Naslovna > Automobili > Jaguar > Prva mačka sa utičnicom
FOTO GALERIJA (106)

Jaguar i-Pace

Prva mačka sa utičnicom

Prvi električni Jaguar postavlja visoke standarde sa najvećim dometom od 480 kilometara, ali i modernim dizajnom, luksuznom i prostranom kabinom, te dinamičnim performansama...

Za samo 10 godina, od 2008. kada je američki Ford prodao Jaguar indijskom Tata Motorsu, engleski proizvođač se preporodio i transformisao se od silnog gubitnika do velikog dobitnika. Osim novih generacija XJ, XF i XE limuzina, predstavljen je i zanosni F-Type kupe, a ponuda je obogaćena sa dva SUV modela, E i F-Pace. I taman kada su mnogi pomislili da je tu kraj, Jaguar je ponovo konkurenciji bacio rukavicu u lice. I to ne običnu već „električnu rukavicu“. U trenutku kada najveći evropski proizvođači poput Volkswagena, Mercedesa, Audija, BMW-a, ... predstavljaju koncept za konceptom i najavljuju velikoserijsku automobilsku električnu budućnost, Jaguar je već u budućnosti. Tako nekako bi se mogao okarakterisati novi Jaguar I-Pace, prvi električni britanski i evropski električni crossover, koji je primarno razvijen da bude električni automobil.

 

 

Ova činjenica je ujedno i najbitniji detalj vezan za I-Pace, jer je riječ o punopravnom električnom automobilu čija platforma, pogon, karoserija i unutrašnjost su razvijeni sa samo jednim ciljem, da budu u skladu sa električnim pogonom. To praktično znači da Jaguarovi dizajneri i inženjeri nisu morali da se suočavaju ni sa jednim kompromisnim rješenjem, kao što je to slučaj kada se od automobila, koji je primarno namijenjen kombinovanju sa motorom SUS, pokušava dobiti električni automobil. Dizajnerski I-Pace izgleda dopadljivo, moderno, elegantno, jaguarovski. Mada je zvanično deklarisan kao crossover, I-Pace istovremeno pomalo liči na punopravan hatchback ili kupe, a iz određenih uglova i na ekstravagantni monovolumen poput nekadašnjeg Renault Vel Satisa ili Seat Toleda. Ovaj miks karoserijskih klasa garantuje mu upadljivost, ali i prepoznatljivost, što bi trebao biti veliki plus za jedan potpuno novi model. Prednji dio je izveden po uzoru na Jaguarove limuzine sa karakterističnim namrgođenim uskim LED svjetlima i prepoznatljivom saćastom maskom hladnjaka, koja je dobila na intenzitetu sa povećavanjem lakiranih površina na prednjem braniku i nešto drugačijoj aerodinamici nego što je to slučaj kod modela pogonjenih motorima SUS.

 

 

Tako se na sredini „haube“ nalazi široki otvor koji omogućava nesmetan protok vazduha kroz masku hladnjaka, preko vjetrobrana, krova do zadnjeg dijela vozila gdje ga zatim usmjerava krovni spojler. Bočna linija je dinamična sa uskim staklima i aerdinamički izvajanim pragovima i velikim 22-inčnim alu naplacima sa Pirellijevim gumama dimenzija 255/40. Zadnjim dijelom dominiraju prepoznatljiva Jaguarova uska LED svjetla, te poprilično oštri završetak petih vrata. Kabina I-Pacea nudi dovoljno mjesta za udoban transport pet putnika. Uzorna prostranost 4.682 mm dugačkog automobila sa međuosovinskim rastojanjem od 2.990 mm dobijena je zahvaljujući jedinstvenoj „pljosnatoj“ platformi ispod vozila, u koju su smještene sve komponente električnog pogona: dva elektromotora, po jedan na svakoj osovini, dijelovi vješanja, upravljanja i baterije koje su zauzele sredinu automobila. Na platformu čija masa je između osovina izbalansirana do idealnog omjera od 50:50% postavljena je aluminijumska karoserija. Enterijer je uređen u skladu sa najsavremenijim digitalnim standardima. U kabini se nalazi čak pet ekrana visoke rezolucije. Jedan „glumi“ instrument tablu, drugi služi za upravljanje multimedijom, a preostala tri: jedan pravougaoni i dva okrugla, koji su preuzeti od Land Rovera, klimatizacijom. Multifunkcionalan upravljač dolazi sa dva klasična valjkasta potenciometra i savremenim dodirnim površinama. Klasičnim tasterima i poteznim prekidačima se upravlja podizačima stakala, automatskim mjenjačem, parking kočnicom i sa par komandi vezanih za vješanje i podešavanje pogonskog sklopa. Sve navedeno prate visokokvalitetni materijali i pedantna završna obrada. Jaguar ima izuzetno velika očekivanja od svog prvog električnog modela što je i razumljivo s obzirom na pažnju koju je posvetio njegovom razvoju. Prodaja I-Pace počinje na ljeto tekuće godine po početnoj cijeni koja bi trebala biti na nivou od 71.000 eura.

 


POGON
Za pogon I-Pace se koriste dva elektromotora na prednjoj i zadnjoj osovini čija je ukupna kombinovana snaga 400 „konja“, a obrtni moment 696 Nm. Snaga se prenosi na sva četiri točka. Snaga se crpi iz litijim-jonskih baterija kapaciteta 90 kWh, a Jaguar tvrdi da se autonomija kreće u rasponu od 386 do čak 480 km. Britanci tvrde da je za dopunu baterija od 0 do 80% kapaciteta potrebno 85 minuta, ako se koristi 50 kW punjač sa jednosmjernom strujom. Na brzom punjaču od 100 kW vrijeme punjenja se smanjuje na 40 minuta. Na najobičnijem 7 kW zidnom punjaču za punjenje do 80% kapaciteta je potrebno oko 10 sati. I-Pace od 0 do 100 km/h ubrzava za 4,8 sekundi, te može da postigne 250 km/h.

 

Datum objave: 15/04/2018
Komentarišite ovaj članak


Stanje na putevima

Partneri

Auto Shop Magazin

TV Emisija ASM Plus

 

Facebook