Naslovna > Automobili > Škoda > Octavia > Sasvim realna i isplativa alternativa

Škoda Octavia 1.4 TSI LPG

Sasvim realna i isplativa alternativa

U proteklih devet mjeseci sa našom maratonkom smo uzduž i poprijeko prokrstarili kroz BiH u želji da dokažemo da je plinski pogon i u najsavremenijoj pogonskoj kombinaciji sa TSI motorom realna alternativa benzinu i dizelu...

Da nije Volkswagen Golfa Škoda Octavia bi bez ikakve sumnje bila daleko najpopularniji model na bh. tržištu. Ova konstatacija u specifičnim bh. uslovima gdje Volkswagenov kompakt iz generacije u generaciju uživa status „svetinje“, osim što je veliki motiv za napredovanje, ujedno je i najveća pohvala za Octaviju, koja je 2016. godine uspjela čak i da rezultatski nadmaši svog starijeg njemačkog brata. Da na bh. tržištu vlada veliko interesovanje za Octavijom svjedočili smo i tokom našeg sada već devet mjeseci dugog maraton testa. Treba biti iskren pa priznati da naša maratonka sa najtraženijom, drugom u ponudi Ambition opremom, koja joj je i donijela jednostavnu kombinaciju crne boje karoserije, sa lakiranim rukohvatima na vratima i poklopcima retrovizora, te klasične 16-inče alu naplatke, plastične krovne nosače, svjetla za maglu i hromiranu masku hladnjaka ne izgleda kao automobilska „zvijer“ za kojom bi bh. građani lomili vratove. Ipak, mnogi od njih u njoj prepoznaju „uspavanu ljepoticu“ koja je bez pogovora spremna na dugogodišnji brak bez potpisivanja „debelog predbračnog ugovora“.

Šalu na stranu, Octavia je na visoko mjesto liste želja kod bh. kupaca došla upravo skromnošću i poniznošću, koja se ogleda kroz dugogodišnju, tvrdoglavu pouzdanost, te uzoran kvalitet izrade, koji na kraju garantuje mali pad vrijednosti i laku preprodaju. Možda su Francuzi danas izdašniji po pitanju opreme i udobnosti, Korejci nude dužu garanciju, Japanci igraju na kartu ukupnog kvaliteta, a ostali Nijemci uporno pokušavaju da „kopiraju“ Golfa, no činjenica je da Škoda i Octavia to sve rade na bh. kupcima najprihvatljiviji način. Da je tako potvrđuje i veliki interes domaće javnosti za testni model, koji je utoliko zanimljiviji što nudi jednu veoma sofisticiranu pogonsku kombinaciju savremenog 1.4 TSI motora, superbrze DSG automatike i dodatne plinske instalacije, koja smanjuje značajno troškove ekspolatacije bez gubitka na ugođaju u vožnji i performansama. Da nije riječ ni o kakvoj lokalnoj bh. akrobaciji, odnosno da se radi o sasvim realnoj i u Evropi veoma popularnoj pogonskoj kombinaciji na svojevrstan način dokazuje i fabrička verzija Octvije G-TEC sa pogonom na benzin i metan, koju smo imali priliku vidjeti na Sajmu automobila u Parizu. Podsjećamo da je sa redizajnom ovaj model ostao dostupan samo u Combi verziji Octavije kakva je naša testna maratonka. Octavia Combi G-TEC umjesto dosadašnjeg 1.4 TSI za pogon koristi najsavremeniji 1.5 TSI turbobenzinski motor sa 130 KS. Za njen pogon se koriste benzin i metan, prirodni gas, dok naša testna maratonka za pogon koristi benzin i smjesu propana i butana, odnosno tečni  naftni plin, koji nastaje izdvajanjem iz rafinerijskih gasova nastalih u procesu prerade nafte. Osnovna razlika između metana (skraćeno CNG), koje koristi G-TEC Octavia i propan-butana (LPG) kojeg koristi testni model je u činjenici da prvi u tečno stanje, pogodno za skladištenje u bocama prelazi pri pritisku od 200, dok LPG ovo agregatno stanje postiže pri pritisku od 2-8 bara. Osim toga metan se prodaje na kilograme, a propan-butan na litre (može i na kilograme, ali kod nas je uobičajenije na litre). Ako ste se već zapitali zašto se u BiH ne nudi G-TEC Octavia odgovor je jednostavan zbog veoma malog broja punionica metana. LPG je daleko rasprostranjeniji i ima ga na „svakom koraku“, pa je i kombinacija poput testne logičniji izbor za bh. građane. Ako se još pitate zašto se LPG sve više nameće kao interesantna alternativa konvencionalnom benzinskom i dizel pogonu, nakon devetomjesečnog druženja sa testnom Octavijom bi vam mogli ponuditi sljedeći zaključak. Sa plinskom instalacijom smo dobili mogućnost da umjesto litra benzine koji danas prosječno košta izmđu 2,25 do 2,40 KM u naš automobil točimo LPG čija cijena varira od 1,12 do 1,30 KM. Uz minimalnu razliku u potrošnji, koja rijetko kada prelazi jedan, do najviše dva litra automobil je zahvaljujući najsavremenijem elektronski kontrolisanom „sekvent“ plinskom sistemu zadržao iste performanse, koje ima kada sagorijeva benzin. Istovremeno, na svakih 100 pređenih kilometara plinski pogon nam je u novčaniku sačuvao oko sedam maraka koliko bismo potrošili više da smo istu dionicu prelazili na benzin. Jedini kompromis na koji smo pritom morali pristati je činjnica da je rezervni točak svoje mjesto ustupio 40-litarskoj boci za plin, odnosno da je nosivost vozila smanjena za 50 kilograma koliko teži boca puna plina...

Podsjećamo da za model poput testnog Škoda u BiH traži 40.568 KM, dok sa 12 doplata cijena raste na 44.745 KM, što je s obzirom na sve što nudi naša maratonka realno odmjeren iznos i dovoljan razlog da razmislite o plinu kao zanimljivoj alternativi za benzin i dizel.
Tehničke karakteristike
Motor: 1.4 TSI
Zapremina: 1.395 cm³
Snaga: 150 KS od 5.000 do 6.000 o/min
Obrtni momenat: 250 Nm od 1.500 do 3.500 o/min
Prosječna potrošnja benzina: 5,4 l/100 km
Emisija CO2: 114 g/km, Euro 6
Ubrzanje 0-100 km/h: 8,3
Najveća brzina: 216 km/h
Masa vozila: 1.292 kg


 

Datum objave: 27/11/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook