Naslovna > Automobili > Škoda > Octavia > Raskošna limuzina sa cijenom kompakta
FOTO GALERIJA (15)

Test – Škoda Octavia 1.4 FSI Ambition

Raskošna limuzina sa cijenom kompakta

Treća generacija Octavije je ponudom prostora, gabaritima i raskošnim prtljažnikom od 590 litara, potpuno izašla iz svih okvira kompaktne klase, za koju je veže još samo cijena...

Mnogi je svrstavaju u kompaktnu klasu i porede sa Volkswagen Golfom i društvom, a ona zapravo predstavlja klasu za sebe. Ako je do sada to poređenje i imalo uporište u istoj platformi i osovinskom razmaku, koji je Octavia dijelila sa kompaktnom braćom iz VAG koncerna, sada ni ta teorija više „ne pije vodu“.

 

Treća generacija češkog „bestselera“ je debelo prerasla kompaktnu klasu, o čemu najbolje svjedoči podatak da je od svoje prethodnice duža 9 centimetara, a od aktuelnog Golfa čitavih 40,4 cm. Iako se zasnivaju na istoj MQB platformi, Octavia ima i 49 mm duži osovinski razmak, šira je i viša.

 

KOLIKO JE OCTAVIA u suštini porasla postaćete svjesni tek kada je ugledate na cesti. Masivna i snažna petovratna limuzina zamalo se protegla do dužine Volkswagen Passata (11 cm duži). Stroga podjela uloga unutar VAG koncerna čini se nije dozvolila češkim dizajnerima da pokažu sav svoj talenat, ali je ipak rezultirala pristojnim automobilom. Ruku na srce, prednji kraj nove Octavije je klasičan, sa jednostavnim pravouganim svjetlima, velikim maglenkama i novom maskom hladnjaka, koju smo premijerno vidjeli na Citigou.

 

S boka i pozadi Octavia neodoljivo podsjeća na neke prošle Audijeve modele, što nas i ne čudi, s obzirom da je prvi čovjek Škodinog dizajna, Jozef Kaban, svojevremeno radio baš u Audiju. Na osnovu mnogobrojnih ljubopitljivih pogleda koji su bili usmjereni ka testnoj Octaviji, zaključili smo da je to dovoljno vizuelnih aduta da se zadrže dosadašnji, ali i privuku neki novi klijenti, kojima Octavia zbog „kompaktnih“ dimenzija do sada nije bila u fokusu interesovanja.

 

MIRIS NAPRETKA intenzivniji je u kabini. I tu su svoju ulogu odigrali dodatni centimetri, koji su vozaču i putnicima donijeli više komformizma. Oni sada mogu računati na dodatnih 39 mm u nivou sjedeće površine i ramenog pojasa, dok su putnici u drugom redu dobili dodatnih 26 mm. Strop kabine je sprijeda podignut za dva, a pozadi za 14 mm. Primjera radi, u Octaviji sada za upravljač može sjesti dvometraš, a da iza njega ostane dovoljno prostora za noge prosječno visoke osobe. Niko se ne bi žalio da je još koji centimetar ukraden od prtljažnika, ali tada bi već zagazili u segment, u kojem dominira veći kućni model - Superb.

 

Ako ne komforom, Superb je dostignut kvalitetom materijala, prvenstveno plastike. Samo jedan dodir sa oblogom instrument table i centralnog grebena, dovoljan je pa da shvatite da je ista napravljena od kombinacije mekane i na dodir veoma ugodne gumirane mase. Na strateškim mjestima gdje se traži robusnost, poput rukohvata na vratima ili centralnog tunela, ugrađena je rekli bi očekivano jeftinija, tvrda plastika. Kao punopravan bh. proizvod, čiju izradu potpisuje Prevent, sjedišta su odlično skrojena, njemački udobna i nude dobar bočni oslonac.

 

Još da je centralni greben malo uži i da ne žulja desnu nogu vozača položaj za po visini i dubini podesivom upravljačem bi mogao dobiti najvišu ocjenu. Najjači Octavijin adut nalazi se iza naslona zadnje klupe. Sa 590 litara osnovne zapremine, prtljažnik češke limuzine suvereno nadmašuje Golfovih 380 litara, a nudi i 25 litara više zapremine od aktuelnog Passata, što je najbolja potvrda koliko je nova Octavia prerasla kompaktnu klasu.

 

MADA VEĆ OD početne opreme Active, Škodina limuzina dolazi sa manuelnim klima uređajem, 4 vazdušna jastuka, ABS i ESC elektronskim sistemima... drugi paket Ambinace, koji smo imali u testnom modelu, s obzirom na razliku u cijeni (1.272 KM), učinio nam se i najodmjerenijim. Osim navedenih elemenata uključuje i Radio sa USB i Aux konektorima, centralnu bravu sa daljinskim komandama na ključu, oborive zadnje naslone sjedišta, putni kompjuter, kožnu ručicu mjenjača...

 

Uz doplatu za kožni upravljač sa daljinskim komandama audio sistema, mrežicu za prtljažnik, roletnu za zaštitu od sunca na petim vratima, Radio CD Mp3 sa SD konektorom, središnji naslon za ruku, višefunkcionalni putni kompjuter i dvije pepeljare  (1.457 KM), ovako opremljena Octavia praktično ima sve što je potrebno za ugodnu vožnju. Tokom sedmodnevnog testa  poželjeli smo još tempomat, za koji u sva tri paketa treba izdvojiti 284 KM i zadnje parking senzore (552 KM), sa kojima bi testni model praktično bio spreman za sve izazove.

 

Spisak dodatne opreme, koji sadrži 106 različitih stavki, garancija je da se Octavia može i veoma bogato opremiti sa detaljima poput 18-inčnih alu naplataka, automatske klimatizacije, Bi-Xenon svjetala, kožnih presvlaka sjedišta, trokrakog multifunkcionalnog upravljača, navigacionog uređaja sa displejom osjetljivim na dodir, Canton muzičkog sistema sa 10 zvučnika, ekvilajzerom i subwooferom, digitalnog radio prijemnika, sistema automatskog parkiranja, električno pokretanog krovnog otvora i sa još niz elemenata koji ugođaj u vožnji, ali i cijenu, podižu do neslućenih granica.

 

OD PET MOTORA koji se nude kupcima nove Octavije, na testu smo imali priliku isprobati 1.4-litarskog turbobenzinca sa 140 KS. U odnosu na prethodnika, koji je imao problema sa lančanim prenosom, u novi je ugrađen klasični zupčasti remen. Snaga je sa dosadašnjih 122, povećana na 140 „konja“, a za 50 Nm je porastao i obrtni momenat (250 Nm). S druge strane, nova Octavia je smršavila 85 kg u odnosu na prethodnicu, što se u praksi pozitivno odrazilo na performanse. U kombinaciji sa šestostepenim manuelnim mjenjačem, novi TSI agregat do 100 km/h Octaviju ubrzava za 8,4 sekunde, uz brzinski vrhunac na 215 km/h.

 

Maksimalni obrtni momenat dostupan je u rasponu od 1500 do 3500 obrtaja, što omogućava gotovo trenutni odaziv na gas i veoma dinamična međuubrzanja. Štaviše, sa prosječnom potrošnjom, koja je bez pretjerane pažnje varirala od pet, šest litara na otvorenom do 9, 10 litara u gradskom režimu, ovaj agregat nam se nametnuo kao odlična alternativa 10 „konja“ snažnijem 2.0 TDI dizelašu, koji je u istom paketu opreme prosječno skuplji za oko 4.500 KM. Čak i ukoliko ga uporedimo sa manjim 1.6 TDI agregatom, koji mu parira cijenom (900 KM skuplji), ali ne i snagom (35 KS slabiji), 1.4 TSI ima dovoljno prostora za dokazivanje svojih kvaliteta.

 

ZA MOTORE DO 140 KS u koje je svrstan i testni, zadnje vješanje dolazi u klasičnoj koncepciji sa polukrutom osovinom. Podsjećamo da je prošla generacija u svim svojim verzijama pozadi imala moderniji, ali i skuplji multilnik. U opuštenoj vožnji ta razlika se zaista ne osjeti. Masivni automobil na cesti ugodno klizi i ponaša se veoma predvidljivo. Prednje i zadnje vješanje sa uvjerljivom sigurnošću guta neravnine, uz nešto više buke nego što je to slučaj kod recimo Volkswagen Golfa, sa kojim nova Octavia dijeli MQB platformu.

 

No, taj detalj ionako treba pripisati nešto manjoj debljini zvučne izolacije. U graničnim situacijama, koje smo isprovocirali na testnom poligonu, Octavia očekivano pokazuje tendenciju „bježanja“ rasterećenim zadnjim dijelom. U tim trenucima u akciju je stupao serijski ESP, koji oduzimajući gas i kočenjem pojedinih točkova, koriguje putanju i upozorava vas da ste pretjerali. Da je ovo veoma siguran automobil, češka limuzina sugeriše i snažnim kočnicama, koje još omogućavaju zaustavni put od 37,6 metara.  

 

Za testni model sa nekoliko doplata do registracije treba izdvojiti 32.855 KM, što je konkurentna cijena, ako uzmemo u obzir da se za taj novac dobija 465 cm dugačka petovratna limuzina, sa komfornom kabinom, potpunom opremom, raskošnim prtljažnikom i njemačkom pogonskom tehnologijom, za čiji kvalitet Škoda garantuje sa 4 godine ili 120.000 pređenih kilometara. S obzirom na popularnost koju Škoda uživa u bh. krugovima, nema sumnje da će nova Octavia biti jedno od najvećih ovogodišnjih otkrovenja za domaće kupce.   

Datum objave: 13/06/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook