Naslovna > Automobili > Toyota > Urban Cruiser > Šminker s pokrićem
FOTO GALERIJA (17)

Test - Toyota Urban Cruiser 1.4 D-4D, AWD Executive

Šminker s pokrićem

Novi adut sa istoka sazdan je na najboljim Toyotinim rješenjima, koja znatno nadilaze izazove urbanih sredina i koja će zbog toga biti dostižna samo kupcima veće platežne moći...

Riječ Urban znači gradski, a riječ Cruiser krstarica, što znači da je Toyota Urban Cruiser u grubom prevodu Toyotina „gradska krstarica“. Iz imena se lako izvlači poenta novog japanskog aduta, čija je komercijalizacija na našem tržištu započela dvije godine poslije Japana i Amerike. Pozitivna stvar takve Toyotine politike za domaće kupce trebala bi se ogledati u izostanku dječijih bolesti, koje su preboljene u protekle dvije godine. Ideja „gradske krstarice“ nije skorašnja, bar ne u Toyotinom taboru, jer je Urban Cruiser na domaćem japanskom tržištu pod imenom IST prisutan još od 2001. godine, a u Americi kao Scion xD od 2004. Zapažen uspjeh na ova dva tržišta natjerao je Japance da i u Evropi ponude drugu generaciju malog crossovera, koji je razvijen na modifikovanoj platformi veoma popularnog Yarisa, japanskog Vitza.

 

 

 

 

Srodnost s Yarisom ogleda se u identičnom međuosovinskom razmaku od 2.460 mm, dok su ostale dimenzije, a prije svega 14,5 cm veća dužina (3.930 mm), na strani Urban Cruisera, koji je i pored toga zadržao kompaktnost malog gradskog automobila (kraći od VW Pola, Opel Corse, Ford Fieste...). Mada brojevi govore u njegovu korist, prvi utisak je potpuno drugačiji, jer Urban Cruiser djeluje robusno i veoma ležerno. Za „lažni“ osjećaj veličine najzaslužnija je kockasta forma automobila, koji u očima posmatrača dobija na volumenu. Kada tome dodate i povišeno podvozje, na upečatljivim 16-colnim naplacima optička varka postaje veoma uvjerljiva. Osjećaj je pozitivan, jer kupci crossovera između ostalog od dizajna traže određenu dozu drskosti, koja će im garantovati upadljivost na cesti.

 

 

 

A dizajn je upravo takav, kockast, odmjereno agresivan i pomalo „vojnički“, čak i kod testnog modela, čija je tamna metalik ljubičasta boja u velikoj mjeri prikrila optičke off-road adute. Iza kvalitetne šminke, koja bi se prvenstveno trebala dopasti mlađoj publici, krije se genijalnosti Toyotinih inženjera, koji su Urban Crusera oklopili dvobojnom plastikom. Visoki odbojnik i nešto kraći branik, sa isturenim dodirnim dijelovima od crne plastike najjeftinije su rješenje za zaštitu na skučenim parkinzima, gdje je „čukanje“ neizbježno. U slučaju slabijeg direktnog sudara, odbojnik gura svjetla prema gore i tako ih štiti od pucanja, što je samo jedno od mnogih rješenja koja smanjuju troškove eventualnog popravka.

 


Testna Executive verzija bila je opremljena pogonom na sve točke i 1.4-litarskim D-4D dizelskim agregatom od 90 KS, koji je prava mjera za mali crossover, koji od starta do 100 km/h stiže za 12,5 s, što je sasvim dovoljno da biste na semaforu održali korak sa konkurencijom. Maksimalnih 173 km/h nudi dovoljno ležernosti za opuštenu vožnju autoputom, kada do izražaja dolaze dobro odrađena aerodinamika i zvučna izolacija. Kao i kod većine dizelaša jak adut je i prosječna potrošnja od 5,7 litara, što je u uslovima dinamičnog testa sa često puta uključenim 4x4 pogonom od 20 do 30% veći rezultat od onog koji bi ostvario prosječan vozač. Doprinos štedljivosti daje primjeren šestostepeni ručni mjenjač sa nešto kraća prva tri stepena, koji traže malo više angažmana, posebno u vožnji na malom gasu, kada zbog nižih obrtaja motor ostaje uskraćen za stoprocentnu pomoć turbine (turbo rupa).

 

 

 


Ako je „kockasti oklop“ off-road šminka Toyotin AWD pogon, koji vučnu silu automatski raspodjeljuje između osovina u omjerima između 100:0 do 50:50. U opciji je i mogućnost ručnog blokiranja diferencijala, sa kojim se maksimalni moment prebacuje na zadnju osovinu (omjer 50:50), poboljšavajući ionako zavidne off-road karakteristike, koje značajno nadmašuju gradske izazove. Sa Urban Cruiserom Toyota napada segment kompaktnih crossovera, aduti su provjereni i bez konfekcijskih primjesa, a nad svima njima lebdi oreol japanske pouzdanosti, koja je oduvijek bila na cijeni. U slučaju reprezentativnog i prebogato opremljenog Executiv modela ona je paprena i iznosi čak 47.527 KM. Suzdržanijim kupcima za utjehu je činjenica da je dizelskog Urban Cruisera bez AWD pogona, sa Active paketom opreme moguće dobiti po akcijskoj cijeni od 35.792 KM, što je pošteno odmjerena svota za ovaj svestrani automobil.

 

 

 

Zahvaljujući izdašnom podešavanju sjedišta i servo upravljača lako je naći idealan položaj za vožnju. Instrument tabla je pregledna, a osim uobičajenih pokazivača raspolaže i sa indikatorom izmjene brzina, što će u prvom redu cijeniti ekonomično orijentisani vozači. Kvalitet ugrađenih materijala zrači trajnošću, dok svaki spoj plastike ili metala pokazuje koliko pažnje je posvećeno završnoj obradi, koja je i ovaj put na izuzetno visokom nivou.
Najbogatije opremljena Executive verzija nudi raskošan enterijer. Lista opreme je impresivno dugačka, a sa nje izdvajamo samo neke od zvučnijih detalja poput Bluetooth sistema za telefon i audio-sistem, automatske klimatizacije, Smart Entry elektronskog ključa sa automatskim otključavanjem vozila, seta od sedam vazdušnih jastuka, uključujući i one za koljena.

Datum objave: 21/10/2009
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook