Naslovna > Automobili > Seat > Arona > Prvi izbor na Crossover „Draftu“
FOTO GALERIJA (51)

Vozili smo - Seat Arona

Prvi izbor na Crossover „Draftu“

Prvi vizuelni kontakt sa Aronom imali smo na ovogodišnjem sajmu automobila u Frankfurtu i tada smo već zaključili da će biti ozbiljan igrač na tržištu, ali sada, nakon što smo je među prvima vozili u okolini njene rodne Barselone, takav zaključak možemo potvrditi i dodatno zacementirati.

Potražnja za mladim i talentovanim crossover „igračima“ na tržištu je sve veća. Potvrda navodu nalazi se u činjenici da je, prema statističkim parametrima, u proteklih šest godina prodaja ovog segmenta porasla za nevjerovatnih 700%. Zbog toga i ne treba da čudi podatak da je Seat u razvoj novog „igrača“ na tom polju, Arone, uložio čak 900 miliona eura, mada se u toj cifri našao i paralelni razvoj nove Ibize. Tako to izgleda kada odlučite napasti lidersku poziciju u segmentu, što nije nimalo laka misija, jer su neki proizvođači u igri prisutni već dugi niz godina i uspješno ubiru plodove svog rada. Arona ne odstupa od crossover pravila. Okićena je savremenom tehnologijom, ekonomična i štedljiva uz solidnu agilnost i peroformanse pogonskih agregata, okretna i upotrebljiva u urbanim sredinama zbog malih gabarita, a opet prostranija od Ibize na čijim je temeljima i izgrađena, i sve to uz povišenu poziciju sjedenja i „offroad look“ naglašen plastičnim oblogama blatobrana, te donjeg dijela vrata i pragova. U potpunosti je prilagodljiva željama kupaca, a odabirom jedne od čak 68 različitih kombinacija boje dvobojne karoserije moguće je posebno naglasiti dizajnerske detalje poput očekivanih oštrih linija, podignutog poklopca motora te rebrastog SUV-ovskog krova.

 

Imajući u vidu da je Arona napravljena na MQB-A0 platformi, jednakoj kao i Ibiza, te da ima samo dva milimetra veći međuosovinski razmak, enterijeru smo pristupili skeptično i sa predrasudama. Međutim, već pri prvom sjedanju na zadnju klupu primijetili smo mnogo bolju iskorištenost prostora, na primjer razmak od sjedišta do krova dug je 99 cm, gdje se čak ni košarkaški visoki putnici neće suočiti sa značajnim nedostatkom prostora, tim manje ako se radi o plejmejkerima visokim oko 180 cm. Prtljažni prostor pozicioniran je na sami vrh segmenta i sa 400 litara kapaciteta veći je nego kod direktnih konkurenata. Na prednjem dijelu prostranost je osjetnija i podizanjem pozicije sjedišta ništa se ne gubi, naprotiv, dobija se na preglednosti i upravljivosti automobilom zbog bolje orijentacije. Osjećaj luksuza nikako nije izostao, što se može zahvaliti činjenici da smo vozili nabudžene promotivne modele u Excellence i FR paketima opreme, mada će tržištu biti dostupna još dva: niži Style i osnovni Reference. Plastična instrument tabla u našem slučaju bila je presvučena ugodnim i kožnim materijalima, uz crnu boju obloga krova i vrata. Vanjski izgled modela koje smo vozili u okolini Barselone upotpunjen je 16-inčnim aluminijumskim naplacima kod Excellencea, te 18-inčnim točkovima rezervisanim za FR izdanje.


Netipično za crossovere Arona se može voziti agresivnije, naravno koliko to odobravaju specifikacije pogonskih agregata. Za pogon će biti zaduženi isključivo prednji točkovi bez opcionog 4x4. Snagu će proizvoditi tri motora sa različitim nivoima snage i to dva benzinca i jedan dizelaš. Osnovnu ponudu čini 1.0 litarski turbo-benzinski trocilindraš sa izlaznih 95 KS, dok je naredni na listi isti motor samo sa 20 konja više. Jači benzinac, jedan od onih koje smo vozili, nosi oznaku TSI i zahvaljujući turbo punjaču iz 1.500 kubika crpi odličnih 150 KS. Performanse, iako nam se „na prvu“ i nisu učinile tako dobre kao kod Ibize, ipak ostaju na nivou najagilnijeg modela uz sigurna preticanja, odlična međuubrzanja i prilično nisku potrošnju goriva, čemu doprinosi i „eco“ sistem koji u uslovima „plovidbe“ gasi dva cilindra u agregatu i tako rad motora održava „živim“. Da se dizeli neće tako lako povući sa evropskog tla, mada su sve manje popularni, potvrđuje i činjenica da je Seat u Aronu spakovao i 1.6 TDI sa 95 i 115 KS. Jaču verziju u Excellence paketu smo isprobali i nakon jednog dana vožnje možemo zaključiti da nas je samo nešto oskudnija zvučna izolacija napominjala na to da upravljamo dizelašem, jer uz DSG mjenjač sa sedam stepeni prenosa, koji je dostupan u svim pogonskim kombinacijama osim kod najslabijeg benzinca, skoro pa da i nema razlike u performansama u odnosu na najjačeg benzinca uparenog sa 6-stepenim manuelcem. Na osnovu viđenog na kraju možemo reći kako nam se čini da su sve karte na Aroninoj strani i da će atraktivnim dizajnom, odličnim voznim karakteristikama i konkurentnom cijenom zadati glavobolje saigračima na crossover tržištu, jer joj se može predvidjeti pozicija prvog izbora čak i za porodice.


Obilje elektronike i tehnoloških dostignuća podijeljeni su u dvije grupe. Jednu čine mnogobrojni sistemi za asistenciju pri vožnji. Arona će tako raspolagati nadzorom mrtvog ugla i upozorenjem na dolazeći saobraćaj prilikom vožnje u nazad što je više nego korisno prilikom isparkiravanja u zagužvanim gradskim sredinama. Svakako, tu je i opciona kamera za vožnju unazad uz parking senzore i parking asistenciju. Kamera na prednjem vjertobranu i ultrasonični senzori nadgledaće saobraćaj ispred i upozoriti u slučaju pojave opasnosi i eventualne kolizije. U drugoj grupi tehnoloških detalja Arona broji beskontaktno otključavanje i pokretanje agregata. Bez obzira na odabir agregata dostupan je start&stop sistem. Za ljubitelje dobre multimedije tu su 8-inčni ekrani visoke rezolucije osjetljivi na dodir, te „Beats“ zvučni sistem. Reprodukcija sa pametnih telefona, kao i upravljanje njima, omogućeno je uz MirrorLink, Apple Car Play i Android Auto platforme, a sistem bežičnog punjenja baterije pobrinuće se da reprodukcija i kontrola ne prestanu usljed prazne baterije. Trend digitalizacije i virtuelizacije kokpita najavljen je virtuelnim kokpitom koji bi trebalo da bude dostupan uskoro.

Bez obzira na to što će Arona biti dostupna našem tržištu tek početkom sljedeće godine, u Barseloni smo dobili već formirane cijene. Osnovna verzija Arone sa 1,0-litarskim TSI agregatom, Reference nivoom opreme koji podrazumijeva 16-inčne čelične naplatke, halogena prednja svjetla, crnu masku hladnjaka i brave na vratima, te plastične materijale u završnoj obradi enterijera, nosiće cijenu od 25.973 KM do registracije. Plan Seata je da doprinese popularizaciji benzinskih agregata, što je novi trend u autoindustriji, pa će primjerna Arona „obučena“ u oskudniji Style paket opreme i upregnuta dizelašem od 115 konja koštati 34.717 KM, a najbogatiji FR paket sa najjačim benzincem ispod poklopca 35.311 KM.

Datum objave: 01/02/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook