Naslovna > Automobili > BMW > X5 > Prvi među jednakima
VIDEO GALERIJA (1) FOTO GALERIJA (33)

Test – BMW X5 xDrive 3.0d

Prvi među jednakima

Treća generacija reprezentativnog bavarskog SUV-a svojom luksuznom izvedbom, snažnim i savremenim pogonom, te naprednom tehnologijom ne ostavlja prostora za nedoumice i upućuje na zaključak da je BMW i ovaj put ponudio najbolje što ima...

Namješten dvosoban stan, na atraktivnoj lokaciji, sa parking mjestom, u jednom od većih bh. gradova možda je i ponajbolji ekvivalent, koji dočarava vrijednost testnog BMW-a X5 xDrive 3.0d. Za 176.910 KM većina prosječnih bh. građana danas bi mogla riješiti jedno od najvažnijih životnih pitanja - obezbijediti krov nad glavom. Ukoliko pođemo od te činjenice, onda nijedan epitet, koji ćemo u nastavku teksta uputiti na račun BMW X5, ne može biti preuveličan ili nerealan, kako nam se nažalost čini njegova cijena.

 

To je po mnogo čemu poseban automobil, koji je u bh. uslovima bio i biće san većine, a java tek malog broja ljudi, koji u životu, ali i na putu, žele i mogu sebi priuštiti samo najbolje. Ako je suditi prema svemu onom što smo imali prilike iskusiti vozeći ovaj skupocjeni njemački automobil, od njega će to bez svake sumnje i dobiti.

 

PRIČA O BMW-U X5 je počela 1999. godine sa prvom generacijom, koja je u automobilsku klasifikaciju uvela jednu do tada nepoznatu klasu vozila - SAV (Sport Activity Vehicle). U jednoj od mogućih varijacija prevoda sa engleskog jezika to bi značilo da je X5 namijenjen „sportskim aktivnostima za upravljačem“, odnosno da je on sportski SUV. To bi bio automobil sa karoserijom terenca, 4x4 pogonom, luksuznim enterijerom i moćnim pogonskim agregatima, kojem je asfalt prije svega miliji od snijega, blata i makadama. Neobična koncepcija naišla je na odličan prijem kod vozača i prokrčila put do srca milionima kupaca širom svijeta svim ostalim BMW-ovim SUV modelima nakon nje.

 

 

 

 

 

 

Druga generacija iz 2006. je otišla korak dalje u pogledu dizajna, komfora, dinamike vožnje, ali i pogonske tehnologije, zadržavši status jednog od najpoželjnijih predstavnika u klasi. Da je tako svjedoče i bh. ulice na kojima je X5 II jedan od najčešće viđenih SUV modela.

 

TREĆA GENERACIJA predstavljena je još početkom prošle godine, a s obzirom na činjenicu da se proizvodi u BMW-ovoj američkoj tvornici u gradu Spartanburgu (država Južna Karolina) i na globalni značaj bh. tržišta, kod nas je stigla tek krajem 2013. Testni model je između ostalog bio i prvi registrovani X5 III u BiH. Riječ je o najpovoljnijem modelu na bh. tržištu sa 3.0-litarskim V6 dizel agregatom, koji razvija 258 KS i u standarnom paketu košta 130.434 KM. Sa podugačkom listom dodatne opreme kao u našem slučaju, cijena se penje do već spomenutih 176.910 KM.

 

Podsjećamo da se trolitarski agregat u novi X5 ugrađuje i u verzijama 2.5d sa 218 KS, odnosno kao 4.0d sa 313 KS. Najslabiji dolazi u kombinaciji sa jednim turbopunjačem, testni model ih ima dva, a najjači 4.0d čak tri. Bh. kupcima se za sada nude još dva modela: X5 xDrive 5.0i sa 450 KS i početnom cijenom od 171.624 KM, te X5 M50d sa 381 KS, koji košta 190.617 KM.

 

 

 

 

 

 

 

AKTUELNI X5 JE DIZAJNIRAO Libanac Karim Habib, koji je u BMW-ovom kreativnom timu od 2012. godine. Već na prvi pogled jasno je da je igrao na sigurno, sa minimalnim promjenama na karoseriji i svjetlima, mada se teško oteti utisku da je prethodnik bio skladniji i sa puno više BMW-ovog evropskog duha. Iako se novi X5 u stvarnosti doživljava osjetno većim, dužina je povećana tek 3 cm, a širina za samo 5 mm (4.886/1.938 mm). Osovinski razmak je ostao isti sa 2.993 mm dužine što je i razumljivo, jer je platforma u potpunosti preuzeta od prethodnika. U smjeni generacija izgubljeno je i 90 kg, mada 2.145 kg testnog modela još uvijek izaziva strahopoštovanje. Sa 659 litara osnovne zapremine za 30 litara je povećan i prtljažnik, čija krajnost je na 1.870 litara zapremine, koliko se dobija obaranjem naslona zadnjih sjedišta.

 

NI U UNUTRAŠNJOSTI nema radikalnih promjena. Aktuelna konfigurancija BMW-ovog enterijera, koja se sa manje ili više varijacija sreće u svim njegovim savremenim modelima, krasi i novi X5. Naravno, nivo komfora i ergonomije, koji nudi povišena kabina masivnog SUV-a, njegovom enterijeru donosi dozu jedinstvenosti, koju ne može da ponudi nijedan od ostalih BMW-ovih modela. Visoke standarde postavljaju i ugrađeni materijali, odnosno kvalitet završne obrade. Većina površina u dodiru sa prstima je ugodna, mada tvrda tamna plastika nije protjerana sa središnjeg grebena, donjih dijelova vrata i instrument panela.

 

Veoma prijatne su i svijetle kožne presvlake električno podesivih sjedišta, od kojih vozačevo nudi mogućnost memorisanja dva različita položaja. Palac gore ide i za mesnati, kožom obloženi multifunkcionalni upravljač, koji se podešava elektromotorima. Oni mu omogućavaju i da se automatski pomjeri ka instrument tabli, kako bi vozaču oslobodio dodatni prostor prilikom ulaska i izlaska iz vozila. Vozač se kao i u svakom BMW-u pazi kao malo vode na dlanu.

 

 

 

 

 

 

 

INSTRUMENT TABLA je klasična i pregledna, sa četiri analogna mjerača: brzine, obrtaja i temperature motora, te nivoa goriva u rezervoaru. Za razliku od većine konkurenata, koji ispred vozača u instrumente ugrađuju velike digitalne displeje sa mnoštvom „korisnih“ informacija, BMW je ovaj segment maksimalno rasteretio, te se orjentisao na najosnovnije činjenice, što nam se veoma dopalo. Ljubiteljima multimedije sva pažnja je fokusirana na središnji greben, na čijem vrhu se nalazi široki 10,2-inčni ekran. U odnosu na prethodni 6,5-inčni, neuporedivo je pregledniji, ali i jasniji, zahvaljujući većoj rezoluciji.

 

Ni za komande klima uređaja i audio sistema nije potrebno čitati uputstvo, sve je postavljeno na dohvat ruke i logično. Mozak i srce BMW-ove multimedije je iDrive koncept upravljanja. Uz pomoć džojstika na središnjem grebenu i sedam „prečica“, veoma lako se „kretati“ kroz meni iDrive sistema, koji između ostalog omogućava podešavanje CD-a, radija, telefona, navigacije, adresara i pristup mnoštvu informacija vezanih za vozilo. Još lakše je upravljati serijskim „Drive Performance Control“ sistemom, koji omogućava podešavanje elektronike, vješanja, upravljača i odaziva motora u četiri režima: Eco, Confort, Sport i Sport Plus.

 

 

ZAHVALJUJUĆI SNAŽNOM DIZELAŠU, xDrive pogonu na sve točkove, superbrzom osmostepenom automatskom mjenjaču i savremenom „Drive Performance Control“ sistemu, BMW X5 je uprkos dvotonskoj masi u stanju da ponudi gotovo limuzinske performanse. Posebno uvjerljiva su ubrzanja i međuubrzanja, kada do izražaja dolazi 560 Nm obrtnog momenta, koji su dostupni u idealnom rasponu od 1500 do 3000 obrtaja. Iz mjesta do 100 km/h sa testnim X5 smo stigli za 6,9 sekundi, dok je brzinski maksimum od 230 km/h više demonstracija BMW-ove moći nego realne potrebe.

 

Dinamika vožnje i držanje ceste u slučaju X5 su takođe za primjer, posebno ako uzmemo u obzir da je testni model kombinovan sa osnovnim zimskim pneumaticima dimenzija 225/55 R18, koje je moguće nadograditi sa 19 i 20-inčnim točkovima. Potrošnja je ma koliko bila irelevantna kod ovakvog automobila najčešće na nivou od oko deset litara, sa tim da se sa mirnom nogom na gasu u Eco režimu moguće spustiti ispod sedam litara, a sa teškom podići i na više od 15 litara.

 

I na kraju, prije zaključka, jedino moguće pitanje: vrijedi li sve ono što smo vam naveli 176.910 KM? Nismo sigurni, ali smo sigurni da se ono što BMW X5 kroz svoje dvije prethodne i aktuelnu treću generaciju pruža svojim vlasnicima odavno ne mjeri novcem, to se može samo osjetiti i doživjeti za njegovim upravljačem. 

Datum objave: 20/03/2014
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook