Naslovna > Automobili > Volkswagen > Amarok > Prvenac u privrednom segmentu
FOTO GALERIJA (12)

Prezentacija - VW Amarok

Prvenac u privrednom segmentu

Sa novim i prvim pickupom u proizvodnom programu Volkswagen je privrednicima u BiH ponudio interesantno višenamjensko vozilo, koje je, zahvaljujući respektabilnim off-road sposobnostima, posebno pogodno za mobilne terenske radove...

Volkswagen je u našoj zemlji oduvijek ostvarivao odlične rezultate u segmentu privrednih vozila, a pored Craftera i Transportera zasigurno jedan od lidera svakako je Caddy. Ipak, VW nije namjeravao da se zadrži samo na ovim klasama teretnih vozila, te je paletu proširio najnovijim pripadnikom zvučnog imena Amarok, koje na jeziku kanadskih i Eskima nastanjenih na Grenlandu znači vuk. Premijerna bh. prezentacija organizovana je u VW centru Buba iz Viteza, gdje smo se kroz probne vožnje, ali i demonstraciju terenske prohodnosti mogli uvjeriti u sve kvalitete ovog modela.

 

 

 

 


Šta je zapravo Amarok? Riječ je o četverovratnom pick-upu, odnosno u našem slučaju pick-upu sa takozvanom duplom kabinom, koji uspješno kombinuje atraktivan izgled, robusnost, pregršt inovativnih tehnologija, te veliki tovarni prostor površine 2,52 m². Upravo tovarni prostor je i najizražajnija pozitivnost ovog svestranog modela, jer raspolaže rekordnim dimenzijama u svojoj klasi, tačnije dužinom od 1.555 i širinom od 1.620 mm, kao i širinom između unutrašnjih blatobrana od 1.222 mm. Dodamo li svemu da je VW-ov pick-up sposoban ponijeti 1.15 tona korisnog tereta, te da je u stanju povući prikolicu do 2,8 tona, sasvim je jasno sa kakvim potencijalom raspolaže. S druge strane, iako spada u kategoriju radnih vozila, enterijer predstavlja pozitivno iznenađenje, jer pruža prepoznatljiva obilježja VW-a, kao što su, između ostalog, pedantna završna obrada, dobra oprema, te solidna zvučna izolacija.

 

 

 

Amarok je na našem tržištu dostupan u tri opcije opreme podijeljene na bazni Amarok, srednji Trendline i najbogatiji Highline. Osnovni model namijenjen je korisnicima koji trebaju pick-up kao robusno i praktično radno vozilo, dok će oni koji Amarok žele kupiti kao vozilo za rekreaciju, ali i rad, posegnuti za srednjim Trendline ili veoma bogatim Highline paketom opreme. Osim uobičajenih elemenata, Amarok standardno u srednjem Trendline paketu opreme dolazi sa Climatic poluautomatskom klimatizacijom, dok je za bogatiji Highline rezervisan automatski Climatronic sistem. Istovremeno ponuđen je i raskošan paket dodatnih elemenata, od kojih se, između ostalog, izdvajaju različiti styling barovi, te laki naplaci promjera od 16 do 19 cola.


 

 


Što se tiče motorizacije, Amarok je našem tržištu ponuđen sa paletom sastavljenom od tri agregata, jednim 2.0-litarskim TSI benzincem od 160 KS, te dva 2.0-litarska turbodizelaša, odnosno TDI sa 122 i Bi-TDI sa 163 KS. Na premijernim vožnjama uvjerili smo se u vučne osobine ovih modela, ali i sposobnost ogibljenja sastavljenog od prednjeg vješanja sa dvostrukim viljuškama i zadnje osovine sa komfornim ili Heavy Duty lisnatim oprugama. Bazni Amarok stiže sa pogonom samo na zadnje točkove, dok smo mi imali priliku isprobati verzije oplemenjene 4Motion pogonom na sve točkove sa redukcijom zadnjeg diferencijala. Uključimo li 4x4 prenos na sve točkove, omjer raspodjele obrtnog momenta i snage na prednju i zadnju osovinu podijeljen je na 50:50.

 

 

 

Ova vrsta pogona namijenjena je kupcima koji će Amaroka često koristiti u teškim terenskim uslovima, na kojima će u potpunosti biti ravnopravan sa većinom današnjih modernih terenskih vozila. Istovremeno ćemo naglasiti da je prebacivanje iz 4x2 u 4x4 pogon i obrnuto moguće izvesti u vožnji bez potrebe za zaustavljanjem vozila, dok je za uključivanje redukcije, odnosno 4x4 Low režima, potrebno vozilo zaustaviti i prije toga uključiti 4x4 pogon. Mehanička blokada zadnjeg diferencijala je 100 postotna i smije se koristiti do najveće brzine od 40 km/h. Treća verzija pogona je 4Motion Permanent, a riječ je o stalnom pogon na sve točkove sa Torsen diferencijalom i distribucijom vučne sile između osovina od 40:60,% do 60:40,%. Ova opcija ne raspolaže 4x4 Low redukcijom, te je namijenjena klijentima koji će Amaroka uglavnom koristiti na asfaltu sa povremenim izletima van urbanih sredina.

 

 

 


Nakon testne rute, sa voznim karakteristikama VW Amaroka upoznali smo se na improvizovanom poligonu, gdje su se brojni gosti i lično mogli uvjeriti u njegove zaista fascinantne terenske karakteristike. Sa napadnim uglom od 28, odlaznim od 23,6 stepeni, te uglom prelaska preko prepreke od 23 stepena i sposobnošću savladavanja uspona od 45 stepeni, VW Amarok je sa lakoćom ispunio sve zadatke, demonstrirajući da je osim kao radno veoma efikasan i kao čistokrvno terensko vozilo. Na poligonu se u sjajnom svjetlu pokazao i takozvani ESP Plus sistem, u koji je integrisan i Hill Hold asistent. Nema sumnje da je VW Amarok veoma zanimljivo vozilo, ali nažalost moći će ga kupiti samo pravna lica, jer je ovaj model u okviru Volkswagenove game deklarisan kao privredno vozilo. VW Amarok se proizvodi u Argentini, tako da rok isporuke za sada iznosi šest mjeseci. Uskoro se planira pokretanje produkcije i u njemačkom Hannoveru, a tada će ovo veoma zanimljivo vozilo daleko brže stići do svojih novih vlasnika. Najjeftiniji Amarok u Double Cab kombinaciji na bh. tržištu je model sa 2.0-litarskim turbobenzincem, koji košta 44.797 KM, dok je za početnog dizelaša potrebno izdvojiti 45.996 KM.
 

Datum objave: 22/04/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook