Naslovna > Izdvajamo iz sadrzaja > Seatova demonstracija trenutnih dostignuća
FOTO GALERIJA (19)

Seat Driving Experience

Seatova demonstracija trenutnih dostignuća

Na stazi NAVAK i u njenoj okolini nedaleko od Beograda detaljno smo upoznali Seatovu prošlost, sadašnjost i budućnost. Istinski smo uživali u vožnji vrućih noviteta, pete generacije Ibize i Atece FR, te sportskog Leona Cupre...

Na poziv Seata BiH prisustvovali smo velikom međunarodnom događaju „SEAT Driving Experience“ koji je održan na i u okolini sve popularnijeg centra NAVAK u blizini Beograda. Na raspolaganju smo imali modele: Leon Cupra, novu Ibizu i, kao poslasticu, Atecu FR. Da bi događaj bio potpun, organizator je pripremio mini muzej i vožnju u pravom takmičarskom automobilu za čijim se volanom nalazio Jordi Gene. Cijeli je događaj zamišljen na i oko centra NAVAK koji raspolaže sa 2.950 metara dugom asfaltnom stazom i prikladnim off-road poligonom čije su prepreke profilisane tako da u praksi pokažu sve loše i dobre strane bilo kojeg automobila SUV, Crossover ili prave terenske klase.

 

Naglašavamo da smo novu Seat Ibizu i Atecu FR vozili na lokalnim cestama u blizini centra NAVAK na itinereru dugom 52 km. Zbog velikog broja pozvanih novinara organizator je predvidio tri grupe kako ne bi bilo „praznog“ hoda. Mi kao druga grupa odmah smo krenuli na off-road poligon. Na raspolaganju smo imali Atecu Xcellence sa motorom snažnim 190 KS uparenim sa DSG mjenjačem sa sedam stepeni prenosa, sa distribucijom snage na sva četiri točka. Uz savjete instruktora prošli smo sve moguće prepreke zadužene sa simuliranje svega onog što bi neki vlasnik Atece mogao i zamisliti. Pod tim mislimo na prolazak kroz duboku vodu, savladavanje velikih bočnih nagiba, vožnju po zemlji i travi, te penjanje i spuštanje po ekstremnim uzbrdicama – nizbrdicama. Recimo da nas je posebno oduševila asistencija za vožnju nizbrdo čije je aktiviranje krajnje jednostavno. Isto važi i za polaske iz mjesta na uzbrdicama... Brza vožnja po makadamu i travi pokazala je da je Ateca i u takvim uslovima maksimalno udobna. Poslije dolaska na asfalt svi smo zaključili da se gotovo nijedan vlasnik Atece neće upustiti u ovakve avanture iako je njihov ljubimac sposoban i za teže zadatke.


Nakon kraće pauze od 15 minuta dobili smo ključeve Atece FR, čime smo ušli u malu grupu novinara koja je među prvima na svijetu imala priliku voziti španski SUV sa prestižnom oznakom FR. Pomenuti se model nudi sa dva nivoa snage – 150 i 190 KS. Verzija sa manje snage dolazi sa DSG mjenjačem sa sedam stepeni prenosa i pogonom na prednju osovinu, dok jača ima isti mjenjač ali i pogon na sva četiri točka. Poslije Atece na put dug 52 kilometra otisnuli smo se sa novom Ibizom FR, ispod čije se prednje haube nalazio benzinac sa 150 KS spojen sa manuelnim mjenjačem sa šest stepeni prenosa. Prvi su utisci više nego povoljni. Tako motorizovana Ibiza ide kao „pravi“ sportski automobil, a tako i leži na cesti.


Tokom nove i nešto duže pauze imali smo priliku za obilan ručak koji smo na osnovu ranijih iskustava sveli na najmanju moguću mjeru. Zašto? Zato što je slijedila vožnja Leon Cupre ST sa 300 KS po zatvorenoj stazi punim gasom. Asfalt gladak kao na cestama po kojima se svakodnevno vozimo i pogon 4x4 na najbolji su mogući način pokazali kako su velike mogućnosti brzog Seatovog karavana. Ubrzanje na pravcima kod ljudi sa osjetljivim stomakom može izazvati mučninu – iz stanja mirovanja do 100 km/h stigne se za 5,7 sekundi. Pravac NAVAK centra nije bio dovoljno dug da postignemo maksimalnih 250 km/h, ali nema nikakve sumnje da je to na bilo kojem autoputu ostvarivo za „tren“ oka. Nekoliko brzih krugova bilo je dovoljno da se uvjerimo u odličan balans ovjesa i transmisije. Očigledno je da centralni diferencijal u pravo vrijeme idealno raspoređuje snagu između zadnje i prednje osovine. Kada već spominjemo balans, recimo da su sve komponente bitne za precizno upravljanje podešene na znalački način – doziranje sile kočenja ne predstavlja problem ni manje iskusnim vozačima. Isto se može reći i za precizno okretanje volana. Mora se priznati da Seatovi modeli sa oznakom Cupra već imaju odličan pedigre među ljubiteljima automobila istinskih sportskih performansi. Jednodnevni Seat Driving Experince bio je zaista dinamičan u svakom pogledu. Novinari nisu imali „slobodnog vremena“, što je za svaku pohvalu, tim prije, jer je odlično osmišljeni program pokazao sve mogućnosti španskog člana njemačkog automobilskog giganta Volkswagena

 

Brzi krug sa Leon Cup Racer bolidom

Da bi događaj bio potpun, Seat je organizovao vožnju u pravom takmičarskom bolidu Leon Cup Racer koji se vozi u okviru Cup takmičenja. U odnosu na standardnu verziju raspolaže sa 50 KS više, odnosno sa 350 KS. Prošireni blatobrani, adaptivni ovjes, brojni aerodinamički dodaci te maksimalmo olakšana, odnosno ogoljena karoserija daju pravi osjećaj kakav vlada na profesionalnim trkama. Novinari su imali priliku uživati na suvozačkom sjedištu dok ih je punim gasom vozio popularni Jordi Gene, dugogodišnji član Seat Sporta. Usput, njegov brat Mark je test vozač Ferrarija. Za ljubitelje istorije SEAT je napravio postavku starih modela Leona i Ibize koji su najzaslužniji za tržišnu ekspanziju španskog proizvođača automobila. Na prigodno uređenom prostoru novinari su detaljno mogli razgledati model Leon 1. i 2. generacije, kao i Ibize prve 4. generacije. Recimo da je 1. generacija Ibize izvedena u saradnji sa Fiatom. Tada se koristila platforma modela Ritmo, dok su ostale generacije iznikle na osnovama sličnih modela koncerna Volkswagen...


 
 

Datum objave: 19/07/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook