Naslovna > Automobili > Toyota > RAV4 > S vana avanturista, iznutra oportunista
FOTO GALERIJA (24)

Toyota Rav-4

S vana avanturista, iznutra oportunista

Novi Rav-4 donosi avanturistički dizajniranu karoseriju koja u sebi ima najviše off-road gena od svih modela do sada. S druge strane, enterijer je skrojen klasično, bez prevelike želje da se prikloni aktuelnim trendovima sveopšte digitalizcije...

Peta generacija Toyote Rav-4 predstavljena je na sajmu automobila u New Yorku, u trenutku kada aktuelna četvrta ostvaruje rekordne prodajne rezultate na globalnom planu. Samo u 2017. godini ona je širom planete našla put do više od 800.000 kupaca. U istom periodu Rav-4 je u Evropi prodat u 71.000 jedinica, dok je u Americi postavljen istorijski maksimum sa 407.500 isporučenih vozila. Odlični prodajni rezultati čvrsta su podloga za petu generaciju najprodavanijeg Toyotinog SUV modela, koja će u Americi biti dostupna u drugoj polovini tekuće godine, a u Evropi početkom 2019. godine. Novi Rav-4 pravi veliki dizajnerski zaokret i donosi mnoštvo novih tehnoloških rješenja na kojima japanski proizvođač namjerava graditi budućnost svog 4x4 programa. Izgled automobila u velikoj mjeri je identičan sa stilskim rješenjima koja su premijerno predstavljena prošle godine sa konceptom FT-AC na sajmu u Los Anđelesu.

 

 

U odnosu na prethodnika novi model je znatno robusniji, te sada više izgleda kao punopravan off-road automobil, a manje kao šminkerski SUV. Mada je i karoserija prethodnika imala mnoštvo oštrih ivica i neobičnih oblika, na novom modelu one su dodatno zaoštrene. To je rezultiralo višim nivoom optičke dinamike i agresivnosti, odnosno iskorakom iz Toyotine svojevrsne komfor zone. Da će dizajn biti puno bitniji adut kod novog Rav-4 modela najbolje svjedoče različita stilska uređenja za Limited model namijenjen urbanim zadacima, odnosno Adventure čija misija je ozbiljniji off-road. Prepoznatljiv stil kao i do sada imaće hibridni model, što nas dovodi do tri različita vanjska stila. Velika novost je i uvođenje dvobojne karoserije, sa kontrastnim bojama krova, koje su posljednjih godina veoma popularne u SUV segmentu, a tu je i širok raspon alu naplataka sa najvećim od 19-inča. Korjenite dizajnerske promjene prate i one ozbiljnije ispod lima. Dosadašnja TNGA-C (Toyota New Global Architecture) mehanička platforma ustupila je mjesto novoj TNGA-K na kojoj leže veoma popularne Toyotine „američke“ limuzine Camry i Avalon. Ova činjenica omogućila je unapređenje dinamičkih mogućnosti Rav-4 modela i veći nivo komfora od dosadašnjeg. Nova platforma donijela je 30 mm duže međuosovinsko rastojanje, dok je dužina manja za beznačajnih 10 mm. Širina je istovremeno povećana za devet, a visina za 24 mm.

 

 

U kombinaciji sa drugačijim pristupom u organizaciji kabine minimalne dimenzijske promjene su prema Toyoti donijele maksimalno poboljšanje komfora u oba reda sjedišta. Da će se u novom Rav-4 sjediti puno udobnije Toyota je sigurna i zahvaljujući novodizajniranim sjedištima u oba reda. U ponudi su i novi dezeni platnenih i ventilisanih kožnih presvlaka. Nasuprot konkurenciji koja velikim koracima grabi ka sveopštoj digitalizaciji enterijera, Toyota je u ovaj proces ušla puno opreznije. Ispred vozača su tek djelimično digitalizovani instrumenti sa velikim kolor ekranom u sredini i klasičnim analognim obrtomjerom, te pokazivačima nivoa goriva i temperature motora sa strana. Najviša tačka centralnog grebena je rezervisana za na dodir osjetljivi standardni 7 ili opcioni 8-inčni ekran multimedijalnog sistema ispod kojeg su stilizovani ventilacioni otvori i klasični klima uređaj sa rotirajućim potenciometrima za podešavanje temperature. Novi multifunkcionalni upravljač ima čak 19 daljinskih komandi, a klasičnih tastera ima i oko ručice mjenjača, na vratima i sa lijeve strane iza upravljača. Na spisku opcija se nalaze atraktivni dodaci poput panoramskog staklenog krova ili JBL audio sistema snage 800 W. U kabini je pet USB kontakata, a korisnicima savremenih uređaja omogućena je internet konekcija putem Wi-Fi Hotspota. Tu je i indukcioni bežični punjač telefona u prostoru ispred mjenjača. Više podataka o cijenama evropske verzije novog Rav-4 i paketima opreme biće poznato do kraja godine.

 


SIGURNOST
U standardnoj opremi nalazi se čak osam vazdušnih jastuka, te druga generacija Toyota Safety Sense (TSS) seta sigurnosnih sistema. U okviru njega se nalazi PCS sistem za nadzor i detekciju opasnih situacija ispred vozila, koji u slučaju opasnosti zvučno i svjetlosno upozorava vozača, te ima mogućnost automatskog aktiviranja kočnica sa ciljem izbjegavanja neželjenog kontakta. Tu je i preventivna detekcija „opasnog“ kretanja pješaka, biciklista i krupnijih životinja. U TSS dolaze i adaptivni tempomat, upozorenje na neželjeno napuštanje vozne trake sa mogućnošću održavanja vozila u okvirima saobraćajne trake, automatska duga svetla, te sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova. 

 

 

POGON
Novi Rav-4 je američkim kupcima ponuđen sa 2,5-litarskim benzincem koji je uparen sa osmostepenim automatikom. Isti motor će se nalaziti u hibridnom modelu, kod kojeg će se kombinovati sa CVT bestepenim automatskim mjenjačem i elektromotorom za sada nepoznate snage. Evropskim kupcima Rav-4 će biti ponuđen sa dvolitarskim benzinskim motorom i kao hibrid, bez dizelskih agregata čije potpuno povlačenje je Toyota najavila do kraja ove godine. Rav-4 je prvi model u Toyotinoj gami sa 4x4 pogonom koji ima Dynamic Torque Vectoring sistem. Riječ je o automatskoj raspodjeli obrtnog momenta između svih točkova koja ima za cilj da se ostvari što viši nivo dinamike i stabilnosti u vožnji. Rav-4 dolazi i sa Multi-Terrain Select sistemom koji vozaču preko okruglog selektora na centralnom grebenu omogućava fino podešavanje pogona sa: snijeg, blato, pijesak i kamen, režimima rada.


 

Datum objave: 15/04/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook