Naslovna > Automobili > Seat > Leon > Prva violina Seatovog preporoda
FOTO GALERIJA (15)

Predstavljamo - Seat Leon 2012

Prva violina Seatovog preporoda

Pored aktuelne Ibize, Alhambre i nadolazećeg Toleda, novi Leon trebao bi biti najsnažniji adut u Volkswagenovom pokušaju da ojača ulogu španskog proizvođača i dovode njegovo poslovanje na zelene grane...

Kada je 1998. godine svjetlo dana ugledala prva generacija Seata Leona, većina automobilskih analitičara složila se da je španski proizvođač pod kapom matičnog Volkswagena klijenteli ponudio sportski orijentisanu alternativu kralju kompaktne klase Golfu.

 

Međutim, i pored sportskog karaktera, te provjerene VW tehnologije, značajniji uspjeh Seatovog kompakta na većini tržišta je izostao, što bi se svakako trebalo promijeniti najnovijom, trećom generacijom. Novi Seat Leon zasnovan je na Volkswagenovoj MQB platformi, koja će, između ostalog, biti upotrijebljena za aktuelni Audi A3, nadolazeću Škodu Octaviju i sedmu generaciju Golfa.Seat Leon kombinuje atraktivnost i praktičnost, potpuno je redizajniran iz temelja, prepun najnovijih tehnologija, naprednih multimedijalnih sistema, dok ponuda motora nudi moćnu dinamiku ukombinovanu sa izvanrednom efikasnošću. Stiče se utisak da Seat, tačnije matični VW, ovaj put sebi nije smio dozvoliti bilo kakvu nesigurnost, koja u današnje vrijeme po pravilu rezultuje nekonkurentnošću na tržištu, a samim tim i neprofitabilnošću proizvoda.

 

Istovremeno, kada se pogleda lista tehničkih pikanterija integrisana u novi Leon, atraktivni „španac“ djeluje nikada ozbiljnije, bez bilo kakvih površnosti. Španski kompakt je i svojevrsni pionir novih tehnologija, jer prvi u kompaktnoj klasi dolazi sa svjetlosnim tijelima u potpunoj LED tehnologiji, što je, kako u Seatu tvrde, osim upečatljivog optičkog nastupa rezultovalo i odličnom efikasnošću u noćnoj vožnji, a samim tim i većom sigurnošću.
Praktična koncepcijaPrepoznatljiva forma naglašeno klinaste karoserije sada je dugačka 4,26 metara, što je oko pet centimetara manje od prethodnika, s tim da je međuosovinski razmak profitirao za šest centimetara. U Seatu su to postigli novom arhitekturom šasije, koja je omogućila razvojnom timu da poziciju prednje osovine pomjere 40 mm ka naprijed. Osim većeg međuosovinskog razmaka i uravnotežene raspodjele osovinskog opterećenja, naprednom muskulaturom karoserije i korišćenjem laganih materijala u njenoj proizvodnji, ukupna težina u odnosu na prethodnu verziju je redukovana u prosjeku za 90 kilograma. Prednosti Leonove MQB platforme ogledaju se i u dobijanju kratkih prevjesa, poboljšan je snažan vizuelni nastup točkova, a obezbijeđene su i praktične prednosti, kao što su prostraniji unutrašnji prostor i to posebno za putnike na zadnjim sjedištima, kao i u prtljažniku.
Jasni oblici

 

 

Elegantni vanjski dizajn novog Leona nastavlja se i u unutrašnjosti, koja ima jasan, pregledan, ali i prilično nekonvencionalan izgled. Fini detalji dodatno ističu da u Seatu sada ništa nisu prepustili slučaju, što najbolje pokazuju veliki otvori za ventilaciju, kontrole klimatizacije i ostalih elemenata opreme trodimenzionalnog oblika. Seat sada nudi i cijeli niz takozvanih infotainment rješenja, a osnovu čini Easy Connect operativni sistem, kojim se putem ekrana osjetljivog na dodir kontrolišu ugrađeni audio-uređaj, komunikacijske funkcije, kao i široka lepeza esencijalnih opcija vozila. Svakako treba naglasiti da i pored manjih eksterijernih dimenzija karoserije, prtljažnik sada raspolaže zapreminom od 380 litara, što je oko 40 litara više nego kod prethodnog modela.
 

Savremena konjica

 


Ono po čemu su gotovo svi Seati specifični, pa i novi Leon, skriveno je ispod prednjeg poklopca. Nova generacija Seatovog kompakta raspolaže sa širokom paletom snažnih i energetski efikasnih TDI i TSI agregata, u rasponu zapremine od 1.2 do 2.0 litre. Svi motori opremljeni su direktnim ubrizgavanjem goriva i turbo punjačima, a projektovani su sa niskim unutrašnjim trenjem i brzim postizanjem radne temperature, a u poređenju sa prethodnicima njihova prosječna potrošnja goriva je smanjena do 22 posto. Ponuda dizelaša stratuje poznatim 1.6-litarskim TDI četvorocilindrašem sa 105 KS, koji će uskoro biti dopunjen i „blažom“ varijantom od 86 KS, sposobnom da u Ecomotive varijanti prosječno troši samo 3,8 litara goriva. Za one kojima srce brže kuca, a neće prevelike račune za gorivo, namijenjena je 2.0-litarska verzija sa 150 KS, koja sa Ecomotive značkom od 1.6-litarske opcije na 100 kilometara troši samo 0,2 litre više goriva. Ponudu benzinaca čine 1.2-litarski TSI sa 86 i 105 KS, 1.4-litarski TSI sa 122, dok trenutnu perjanicu čini 1.8-litarski „turbak“ sa 180 KS.

 

 

Mnoštvo aduta

 

 

Nema sumnje da je Seat ovaj put napravio izuzetno dobar posao. Stil, elegancija, a opet sportska nametljivost samo su neki od aduta „španskog lava“, koji će se na evropskom tržištu pojaviti već krajem tekućeg mjeseca. Cijene još uvijek nisu poznate, ali po posljednjim informacijama neće biti znatno veće od onih po kojima se plasirao njegov prethodnik, što predstavlja odličnu podlogu za značajniju afirmaciju španskog brenda, koji bi vremenom mogao postati zanimljiva alternativa Škodinim modelima.


Ekonomska računica
Partnerstvo njemačkog Volkswagena i španskog Seata datira još od 1986. godine kada je VW kupio Seat, zbog jačanja prisustva na tada rastućem španskom tržištu. Godine su prolazile, novi modeli su se nizali, ali Seat nikako nije uspijevao da se nametne evropskim kupcima. Paralelno su se gomilali gubici koji su, čini se, dostigli vrhunac posljednjih nekoliko godina. Prema njemačkim medijima gubici Seata od 2008. do danas iznose čak 1,24 milijarde dolara. Osim toga španski brend je ocijenjen kao jedini neprofitabilan u sadašnjoj VAG grupaciji, koju osim matičnog Volkswagena i Seata čine velikoserijski proizvođači Škoda, Audi i Porsche. Na sve glasnije povike njemačkih analitičara poput Ferdinanda Dudenhoffera, direktora centra za istraživanje autoindustrije i poznatog ekonomskog analitičara da bi Volkswagen trebao da proda Seat, njemački gigant odgovara velikim redefinisanjem game španskog proizvođača. Nakon gradske Ibize, odličnog monvolumena Alhambra i limuzinskog Toleda, kompaktni Leon bi trebao biti udarna igla „novog“ i profitabilnog Seata.

 


MQB platforma 
Skraćenica MQB izvedena je iz pojma „Modularer Quer Baukasten“, što se može prevesti kao „Modularna poprečna izvedba“. MQB platforma premijerno je predstavljena na studiji Volkswagen Cross Coupe iz 2011. godine, na salonu automobila u Tokiju. Osnovna primjena ove platforme biće u C segmentu, za modele VW Golf, Audi A3, Škoda Octavia i Seat Leon. Njena univerzalnost omogućava korištenje istih dijelova platforme i kod izrade mnogih ostalih modela gradske i MPV klase. Velika prednost MQB platforme je ta što veoma lako omogućava izradu automobila sa različitim međuosovinskim razmakom i različite širine traga točkova, dok smještaj sistema za oslanjanje i rezervoara za gorivo ostaje standardan u svim varijantama.
 

 

Datum objave: 04/01/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook