Naslovna > Automobili > Nissan > Juke > Prvi Nismo model u Evropi

Vozili smo - Nissan Nismo

Prvi Nismo model u Evropi

Juke Nismo sa pogonom na sve točkove djeluje stabilnije u krivinama, bez ikakvih znakova podupravljanja, osim u situacijama kada se pregriju gume. Iako van staze izgleda da se Juke Nismo previše zanosi i ljulja, osjećaj u unutrašnjosti je suprotan, gdje se jasno može osjetiti krutost karoserije i rad elektronskih pomagala...

Nissanovo predstavljanje Nismo odjela u regionu, odvelo nas je u Subotište nedaleko od Beograda, gdje smo na stazi NAVAK centra  upoznali prvi Nismo automobil u Europi – Juke Nismo, te isprobali još neke Nissanove automobile, među kojima je i ikona ovog proizvođača, model GT-R.  Ono što je za BMW M divizija, to je za Nissan Nismo odjel, koji do sada nije bio prisutan u Europi, a predstavljanjem modela Juke Nismo, zvanično je sportski odjel japanske kompanije došao na stari kontinent, ali i u našu zemlju. Za Juke Nismo Nissanovi stručnjaci razvili su novi aerodinamički komplet, podarivši Jukeu još djelotvorniji, dinamičniji i snažniji izgled. Novi model ima niže branike, šira krila i bočne pragove te preinačenu prednju masku i stražnji spojler, radi boljeg usmjeravanja zračne struje.

 

 

Ispod poklopca je preinačeni Nissanov 1,6-litarski benzinski motor s turbopunjačem i izravnim ubrizgavanjem. Snaga je povećana sa 190 KS na 200 KS, a okretni moment s 240 Nm na 250 Nm. Nije riječ o velikim povećanjima, nego finim doradama koje kupcima omogućuju da kupe nešto ekskluzivno, a da nije povećano ispuštanje štetnih emisija.  Iako svojom konstrukcijom nije namjenjen trkaćoj stazi, Juke Nismo se i na njoj osjeća kao u prirodnom okruženju. Vozili smo verzije sa automatskim i manuelnim mjenjačem, te one sa pogonom na prednje i sve točkove. Razlike su minimalne, ali uočljive. Juke Nismo sa pogonom na sve točkove djeluje stabilnije u krivinama, bez ikakvih znakova podupravljanja, osim u situacijama kada se pregriju gume.

 

Iako van staze izgleda da se Juke Nismo previše zanosi i ljulja, osjećaj u unutrašnjosti je suprotan, gdje se jasno može osjetiti krutost karoserije i rad elektronskih pomagala.  Izoštreni doživljaj u vožnji je itekako prisutan u ovom automobilu, čijih smo gotovo tonu i pol težine s lakoćom  mogli ukrotiti na stazi. Juke Nismo s pogonom na prednje točkove i šestostepenim ručnim mjenjačem s mjesta do 100 km/h stiže za 7,8 sekunda, a najveća mu je brzina 215 km/h. Njegova cijena u našoj zemlji je 47.500 KM, dok je za model sa 4x4 pogonom i automatskim mjenjačem potrebno izdvojiti 52.500 KM. 

 

Juke Nismo je prvi Nismo model u Europi, a nakon njega će doći i 370 Z Nismo. Upravo GT izvedbu tog automobila također smo vozili na Navaku i osjetili šta znači pravi, sirovi trkaći automobil. Ogoljena unutrašnjost, izgrebana vanjština su bili dovoljno da nivo adrenalina u krvi poraste, a vožnja u ovom automobilu je nesvakidašnje iskustvo. 370 Z GT Academy nas je iznenadio mehaničkim diferencijalom, zbog čijeg rada naglo povećavanje obrtaja radilice motora  dovodi do proklizavanja zadnjeg dijela vozila, pa je bio pravi izazov ukrotiti ovu zvjer.

 

 

No, prava zvjer ili Godzila kako ga Japanci zovu, nas je tek čekala. Riječ je o GTR-u prve serije koji je predstavljen 2009 godine, opremljen V6 biturbo motorom sa 480 KS. Ubrzanje do 100 km/h u ovom automobilu traje 3 sekunde, a za 20-tak sekundi se razvija brzina veća od 250 km/h.  Sve to ne izgleda tako zastrašujuće iz kabine i upravljanje vozilom nije tako teško kao u slučaju sa modelom 370 Z GT. Elektronski sisitemi odlično odrađuju posao, a biturbo agregat sa lakoćom se nosi sa  1800 kg mase koju pokreće.

Za kraj dana su nas organizatori ovog događaja počastili još jednom poslasticom, off road vožnjom na poligonu NAVAK, čije su prepreke Navara i X Trail s lakoćom prelazili kao što vidite. Nakon brze jurnjave po stazi,  prijala nam je laganija vožnja u vozilima za koja su prepreke na poligonu bile i više nego savladive, pa smo se nakon vrhunskih sportskih sposobnosti Nismo odjela uvjerili i u ubjedljive performanse Nissanovih offroad vozila. 

Datum objave: 07/05/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook