Naslovna > Automobili > Nissan > X-Trail > Qashqai na kvadrat
FOTO GALERIJA (25)

Test – Nissan X-Trail 1.6 dCi Acenta 4WD

Qashqai na kvadrat

Koncepcijski značajno drugačiji od prethodnika sa jednim, ali vrijednim 1.6 dCi dizelskim agregatom i veoma upotrebljivim 4x4 pogonom, novi X-Trail je moderan i ekonomičan porodični automobil, koji se ne boji izleta van asfalta...

Da nam se prošli X-Trail nije toliko dopao danas bi bilo puno lakše ocijeniti njegovog nasljednika. Da budemo iskreni, bio je to jedan od najbolje prihvaćenih testnih automobila u redakciji, kojeg smo proteklih godina imali priliku voziti. Robustan, praktičan, uzorno udoban na asfaltu i uvjerljiv u off-roadu. Bio je to multifunkcionalni automobil, koji je svoje mjesto lako mogao naći na skučenom parkingu u gradu, ali i ispred nepristupačne planinske vikendice. Novi X-Trail je pravi koncepcijski zaokret za 180 stepeni. Od nekadašnjeg punopravnog SUV-a, koji je imao gene čistokrvnih terenaca, nastala je svojevrsna mješavina SUV-a i crossovera, koja je iznenadila mnoge ljubitelje Nissanovog off-road programa. Ruku na srce i sami smo podlegli uticaju modernog lifestyle dizajna, koji nas je naoružao određenim predrasudama puno prije nego što smo sjeli za upravljač i isprobali „šta to nudi ovaj automobil“. Dizajnerska sličnost sa planetarno popularnim Qashqaijem veliki je plus za X-Trail. Moderne linije, savremene i šmekerske LED  diode, prepoznatljiva V maska hladnjaka, jasna bočna linija i zadnji dio sa „tehno“ bijelim svjetlima, kao cjelina djeluju skladno i privlačno. Uživo novi X-Trail izgleda duplo bolje nego na fotografijama. Zbog te činjenice, ali i ljubopitljivih pogleda posmatrača, nije teško zaboraviti, jednostavnog kutijastog, ali praktičnog prethodnika.

 

Na potpuni zaborav natjeraće vas enterijer, kojim dominiraju na dodir ugodne i mekane gumirane površine. Dizajnerski skladan i nenapadan, ali istovremeno moderan, odlikuje se dobrim rasporedom primarnih komandi multimedije i klima uređaja. Bez greške je osmišljena i instrument tabla, sa četiri analogna mjerača i čitljivim displejom putnog računara. Mada na prvi pogled djeluje pretrpano, multifunkcionalni upravljač sa 10 daljinskih komandi je ugodan za rukovanje. Mada su u ovoj klasi kožne presvlake veoma česte, mekana tkanina sa kojom su presvučena sjedišta nam se jako dopala. Izuzetno je prijatna na dodir i temperaturno neutralnija u odnosu na kožu, koja se zimi lako ohladi, a ljeti brzo zagrije. Položaj za po visini i dubini podesivim upravljačem lako će pronaći vozači različite građe. Natprosječno visokim osobama u X-Trailu može zasmetati izbačeni donji dio središnjeg grebena. U normalnoj vožnji taj detalj će rijetko zasmetati, ali u off-roadu, kada se karoserija propisno zaljulja, kontakt koljena desne noge s njim može biti veoma bolan.

 

U natprosječnom komforu uživaju i putnici u drugom redu, koji imaju mogućnost bočnog podešavanja i uzdužnog pomjeranja sjedišta. Oni imaju i odličan pogled kroz panoramski krov, čiji prednji dio je električno otvoriv. U kombinaciji sa staklenim krovom u testnom modelu je došao i pomoćni treći red sa dva sjedišta, na kojem mogu da se smjeste osobe nižeg rasta ili djeca. Pristup tim sjedištima olakšavaju zadnja vrata, koja se otvaraju pod uglom od 80 stepeni, a otežava ga mali otvor, koji se dobija naginjanjem naslona sjedišta drugog reda ka naprijed. U kombinaciji sa pet sjedišta X-Trail je jedan od najudobnijih modela u klasi, kao stvoren za dugačka porodična putovanja. Kvalitet više je praktičan i širok prtljažnik. Umjesto dosadašnjih 479 litara, u osnovnoj konfiguraciji ima zapreminu od 550 litara. Kapacitet se može povećati obaranjem naslona zadnjih sjedišta, a za svaku pohvalu su i skriveni pretinci u podu, te praktična rješenja, koja imaju za cilj da što bolje fiksiraju teret. Sumirajući priču o enterijeru, treba spomenuti i njegove mane. Na dodatno zatamnjena stakla prednjih vrata testnog modela se nismo nikako mogli naviknuti. Ovaj detalj nas je najviše mučio tokom noćne vožnje, kada su nam bočni retrovizori bili praktično nevidljivi. Njihova preglednost je donekle ugrožena i refleksijom bočnih ventilacionih otvora, u prednjim bočnim staklima, baš na mjestu iza kojeg se nalaze ogledala.

 

Ova neobična situacija podsjetila nas je na prezentaciju Nissan Nota u Bratislavi, kada su nam bočna stakla u potpunosti pokrivena kartonima i kada smo automobil po poligonu vozili samo uz pomoć „Around View Monitora“. I X-Trail ima isti sistem sa 4 širokougaone kamere i 8 parking senzora. Dok su objektivi kamera čisti, „vizuelno“ parkiranje X-Traila je izuzetno lagano i zabavno. No, kada se zaprljaju, slika okoline vozila pod uglom od 360 stepeni, koja se reprodukuje na 18-centimetarskom centralnom ekranu gubi na oštrini. Tada se isključivo morate osloniti na pomoć parking senzora i na vlastito čulo vida. S druge strane, vremenske prilike ne utiču na rad sistema za izbjegavanje frontalnog sudara, automatsko prepoznavanje saobraćajnih znakova i za upozoravanje na nenamjerni izlazak iz saobraćajne trake. Svi u praksi funkcionišu besprekorno, a njihova asistencija može se isključiti u meniju putnog računara.

 

Za razliku od prethodnika, koji je za pogon koristio Renaultov 2.0 dCi agregat u verzijama sa 150 i 173 KS, novi X-Trail se nudi isključivo sa savremenim 1.6 dCi agregatom sa 130 KS. Sa 320 Nm obrtnog momenta, raspoloživog pri 1.750 o/minuti u svakom pogledu je efikasniji od starog dvolitarskog agregata, koji je identičan obrtni momenat razvijao pri 2000 o/min. Osim toga, za veći agregat Renault je obećavao prosjek od 6,2 litre, dok uz manji navodi 4,7. U testnim uslovima novi X-Trail je najčešće trošio između 6,5 i 7,5 litara, mada smo na 200 km dugačkoj dionici, koja kombinuje magistralne puteve, planinski prevoj i autoput, bez pretjeranog truda uspjeli ostvariti prosjek od 5,5 litara. I da smo se zadržali na najvišem testnom nivou, to bi bilo vrijedno pažnje, a ovako je više nego uzorno za 1.655 kg težak SUV sa 4x4 pogonom. Za pogon je dovoljno reći da je to Nissanov All Mode 4x4, sa tri režima rada: 2WD, Auto i Lock. Na čvrstom asfaltu pruža uzornu dinamiku vožnje, a na lošim podlogama visok nivo sigurnosti i prohodnosti, koji često nadilazi realne potrebe vlasnika ovakve vrste vozila. Za svaku pohvalu je i način na kojim se njime upravlja uz pomoć jednostavnog okruglog selektora. Novi X-Trail sa drugim Acenta paketom opreme i 4x4 pogonom u BiH košta 58.071 KM, dok je cijena testnog primjerka sa nekoliko dodatnih detalja 64.392 KM.

Datum objave: 19/03/2015
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook