Naslovna > Automobili > Škoda > Yeti > Prvo pa muško!
FOTO GALERIJA (11)

Test – Škoda Yeti 1.8 TSI

Prvo pa muško!

Prvi Škodin crossover ima dobro pogođen dizajn, prostranu i bogato opremljenu unutrašnjost i savremen 1.8 TSI agregat, koji u kombinaciji sa provjerenim 4x4 pogonom omogućava ostvarivanje ubjedljivih voznih osobina u svim uslovima vožnje...

Priča o Yetiju nije od juče, ona škakilja znatiželju javnosti još od 2005. godine i Sajma automobila u Ženevi, kada je premijerno predstavljen istoimeni Škodin koncept. Zanimljiva češka vizija crossovera kao komercijalni model zaživjela je na istom mjestu tek četiri godine kasnije, praćena velikim zanimanjem obožavalaca Škode, ali i konkurenata, koji su u novom istočnoevropskom adutu predosjetili veliku opasnost. Razloga za strah konkurencije je puno, u to smo bili sigurni već nakon međunarodne prezentacije održane polovinom godine u Sloveniji. Međutim, ne želeći da istrčavamo u prazan prostor, odlučili smo sačekati da Yeti dođe na bh. tržište, da saznamo njegove cijene, da nam dođe na sedmodnevni test i da ga podvrgnem realnim izazovima, koji sa sobom donose domaće saobraćajnice.

 

 

 

 

Testni model sa 1.8-litarskim TSI motorom do 160 KS, te najbogatijom Experience opremom, zbog svoje opredijeljenosti na potrošnju benzina, veoma bogate opreme i poprilične cijene, sigurno neće biti najpopularniji Yeti na domaćem tržištu.
Po mnogo čemu vrhunska izvedba vanjštinom se jako malo razlikuje od skromnije opremljenih modela. Pažljivijem oku neće promaći elegantna Rosso Brunello metalik boja i atraktivni 17-inčni Dolomite aluminijumski naplaci, koji se idealno nadopunjuju sa najbogatijim paketom opreme, većinom baziranim na enterijer, pogonske i tehničke mogućnosti automobila. Aluminijumski krovni nosači su još jedan detalj, koji upućuje na to da je riječ o raskošno opremljenom modelu. Dizajn Yetija je interesantan sa puno prepoznatljivih Škodinih obilježja, ali i originalnih detalja, poput zadnjih svjetala sa grafikom u obliku slova C, interesantnih prednjih farova i visoko podignutih maglenki. Off-road dodaci svedeni su tek na svjetliju plastiku središnjeg dijela odbojnika i branika, ali i to je dovoljno da se naglasi avanturističkih duh automobila. Dizajn je baš odmjeren.

 

 

 

Unutrašnjost nudi veoma zanimljivu arhitekturu, sa elementima preuzetim od kompaktne Octavie i limuzinskog Superba. Upotrebljeni materijali odišu kvalitetom i sugerišu na trajnost, dok je završna obrada na nivou njemačke konkurencije. Instrument tabla sa dva analogna i jednim digitalnim pokazivačem je kao u Superba, što dovoljno govori o Yetijevoj orijentaciji u okviru Škodine game. Najbogatija Experience oprema donosi ugođaj više, jer su vozaču na raspolaganju dvozonski Climatronic klima-uređaj, sa automatskom regulacijom i kontrolom kvaliteta vazduha. Drugi bitan elemenat opreme testnog modela je radio Bolero sa displejom osjetljivim na dodir i ozvučenjem sa zvučnicima u kombinaciji 4x20W. Interfejs radija je krajnje jednostavan, kao i opsluživanje ovim savremenim uređajem, koji reprodukuje zvuk vrhunskog kvaliteta. Ugođaj više donose kožne obloge na upravljaču i stilizovanoj ručici mjenjača. Pretinaca za odlaganje sitnica ima po čitavoj kabini, kao uostalom i praktičnih sitnica poput otvora za skije u drugom redu sjedišta, koja su preklopiva u omjeru 3:1.

 

 


Ergonomija vozačkog okruženja zaslužuje visoku ocjenu, kao i povišeni položaj za po visini i dubini podesivim upravljačem. Kockasta kabina sa upuštenim stropom pojačava utisak prijatne prostranosti, posebno na prednjim sjedištima, koja pružaju visok nivo komfora bez obzira na korpulenciju vozača i suvozača. Zbog nešto kraće dužine u odnosu na glavne konkurente Volkswagen Tiguan, koji je duži za 20,4 cm i Toyotu RAV za kojom zaostaje 19,2  cm Yeti u drugom redu nudi nešto skromniji prostor, koji i pored toga spada u prosjek klase. S druge strane kapacitet prtljažnika sa 405 litara u osnovnom i sa 1580 l sa oborenom zadnjom klupom, bolji je od Tiguanovog za 10 litara, te je kao takav sasvim dovoljan za potrebe četveročlane porodice.

 

 

 

 

I dok je u većini evropskih zemalja crossover koncepcija više šminka nego potreba, kod nas vozači još uvijek žive u uvjerenju da sve što liči na „terenca“ mora imati i osobine ovakve vrste vozila. Gledajući iz te perspektive, Škoda Yeti je veoma pokretljiv automobil, kako na cesti tako i van nje, gdje do izražaja dolaze brojni kvaliteti savremenog 4x4 pogona sa četvrtom generacijom međuosovinskog Haldex kvačila. U kombinaciji sa off-road modom, svojevrsnim inteligentnim elektronskim sistemom za koordinaciju rada motora i kočionog sistema vozila, koji asistira u vožnji na neravnom terenu i nizbrdici, Yeti je dobro potkovan za „terensku“ vožnju, u kojoj ga sputava jedino skroman klirens od 18 cm, te nisko spušteni izduvni sistem.

 

 


Provjereni 1.8-litarski turboagregat vrhunac je savremenog inženjeringa i sa svojih 160 KS prava mjera za 1.520 kg težak automobil, sa 4x4 pogonom. Ubrzanje od 8,4 sekundi do 100 km/h, te maksimalna brzina od 200 km/h su performanse dostojne mnogih limuzina, čije smo vozače munjevitim ubrzanjima često ostavljali u čudu. Sve to nažalost debelo se plaća nakon svraćanja na benzinsku pumpu, jer se Yetijev „turbo“ na našem testu zadovoljavao sa 10.1 litrom benzina na 100 km/h. Prosječna potrošnja od osam litara, koju obećava proizvođač je moguća, naravno u totalno defanzivnom režimu, kada se postavlja logično pitanje zašto uzeti turbobenzinca kad je tu 10 KS jači dizel, skromnije potrošnje. 

 

 


Dinamička strana automobila prevazilazi većinu očekivanja za ovu klasu, a crossover koncepcija primjetna je tek u situaciji kada od Yetija tražite maksimum na putevima sa puno krivina. Prebacivanje težišta je osjetno, ali uvijek u granicama kontrole, kako vozača tako i naprednih elektronskih sistema, od kojih svakako vrijedi izdvojiti odlično izbalansirani serijski ESP.  Najjeftiniji model Yetija u ponudi sa 1.2-litarskim TSI motorom od 105 KS košta 27.479 KM agregatom, dok za bogato opremljenu Škodu Yeti sa 1.8-litarskim turbobenzincem do registracije treba izdvojiti 42.715 KM. Za domaće kupce puno je zanimljivija verzija sa 2.0 TDI agregatom sa 110 KS koja se može kupiti po početnoj cijeni od 30.785 KM.

Datum objave: 23/11/2009
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook