodinamički oblik dobili su i detalji poput maske hladnjaka, krovnih nosača, blatobrana i izduvnog sistema, koji je „utopljen“ u pod automobila. Sama podnica je čitavom dužinom, od motornog prostora do zadnjeg branika, obložena pločastim panelima, koji pokrivaju i elemente zadnje osovine.

 

PRAKTIČNOST

Malo kupe, malo limuzina

 

Osim što izgleda kao punopravan sportski kupe, CLA nudi i veoma luksuzan ambijent za četiri osobe, kojima je namijenjeno isto toliko profilisanih sjedišta. Treba dodati da se, po potrebi, na zadnjoj klupi može smjestiti i peta osoba, za koju je rezervisano središnje „pomoćno“ sjedište. Da je, bez obzira na kupe-limuzinsku koncepciju, riječ o funkcionalnom i svestranom automobilu, potvrđuje i kapacitet prtljažnika od 470 litara, što je za 129 litara više u odnosu na A klasu i samo 5 litara manje od maksimalnog prtljažnika aktuelne C-klase. Uz doplatu je moguće dobiti i otvor za skije u naslonu zadnjih sjedišta, što dodatno povećava transportne mogućnosti CLA. 

Datum objave: 14/05/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook