Naslovna > Tehnika > All Wheel Torque Vectoring System R- AWTV_S
FOTO GALERIJA (22)

Rimac Concept_S EV

All Wheel Torque Vectoring System R- AWTV_S

Kakva se tehnologija krije u elegantno skrojenoj karoseriji ovog superbrzog električnog automobila?

BMW e-30 M3 i CONCEPT ONE


Čak i ako ne pratite automobilsku  industriju, sigurno ste čuli za kompaniju Rimac  u vlasništvu osnivača Mate Rimca stacioniranu u Svetoj Nedjelji pored Zagreba. Mate je izjavio da je veliki ljubitelj drifta i trka, a sjećaju ga se oni koji su redovno posjećivali Street Race 402 scenu. Na jednoj vožnji  je eksplodirao motor sa unutrašnjim sagorjevanjem, pa je sadašnji CEO odlučio da ugradi električni motor i napravi svoje prvo EV vozilo. Tako  je u stvari  grupa entuzijasta i stručnjaka 2009. godine pokrenula današnju kompaniju Rimac automobili, i kroz 5 evolucija doradila ovaj testni e-BMW sa jednim električnim motorom koji je finalno ponudio  sljedeće performanse: 600 KS, 900 Nm obrtnog momenta,  ubrzanje od 0- 100 km/h za 2.5 sekunde  i maksimalnu brzinu od 282 km/h. U oktobru 2012. su srušili nekoliko Guiness svjetskih rekorda u kategoriji  električnih automobila uključujući i rekord za  najkraće ubrzanje na ¼ milje, koji su postavili sa vremenom 11.808 sekundi.

 


Sljedeći korak je bila proizvodnja modela Concept One potpuno nove  konstrukcije. Sam dizajn  je potpisao Adriano Mudri, koji trenutno radi za Austrijsku kompanija Magna Steyr i nastao je superautomobil snage čitavih 1224 KS sa po jednim električnim  motorom na svakom točku i  ugrađenim  tehnologijama sopstvene proizvodnje poput RAWTV ili u prevodu Rimac  All Wheel Torque Vectoring Sistem. U cilju promocije kompanije, Rimac je izazvao na  megdan automobile poput Porsche 918 Spyder i Bugati Veyrona, a dvostruki učesnik Le Mans 24 h trka Archie Hamilton je donio u Zagreb modele LaFerrari i Tesla P90 Ludacris Mode. Concept One je pobjedio u svim takvim trkama  održanim na lokalnoj pisti u Svetoj Nedjelji i u Americi. Vremena su bila nezvanična, ali video je pogledalo skoro 3 miliona ljudi. Ukupno je proizvedeno i rasprodano  8 primjeraka, a jedan od njih je potpuno uništen na snimanju emisije Grand Tour, kada je Richard Hammond sletio s ceste i jedva izvukao živu glavu iz automobila koji je potpuno izgorio. Zahvaljujući ugrađenom sistemu telemetrije, Rimac je dokazao da je nesreća bila isključivo  posljedica  previsoke brzine i vozačke  greške, pa je tako otklonjena sumnja da je Rimac All Wheel Torque Vectoring Sistem  nepravilno funkcionisao.

 


CONCEPT_S

 

Concept_S  je evolucija  Concept One prototipa i snaga mu je povećana na 1384 KS . Vozaču je na raspolaganju 1800 Nm obrtnog momenta i po svjedočanstvima onih koji su imali priliku da voze automobil, nudi potpuno novo vozačko iskustvo. Vektoring sistem za raspodjelu snage na točkove druge generacije nazvan je R- AWTV_S ,i za razliku od klasičnog ESP sistema ne upravlja kočnicama na automobilu nego povećava ili smanjuje snagu elektromotora i do 100 puta u sekundi! Concept_ S je podređen performansama, pa je aerodinamika poboljšana za 34 % u odnosu na Concept One i ne iznenađuju brojke poput ubrzanja od 0- 200 km/h za 5.6 sekundi i maksimalne brzine od 365 km/h! Napravljen na šasiji od aluminijuma i karbon- fibera, koristi ovjes po uzoru na trkaće automobile Push- rod  konstrukcije  i opremljen je  hidrauličnim podešavanjem  visine šasije. Concept One je već donio revoluciju u prenosu snage na podlogu sa Rimac All Wheel Torque Vectoring sistemom, preko kojeg sva 4 ugrađena električna motora, po jedan na svakom točku, snagu raspoređuju pod nadzorom Rimac Infotainment sistema koji upravlja sa više od 500 senzora raspoređenih na automobilu, a informacije i telemetrija mogu biti poslane u središte kompanije preko 4G internet linka. Vozač u svakom trenutku. može upravljati svim parametrima vožnje iz kabine, pa automobil može po potrebi biti konfigurisan sa prenosom snage na isključivo zadnju osovinu, prednju osovinu ili u bilo kom omjeru podešen na obe osovine  jednostavnom upotrebom klizača na displeju. Savršeno.

 


Sva 4 električna  motora ugrađena u Concept_S  su limitirana na maksimalnih 12 000 o/min. Za prenos snage na prednju osovinu se brinu dva D-PM-OC-500  uljem hlađena električna motora ukupne snage 500 KW opremljena sa dva jednostepena mjenjača, dok su  na zadnju osovinu smještena dva D-PM-OC-600 motora snage 600 KW i dva dvobrzinska mjenjača sa dvostrukim kvačilom. Upravljački sistem je elektrohidraulični, a za sigurno zaustavljanje se brinu prednji ventilirani keramički diskovi poprečnog presjeka 390 mm opremljeni ABS sistemom i šestoklipnim kliještima, dok su na zadnjoj osovini  takođe ventilirani keramički diskovi veličine 380 mm sa četvroklipnim kliještima. Naplatci sopstvene proizvodnje su obuveni u Pirelli P Zero Trofeo R  dimenzija 245/35 R 20 napred i 295/30 R 20 nazad. Same baterije su jedina komponenta automobila koja nije iz domaće proizvodnje i stigle su iz Američke kompanije A123 Systems. U baterijskom modulu 7 ćelija je povezano paralelno, 20 serijski, ali se  cijela konstrukcija sistema napajanja  radi od nule u sopstvenoj proizvodnji. Za razliku od ostalih proizvođača koji koriste napon od 400V, Rimac Concept_S koristi 650 V,  kapacitet baterija kojima  je 82 kWh., a regenerativnim kočenjem moguće je apsorbovati oko 150 KW energije. Poređenja radi, Tesla raspolaže kapacitetom 85 kWh, a Mate je izjavio da im je cilj držati kapacitet na 90 kWh i biti ispred konkurencije.  Jedan od ključnih  sklopova automobile je Power Distribution Unit PDU. Ovaj komplikovani uređaj mjeri potrošnju i isporuku energije sistemima u automobilu, isključuje pojedine problematične komponente ili one potrošače koji utiču na sigurnost vožnje i vrši pretvaranje visokog napona baterijskog modula u standardni napon od 12V, što je ekvivalentna funkcija alternatoru u klasičnim automobilima. Osnivač i CEO Mate Rimac je izjavio :“ Na Pikes Peak 2015 trci smo srušili Speed Trap Record od 233 km/h sa  prototipom E Runner Rimac Concept One kojim je upravljao legendarni vozač Nobuhiro “Monster” Tajima, pa smo poželjeli da iskoristimo to znanje i ponudimo i našim kupcima unikatno trkaće  iskustvo. Concept_ S pomjera granice performansi do ekstrema. Fokusiran  na performanse, podešavanje R- AWTV_S sistema je tako prilagođeno da bilo koji  vozač može iskoristiti  maksimum iz guma i aerodinamike. Telemetrija pomaže da vozač popravlja svoje performanse, kao u GT- trkama.”

 

Sa planiranom proizvodnjom od 150 jedinica,  Concept_S je pravi tehnološki dijamant predstavljen javnosti 2016. godine  na 86. Salonu automobila  u Ženevi i vidjećemo kako će tržište reagovati na ovaj automobil. Produkcijski model Concept One predstavljen u Ženevi prošle godine  košta 850.000 eura, a najavljene cijene za Concept S su između 1,2 ili 1,5 miliona eura, zavisno od želja kupca. Rimac kompanija , u čijem sastavu je i Greyp bikes pogon za proizvodnju motocikala na električni pogon,  danas broji 250 ljudi, a novom investicijom grupacije Camel Group iz Azije, planiraju da zaposle još 100 ljudi. A entuzijasti čekaju napad na nove svjetske rekorde, što potvrđuje izjava Jeremy Clarksona na snimanju emisije u kojoj je vožen Concept One : “U svijetu ima tek nekoliko  bogatih ljudi koji će uvjeravati sve nas kako Tesla radi nevjerojatan posao sa svojim električnim automobilom, a još manje onih koji će nam govoriti kako su to auti sjajni za grad. No, većina će teško povezati struju s automobilom, prije s tosterom ili mašinom za pranje rublja. Rimac bi to shvatanje  mogao promijeniti. Vozio sam ga tek neko kratko vrijeme i naprosto nisam mogao vjerovati koliko ubrzava. Brže je od bilo čega što sam vozio i to za jako, jako puno. Jednostavno, brilijantan.”
Radikalni Concept_S je već dobio nadimak, i to zbog poređenja sa svojim blizancem Concept One: THE EVIL TWIN.

Datum objave: 18/01/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook