volvo top 2
Naslovna > Automobili > Škoda > Rapid > Šmekersko izdanje češkog racionaliste
FOTO GALERIJA (17)

Test – Škoda Rapid Spaceback 1.2 TSI Elegance

Šmekersko izdanje češkog racionaliste

Sa malim i energičnim turbobenzincem odmjerene potrošnje i performansi, te najbogatijim Elegance paketom opreme i par oku ugodnih dodataka, Rapid Spaceback nam pored primarnog racionalnog, pokazuje i svoje šmekersko lice ...

Kao 18 cm kraća verzija limuzinskog Rapida, Spaceback se svrstava u punopravne kompakte. U prilog toj tezi ide i činjenica da je sa 4,3 metra dužine i osovinskim razmakom od 2,6 metara rame uz rame s Volkswagen Golfom VII (4,25/2,60 m). Višestruko skupljeg i ekskluzivnijeg njemačkog brata, češki novajlija nadmašuje i osnovnim kapacitetom prtljažnika. Njegovih 415 litara je osjetno više od 350, koliko nudi „kralj kompakta“, koji je s druge strane značajnih 9 cm širi. Razlog za nešto skromniju širinu treba tražiti u činjenici da Rapid leži na A05 platformi VAG grupacije, koju između ostalog koriste aktuelni Audi A1 i Seat Ibiza. Redizajnirani Polo i nova Fabia dobili su njenu modifikovanu verziju, dok Golf i Octavia koriste novu modularnu MQB osnovu.

 


Na prvi pogled Spaceback s boka izgleda kao klasični karavan, koji je na neki čudan način kraći od očekivanja. Sličan princip u oblikovanju kompakta prije deceniju i po su primjenjivali Japanci sa Mazdom 323 i Nissan Almerom, a danas ga praktikuje Audi sa A3 Sportbackom. Iz profila Rapid djeluje usko i monovolumenski povišeno. Ovaj efekat je blaži na bogatije opremljenim modelima poput testnog sa 16-inčnim alu naplacima i panoramskim krovom, detaljima koji privlače pažnju. Kad se svemu pridoda i neka od atraktivnih metalik boja, češki kompakt može da se pohvali i sa dozom šmekerskog šarma. U stilu „jednostavno, funkcionalno i bez pretjerivanja“ oblikovan je i enterijer. Mada kabinom dominira tvrda crna plastika, oku su „draži“ široki aluminijumski umetak i hromirani ukrasi oko komandi. Prednja sjedišta su njemački tvrda, nude ugodan oslonac i natprosječno su visoka. Sjedalna površina po mjeri je sitnije građenih vozača, dok je širina kabine primjerenija gradskoj, nego kompaktnoj klasi. S druge strane treba pohvaliti činjenicu da se vozačevo i suvozačevo sjedište mogu podešavati po visini. Po istom principu podesiv je i upravljač. Pratećim sistemima u automobilu, poput radija i klimatizacije, rukuje se jednostavno. Analogni instrumenti sa bijelom pozadinom su čitljivi i po najjačem dnevnom svjetlu, a pregledan je i ekran putnog računara sa podacima o automobilu, potrošnji i pređenom putu. Kožom obloženi trokraki upravljač sa hromiranim ukrasima odlično pristaje ruci, a njegova direktnost u dinamičnoj vožnji je prijatno iznenađenje.

 


Od primarnog skromnog karaktera Spacebacka odudara veliki stakleni krov, za koji treba izdvojiti 1.167 KM. Zbog otvorenog pogleda u nebo, ali i uzornog prostora za noge, putnici u drugom redu se osjećaju povlašteno. Prostora za napredak ima, jer nazad nema otvora za dovod svježeg vazduha, a tri odrasla putnika se ne mogu udobno voziti na duže rute. No, iza njihovih leđa je pravi mali prtljažni raj. Osim što je među najvećim u klasi, Spacebackov prtljažnik je i jedan od najfunkcionalnijih. Pravilnog je oblika, ravnih bočnih stranica, a kada zatreba može se povećati i preklapanjem naslona sjedišta u omjeru 40:60. Dobio bi najvišu ocjenu da na prelazu iz prtljažnika u kabinu ne ostaje mala „stepenica“. Sav tovar za pod prtljažnika „prikivaju“ praktične zaštitne mrežice, koje se mogu kačiti za bočne metalne alke. Da je češki kompakt po mjeri šopingaša, potvrđuju i dvije plastične kukice, na koje se mogu okačiti kese ili cegeri. Jednostavno, praktično i za svaku pohvalu, kao uostalom i sva ostala rješenja iz Škodinog „Simply Clever“ repertoara, u kojom je i sada najprepoznatljiviji detalj zelena strugalica za led sa unutrašnje strane poklopca rezervoara.

 

Početni 1.2 TSI agregat je preležao sve dječije bolesti. Četverocilindarska koncepcija pokazala se puno boljom podlogom za uzornu kulturu rada, u poređenju sa sve popularnijim turbo trocilindrašima. Mada ima i jaču verziju sa 105 KS, u osnovnoj sa 86 se nameće kao razumna mjera za 1.170 kg težak Sportback. Veću snagu i brzinu više na standardnom petostepenom mjenjaču poželjećete možda tek na autoputu. Međutim, ako ste vezani za grad i magistralu, maksimalnih 160 Nm obrtnog momenta, dostupnog od 1.500 obrtaja, trebalo bi biti sasvim dovoljno. Takvim se čine i ubrzanje od 11,7 sekundi i maksimalna brzina od 180 km/h. Podsjećamo da jači model ima maksimum od 193 km/h i ubrzanje od 10,2 sekunde. Prosječna potrošnja je najčešće na nivou od 6,5 litara, mada je na otvorenom putu lako bilo spustiti na pet, a sa težom nogom na gasu, na testnoj stazi i podići preko 9 litara. S obzirom na užitak u vožnji, koji mali TSI pruža u različitim režimima rada i činjenicu da u trećoj brzini bez problema može „potegnuti“ više od 140 km/h, teško mu je uputiti razumnu primjedbu. Da je lovac na kilometre, a ne na krivine, Spaceback najbolje potvrđuje klasičnom koncepcijom vješanja, sa polukrutom osovinom pozadi. Oslanjanje je zbog toga nešto tvrđe, ali i dalje po mjeri naših ranjivih puteva.

 

Granice fizike kod Rapida nisu jasno postavljene, ali kad god ih pređete, dobićete adekvatnu opomenu od ESP-a. Nepredviđenih reakcija nema i automobil je lako kontrolisati, zbog čega će se većina prosječnih vozača nesklonih pretjerivanju u Spacebacku osjećati sigurno. Da je Rapid Spaceback „zlatna sredina“ aktuelne kompaktne klase, najbolje potvrđuje njegova cijena. Najpovoljniji model sa 1.2 MPI trocilindrašem i Active opremom košta 21.026 KM, dok za potpuno opremljeni testni primjerak sa trećim Elegance paketom i 1.2 TSI turbobenzincem treba izdvojiti 26.741 KM.

 

Datum objave: 05/12/2014
Komentarišite ovaj članak


Stanje na putevima

Partneri

Auto Shop Magazin

TV Emisija ASM Plus

 

Facebook