Naslovna > Automobili > Škoda > Yeti > Prvenac mitskog imena
FOTO GALERIJA (4)

Predstavljamo - Škoda Yeti

Prvenac mitskog imena

Mistični snježni čovjek Yeti dobio je od Škode besplatnu reklamu, zahvaljujući prvom češkom SUV-u, čije predstavljanje je privuklo jednaku pažnju kao njegov misteriozni imenjak

Polako, ali sigurno, češka autoindustrija vraća se na put stare slave, dok se njena modelska ponuda proširuje na do juče nezamislive segmente. Najnoviji iskorak ka evropskoj automobilskoj eliti Škoda pravi sa svojim prvim SUV-om, simboličnog imena Yeti, koje je dobio po legendarnom mješancu majmuna i čovjeka, nastanjenog u jednoj od mnogobrojnih legendi nepalskih snježnih planina. Reklo bi se odličan marketinški potez, jer se ime misterioznog bića lako pamti i asocira ljude na snijeg, divljinu i iznadprosječnu izdržljivost, koja je potrebna za preživljavanje u surovim planinskim uslovima. Da će češki Yeti biti u stanju da opravda ovakve asocijacije, garantuje tehnologija preuzeta od Volkswagena, tačnije Tiguana, koji je preko noći postao jedan od najpopularnijih i najcjenjenijih SUV-ova na zahtjevnom evropskom tlu.

 

 

 

 


U skladu sa trendovskim standardima, koji kažu da sve što liči na terenca ne mora imati 4x4 pogon, i Yeti će se nuditi u kombinaciji sa pogonom na prednje ili na sve točkove, naravno po želji kupca. Prenos snage na sve točkove trebao bi biti oko 3.000 KM maraka skuplji u odnosu na standardni, a zasnovan je na višestruko provjerenoj mehanici sa Haldex kvačilom, koje u normalnom režimu rada snagu u potpunosti prebacuje na prednje točkove. U slučaju proklizavanja, u pogon se stavljaju i zadnji točkovi, a sve to uz podršku elektronike garantuje uzornu prohodnost i visok nivo sigurnosti na svim vrstama podloga. Osim Volkswagenove mehanike jak adut Yetija biće i simpatičan dizajn, te veoma prostrana unutrašnjost, koja je uređena po uzoru na novu Octaviju i Superb.  Iz šturih izjava opreznih Škodinih čelnika u Ženevi zaključili smo da bi očekivana cijena početnog modela sa 1.2 TSI agregatom od 105 KS trebala biti na nivou oko četrdesetak hiljada maraka, što će, ako se ispostavi tačnim, biti puna šaka brade za češku marku, posebno na našem tržištu, na kojem Škoda uživa visok tržišni status.

 

Motori
Prilikom kupovine budući vlasnici novog Yetija moći će da računaju na ponudu od pet motora, dva TSI benzinca 1.2-litarskog sa 105 i 1.8-litarski sa 160 KS, dok će miljenici dizelaša moći da biraju jedan od tri 2.0 TDI agregata sa 110, 140 ili 170 KS. Sva tri dizelaša biće opremljena savremenim coomon rail sistemom ubrizgavanja goriva. 
Datum objave: 24/04/2009
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook