Naslovna > Auto moto sport > Sezona sa šest šampiona
FOTO GALERIJA (11)

F1

Sezona sa šest šampiona

Ovog vikenda utrkom u Australiji počinje ovogodišnja sezona u Formuli 1 u kojoj će najviše šanse za osvajanje naslova imati Red Bull, ali i njegovi najveći rivali nisu bez šansi, a zanimljivo je da je ovogodišnja sezona prva u istoriji takmičenja u kojoj učestvuje čak 6 šampiona

Svi mi, ljubitelji brzine,automboila, sagorijevanja benzina i svega onog što ide uz to, s nestrpljenjem očekujemo početak nove sezone u Formuli 1. Prva utrka, koja se vozi ovog vikenda u Australiji, otkrit će nam mnogo toga i biće pravi pokazatelj onog što možemo očekivati tokom ove godine.

 

No, prije utrke veći dio poklonika ovog sporta se slaže u jednom: Red Bull je opet favorit broj 1. Slažemo se i mi, ali dodajemo da su Vetel i Webber ove godine mnogo bliži ostalim vozačima i timovima. Ne vjerujemo u veliku superiornost Red Bull bolida kao prošle godine, ali ta ekipa je branilac naslova prvaka i kao takva je favorit. Ko su im najveći konkurenti ove sezone ? Najbolji odgovor na to pitanje daje vođa tima Red Bulla Christian Horner: „Mislim da je McLaren pokazao na predsezonskim testiranjima da će biti konkurentan, a tu je i Mercedes koji je napravio zaista jedan veliki korak naprijed. Ferrari mnogi već sada diskredituju, ali to je bez razloga, oni su stalna pretnja, kao i Lotus koji pokazuje visoke mogućnosti. Dakle to je 4-5 ekipa koje će se boriti za vrh ove sezone“.

 

U F1 stvari se brzo mijenjaju, pa je tako FIA, kako bi takmičenje učinila što zanimljivijim i timove što konkurentnijim, dodala neka nova pravila. Najveća novost je obavezna upotreba „periskop“ izduvnog sistema, koji smanjuje aerodinamiku na difuzoru, a u predjnem dijelu su promjenjena krilca koja moraju zadovoljiti norme u pogledu težine, visine i dužine.  Sve ove promjene su se desile zbog dominacije Red Bullovih bolida prošle godine, ali uprkos tome, aktuelni šampion, 25-godišnji njemački vozač Sebastian Vetel je favorit broj 1. Prijetnje će mu biti vozači iz pomenutih timova. Najveće iznenađenje ove sezone je povratak Raikonnena, koji je 2007. postao šampion, a godinu dana kasnije napustio takmičenje. Predsezonska testiranja su pokazala da „Iceman“ nije zaboravio voziti, a bolid za čijim je upravljačem djeluje dosta dobro i konkurentno. Isto vrijedi i za Ferrari, koji prošle godine nije imao bolid za visoke domete, ali je zahvaljujući borbenom duhu Alonsa tim iz Maranela došao do jedne pobjede i trećeg mjeseta među konstruktorima.

 

Ove godine Ferrari ima bolid na kojem su radili još od augusta prošle godine, a vozačkog iskustva im ne nedostaje. McLaren je prošle godine završio na drugom mjestu, iza Red Bulla, a ove godine su jedina ekipa u kojoj su dva bivša šampiona. To se dešavalo i ranije u takmičenju (Prost-Senna)  i nekada je bilo pozitivno, a nekada negativno, jer dvojica timskih kolega su jednaka i teško je odabrati prvog i drugog vozača. Recimo da je Michael Schumaher uvijek bio uvjeren da je broj 1. u ekipi za koju vozi i nije mario za timske kolege (sjećamo se Irvina i Barichella) i svoju superiornost je dokazivao za upravljačem, međutim to se odnosi samo na vrijeme prije povratka nakon „penzionisanja“. No, „deda“ – kako ga bosanskohercegovački fanovi F1 vole nazivati, ima svoje adute i prednosti unatoč godinama koje ga stišću. 

 

Njegov timski kolega, Nico Rosberg je 16 godina mlađi i nema titule i naslove iza sebe, ali ima dvije godine sa Schumaherom, čovjekom koji je još uvijek sinonim za F1, ša ćemo vidjeti da li je nešto tog iskustva prešlo na Rosberga, koji je prošle godine u nekoliko navrata pokazao da zna voziti i da je pravi „fighter“ na stazi.  Ova sezona će sigurno biti posebna, ako ništa onda zbog činjenice da se prvi put u 67-godišnjoj historiji takmičenja, prvi put  u jednoj utrci nađu šest šampiona: Michael Schumacher (7 titula), Fernando Alonso (2 titule), Lewis Hamilton, Jenson Button, Kimi Raikkonen (po 1 titula) i naravno aktuelni šampion u posljednje dvije godine Sebastian Vetel. Sve je spremno: 12 tima, 24 vozača i 20 utrka su pred nama. 

Datum objave: 16/03/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook