Naslovna > Automobili > Ford > EcoSport > Redizajn po kalupu nove Fieste

Novitet – Ford Ecosport

Redizajn po kalupu nove Fieste

Sa drugim redizajnom Ford je EcoSport osvježio najsavremenijim pogonskim i tehnološkim rješenjima, koja su u potpunosti preuzeta od sedme generacije Ford Fieste...

U prvom kvartalu 2018. godine Ford će svojim kupcima u Evropi ponuditi temeljno osvježeni kompaktni crossover EcoSport. Obim promjena na automobilu koji je debitovao 2014. godine, a već 2015. godine i prvi put redizajniran, toliko je veliki da je Ford novi model mogao bez problema deklarisati kao drugu generaciju. Sa aktuelnim redizajnom u velikoj mjeri je anuliran jedan od najvećih problema sa kojim se EcoSport 2014. godine i kasnije morao suočiti na evropskom tržištu. Riječ je o njegovom izgledu. Naime, Evropljanima se nikako nije dopala činjenica da im je ponuđen identično oblikovan model kao u Južnoj Americi, Indiji, Kini, Rusiji i Tajlandu gdje EcoSport igra veoma zapaženu ulogu. Osim na vanjski dizajn lavina primjedbi je upućivana i na račun ergonomije i kvaliteta materijala u enterijeru, koji jednostavno nije bio po ukusu kupaca sa Starog kontinenta. Nezadovoljstvo javnosti Ford je donekle anulirao korigovanjem cijena i akcijskim ponudama, zbog čega se 57.294 prodate jedinice u 2016. godini i ne čine kao loš rezultat. Ali ako se uzme u obzir da EcoSport nastupa u jednom od najbrže rastućih segmenata na evropskom tržištu, te da na listi najprodavanijih modela zauzima tek desetu poziciju, onda je jasno koliko prostora ima za napredak.

 

Ford je to odlučio iskoristiti, pa je na temeljima sedme generacije Fieste osvježio i EcoSport. Vanjski dizajn usklađen je sa najvećim Fordovim SUV modelom u Evropi, petmetarskim Edgeom. U ponudu je uvedena i trendovska dvobojna verzija sa konstrastnim crnim krovom, a vanjski dizajn je dodatno naglašen sa sportskim ST detaljima poput proširenja pragova i branika. Dinamičnost je naglašena i sa novim, atraktivnijim dezenima alu naplataka. Prednja svjetla su oblikovana po uzoru na Edge, maska hladnjaka je izmijenjena i proširena, a novi stilski oblik su dobila i svjetla za maglu. Poklopac motora je snažnije profilisan i dodatno istaknut sa dvije uzdužne izbočine. Promijenjena je i grafika zadnjih svjetala. U kabini je napravljena prava mala revolucija, jer je dosadašnji enterijer u potpunosti zamijenjen sa novim osjetno modernijim i savremenijim, izvedenim po uzoru na aktuelnu Fiestu. Ford u prvi plan ističe dvije činjenice: uzornu ergonomiju i kvalitet izrade. Ovakva strategija nimalo ne čudi, jer su vlasnici prethodnog modela najviše primjedbi upućivali na tvrdu plastiku i na haotičan raspored usitnjenih komandi na centralnom grebenu. Sve je to sada stvar prošlosti. Analogna instrument tabla sa četiri klasična mjerna instrumenta i digitalnim dispjelom u sredini preuzeta je od Fieste, kao uostalom i novi multifunkcionalni trokraki upravljač. Na centralnom grebenu sada dominira stilizovani ekran SYNC 3 multimedijalnog sistema. Zavisno od paketa opreme ili spremnosti kupaca za doplatu, ekran se može dobiti u tri različite dimenzije: od 4,2, zatim 6,5 i osam inča. Savremena multimedija preko Apple CarPlay i Android Auto aplikacija omogućava jednostavno i brzo povezivanje sa pametnim uređajima, te međusobnu razmjenu i dijeljenje korisnih informacija. U ponudu su uvedeni i adaptivni tempomat, te kamera za nadzor zadnjeg dijela vozila. Od Fieste je preuzet i klima uređaj u ručnoj i automatskoj verziji. U potrazi za višim stepenom udobnosti ugrađena su i potpuno nova Fiestina sjedišta. Zahvaljujući promišljenijoj organizaciji zadnjeg dijela automobila, kapacitet prtljažnika je povećan za 24 litra, na solidnih 334. Dodatna pogodnost je dvostruko dno prtljažnika koje olakšava utovar kabastih stvari kada se obore nasloni sjedišta, ali i omogućava sakrivanje vrijednijih sitnica od neželjenih pogleda s vana. Uprkos brojnim poboljšanjima koja su značajno unaprijedila EcoSport, Ford je objavio da su cijene ulaznih modela minimalno povećane, odnosno da su oni najskuplji ostali gotovo na istom nivou kao kod prethodnika.

 

POGON

Za razliku od mnogih konkurenata koji modele ove klase kombinuju isključivo sa prednjim pogonom, Ford je EcoSport ponudio i u 4x4 varijanti. Pogon na svim točkovima je isključivo dostupan uz novi 1.5 TDCi dizelaš sa 125 KS (300 Nm), koji je uparen sa šestostepenim ručnim mjenjačem. Osim u ovoj verziji, dizelski motor je dostupan i sa 100 KS (215 Nm), koja je ujedno i najekonomičnija verzija u gami, sa prosječnom potrošnjom od 4,1 litar dizela. Benzinsku paletu čine tri verzije 1,0-litarskog EcoBoost trocilindarša sa 100, 125 i 140 KS. One se serijski kombinuju sa šestostepenim ručnim mjenjačima i prednjim pogonom, dok je motor sa 125 KS dostupan i sa istostepenim automatikom.  

 

Datum objave: 02/01/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook