Naslovna > Automobili > Ford > Ka > Savremena „bubamara“
FOTO GALERIJA (8)

Novitet - Novi Ford Ka

Savremena „bubamara“

Nakon 12 godina tržišnog prisustva, Ford je konačno spreman za drugu generaciju modela Ka, sa kojim sada već legendarni „bubamara“ dizajn odlazi u istoriju

Predstavljanje nove generacije više nego popularnog gradskog modela Ka najavljeno je za nastupajući sajam automobila u Parizu. Iako je Ford najavio da će zvanične slike u javnost pustiti tek nekoliko dana prije sajma, isto se desilo mnogo ranije, ali ne voljom proizvođača.
Naime u javnost su nedavno procurile slike produkcijske verzije novog superminija iz Kelna, kojim originalni Ka, predstavljen još davne 1996. godine, odlazi u zasluženu „penziju“. Bio je to prvi Fordov gradski automobil koji je uprkos neobičnom dizajnu, škrtoj ponudi motora (1.3 sa 60 i 70 KS, 1.6 sa 95 KS) i nedostatku dizelaša, naišao na dobar odaziv kupaca, koji su zbog njega 1.4 miliona puta posegli  rukom u džep.

 

 

 

Novi Ka, koji će se proizvoditi u tvornici Tychy u Poljskoj, dijeli platformu sa italijanskim minijem Fiatom 500. U moru sličnih „bratskih“ automobila, Ford i Fiat su saradnju ograničili samo na tehničku, a ne i dizajnersku podršku. Očigledno je da su prilikom stvaranja novog Ka Fordovi dizajneri kao inspiraciju imali novu generaciju Fieste, dok se stari model nazire u sitnim detaljima. Popularni „bubamara“ oblik zauvijek je nestao, što bi moglo da odvrati dio kupaca. Ipak novi Ka je simpatičan automobil, sa prepoznatljivim elementima Fordovog kinetičkog dizajna.

 

 

Unutrašnjost novog Ka je naglašeno mladalačka sa velikom centralnom konzolom, visoko smještenim mjenjačem i trokrakim volanom. Sve to neodoljivo podsjeća na Fiat Pandu, što i nije tako loše, uzme li se u obzir prihvaćenost ovog automobila. O pogonskoj grupaciji zasad nema ni riječi. Spekuliše se da će u duhu tehničke saradnje, novi Ka pokretati Fiatovi agregati, 1.2-litarski benzinac i 1.3-litarski Multijet dizelaš. Ipak, mnogo je realnije očekivati da Ford uposli svoje poznate agregate, odnosno 1.25 16 V benzinac u verziji sa 60 i 75 KS, te 1.4-litarski TDCi sa 68 KS. Nešto kasnije očekuju se i jači turbo benzinci s kojima će se Ka suprotstaviti Fiatu 500 Abarth i Renaultu Twingo RS. Drugog oktobra u Parizu Ford će objaviti konkretne tehničke podatke, te naravno i cijene, koje treba da budu nešto niže u odnosu na lifestyle blizanca Fiat 500. 

Datum objave: 05/10/2008
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook