Naslovna > Automobili > Audi > A3 > Skoro isti, ali ipak drugačiji

Audi A3 2020

Skoro isti, ali ipak drugačiji

Novi Audi A3 će za početak biti dostupan samo u petovratnoj varijanti, a prvi primjerci bi na tržište trebali stići u toku ljeta...

 

Da bi se uočile razlike u izgledu između novog i modela iz prethodne generacije, treba imati oštro oko za detalje pošto karoserijske izmjene nisu radikalne. Četvrta generacija modela A3 je prilično „porasla“ u širinu koja sada iznosi 1.820 mm i dužinu koja je sada 4.034 mm, ali visina i međuosovnsko rastojanje su ostali isti kao i na prethodniku. Promjene na eksterijeru su vidljive u obliku  veće šestougaone rešetke hladnjaka, novim prednjim prednjim i zadnjim LED svjetlosnim grupama i agresivnim dizajnom karoserije po ugledu na S varijante. Prtljažni prostor je dobio proširen otvor i kapacitet od 380 litara. Ovaj hatchback je za sada dostupan samo u petovratnoj varijanti, dok trovratni model za sada nije u planu.

 

 

U kabini su promjene više izražene, tako da sada centralnu poziciju na kontrolnoj tabli zauzima novi 10,1-inčni infotaiment displaj osjetljiv na dodir, zakrenut prema vozaču. Ispod njega se nalazi panel sa prekidačima za klimu i različite režime vožnje. Uporedo sa ručicom mjenjača  se nalazi nova kontrola jačine zvuka u obliku točka osjetljivog na dodir, po ugledu na iPod. Iza upravljača se nalazi 10,25-inčna digitalna instrument tabla, a u ponudi je opcionalno i 12,3-inčni Virtual Cockpit sistem. Naravno, tu je i obilje sistema prikupljana informacija okoline i asistencija u toku vožnje, kao i mnoštvo sistema bezbjednosti putnika.

 

 

Što se tiče pogonskog dijela, ulazni model će biti opremljen jednolitaskim trocilindričnim turbo benzinskim agregatom 30 TFSI sa 110 KS. Tu su još i dvije varijante benzinskog  1,5-litarskog četvorocilindraša sa 150 KS, konvencionalni i sa „blagim“ hibridnim sklopom. Ova pogonska jedinica nosi naziv 35 TFSI, ali Audi još uvijek nije naveo oznaku za 48V „blagi“ hibridni sistem uparen sa navedenim agregatom. Što se tiče dizelskih jedinica, u ponudi će biti dvije varijante dvolitarskog TDI agregata sa 115 i 150 KS. U zavisnosti od jačine pogona, A3 će prenositi snagu na podlogu preko šestostepenog manuelnog ili sedmostepenim S tronic automatskim mjenjačem sa dvostrukim kvačilom.

 

 

U bliskoj budućnosti u planu su i varijante modela sa Quattro pogonom  na sva četiri točka, kao i plug-in hibridni pogonski sistemi. Po svemu sudeći varijanta sa hibridnim pogonom bi mogla biti opremljena plug-in sklopom iz VW Golfa koji se sastoji od 1,4-litarskog agregata uparenog sa elektičnim motorom koji će isporučivati 243 KS, a baterija će omogućavati autonomiju od  65 kilometara električne vožnje. Naravno, treba očekivati i performantne S3 i RS3 varijante ovog hatchbacka.

Datum objave: 03/03/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook