Naslovna > Automobili > Toyota > Auris > Savremenija i jeftinija
FOTO GALERIJA (19)

Test - Toyota Auris 1.33 VVT-i Terra

Savremenija i jeftinija

Osim blagih „kozmetičkih“ promjena svana i nekoliko novih detalja u unutrašnjosti, te osjetno bogatije opreme početnog modela, Auris se sada može pohvaliti i novim 1.3-litarskim benzincem...

Prva generacija Toyotinog kompakta Auris predstavljena je 1997. godine kao zamjena za hatchback varijantu svjetskog bestselera Corolla. Auris, čiji naziv na latinskom jeziku znači zlato, odigrava zapaženu rolu u izuzetno konkurentnom segmentu kompaktnih vozila, u kojem već decenijama vlada Volkswagen Golf, po kojem je ova klasa i nazvana. Poslije tri godine proizvodnje, Toyota je odlučila da osvježi Aurisa, ali i da ga, najprije zbog još uvijek prisutne globalne ekonomske krize, ponudi i u prihvatljivijim verzijama. Jedna od takvih prihvatljivijih izvedbi je i testni model sa 1.3-litarskim agregatom i početnim Terra paketom opreme.

 

 

 

 

 

Podmlađeni Auris debitovao je na ovogodišnjem ženevskom sajmu automobila, a karakterističan je po drugačijem prednjem dijelu, specifičnom po novom braniku, te masivnijoj maski hladnjaka izvedenoj po uzoru na Avensis. Tu su i veći usisnik vazduha, kao i djelimično redizajnirani poklopac motora, a kao rezultat svega postignut je zaobljeniji, ali i osjetno ozbiljniji, optički nastup, koji je u potpunom skladu sa ostatkom Toyotine game. Pogled s boka ne otkriva nove detalje, što dobrim dijelom važi i za zadnji dio uljepšan masivnijim odbojnikom, hromiranom letvicom na vratima, te svjetlima sa dvobojnom grafikom. Nešto masivniji odbojnici rezultovali su i 2,5 centimetara većom dužinom, što naravno nije uticalo na ponudu enterijernog prostora.

 

 

Pogled u enterijer otkriva da su Toyotini stručnjaci i ovdje povukli nekoliko rezova. Sam kvalitet materijala je primjetno uvjerljiviji, a pojedini elementi, poput poluge parkirne kočnice, sada su puno bolje oblikovani. S obzirom na to da Auris spada u grupu najsigurnijih kompakta na svijetu, u Toyoti su početni paket opreme Terra toliko obogatili da za jednog natprosječnog vozača više ništa nije ni potrebno. Na listi dugačkog spiska osnovnog paketa između ostalog nalaze se prednji i bočni vazdušni jastuci sa mogućnošću isključivanja suvozačevog, manuelni klimatizacioni uređaj, kožom presvučena ručica mjenjača i potpuno podesivog upravljača, sa komandama audio-uređaja, putni kompjuter, elektrifikovana prednja stakla, te isofix priključci za dječije sjedalice.
Što se tiče ponude prostora, novi Auris u poređenju sa prethodnikom pruža identičnu komociju. Drugačije rečeno, Auris će u svoju unutrašnjost bez problema primiti četiri, a po potrebi i pet odraslih osoba, koje neće oskudijevati u prostoru čak i u predjelu koljena. Istovremeno, prtljažni prostor sa osnovnih 350 litara uobičajenim preklapanjem zadnje klupe može da se poveća na krajnjih 1.335 litara, što je uz nosivost od 500 kilograma sasvim dovoljno da Aurisa po potrebi pretvorite u adekvatnog transportera.

 

   MOTOR                NOVI BENZINAC              
Sa redizajnom Auris je dobio i novi 1.3-litarski četverocilindrični benzinski agregat, koji pri 6.000 o/min razvija respektabilnih 99 KS, dok je najveći obrtni moment od 128 Nm pozicioniran na 3.800 o/min. Ovaj savremeni 16-ventilac sa dvije bregaste osovine u glavi pripadnik je Toyotine Optimal Drive ponude, a oplemenjen je VVT-i varijabilnom tehnologijom usisa. Novi četverocilindraš debitovao je u Toyotinom modelu Urban Cruiser, a odlikuje se mirnim i uglađenim radom.

 

 

 

Prije testa dinamičkih karakteristika bili smo prilično sumnjičavi prema kombinaciji 1.220 kilograma teškog automobila i novog 1.3-litarskog agregata sa petostepenim ručnim mjenjačem. Ipak, testni Auris sa 99 KS jakim benzincem prijatno nas je iznenadio. Vučne sile ima sasvim dovoljno, naravno pod uslovom da motor vrtite iznad 4.000 o/min. Konačne performanse su dovoljne za jednog prosječnog vozača, jer Toyotin kompakt do 100 km/h stiže za 12,6 sekundi, a nakon nešto većeg zaleta u stanju je da ostvari i maksimalnu brzinu od 177 km/h. Osim dobre usklađenosti sa preciznom ručnom transmisijom, solidne performanse postignute su i zahvaljujući karoseriji sa niskim koeficijentom otpora vazduha od odličnih 0,29 Cx. Ogibljenje, sastavljeno od prednje McPherson i zadnje polukrute osovine, bez problema izlazi na kraj sa potencijalom pogona, te tako otkriva da je i više nego sposobno za snažnije agregate. U graničnom području vozač se može osloniti i na standardna elektronska pomagala, kao što su ABS kočnice sa diskovima na svim točkovima, te BA asistenciju pri naglom zaustavljanju i EBD elektronsku raspodjelu kočione sile. 

Datum objave: 19/09/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook