Naslovna > Automobili > Nissan > Qashqai > Smotra Nissanovih dostignuća
FOTO GALERIJA (23)

Vozili smo - Nissan Live Malaga

Smotra Nissanovih dostignuća

U okviru međunarodne novinarske prezentacije, koja je održana u Malagi, japanski Nissan je promovisao svoja najnovija tehnološka dostignuća i nove adute, sa kojima namjerava dodatno da učvrsti svoju poziciju na evropskom tržištu...

Manifestacija Nissan Live ove godine održana je na jugu Španije u živopisnom području Costa del Sol, a zamišljena je kao prilika da se automobilski novinari upoznaju sa najnovijim dešavanjima u vezi sa Nissanovim izuzetno uspješnim predstavnicima crossover segmenta.

 

Zanimljivom događaju, koji je promovisan pod motom „Kralj crossovera“, prisustvovala je i naša ekipa, a cijela manifestacija organizovana je tako da se uz ugodno druženje upoznamo sa novitetima, iz kojih se najviše izdvaja model Qashqai, sa novim 1.6-litarskim dCi turbodizelskim agregatom od 130 KS. Upravo ovaj model predstavlja savršen primjer Nissanove PURE DRIVE strategije, jer novi 1.6-litarski dCi agregat u gami zamjenjuje prethodni 2.0 dCi, od kojeg je efikasniji, donosi niže emisije CO2, a istovremeno je i znatno ekonomičniji.

 

Po dolasku u Malagu dočekala nas je flota Qashqaija sa novim dCi motorom, koji trenutno važi za najjači 1.6-litarski turbodizelski agregat na svijetu, sa emisijom CO2 od samo 119 grama po kilometru. Od starta testnih vožnji bilo nam je jasno zašto ovaj motor mijenja dosadašnji 2.0 dCi. Vučne osobine su mu impresivne, uglađenost je na vrhunskom nivou, a i usklađenost sa šestostepenim ručnim mjenjačem. I u jednom i u drugom slučaju novi Nissanov dizelaš demonstrirao je da je dorastao svim zahtjevima vozača, ni jednog trenutka ne otkrivajući svoju relativno malu zapreminu. Moderni 1.6-litraš dostupan je u kombinaciji sa Qashqai i Qashqai 2 modelima, a u njegov razvoj je uloženo oko 230 miliona eura. Osim visokih 130 KS, ova četvorocilindrična jedinica jednostavno je spektakularna i zbog čak 320 Nm obrtnog momenta, odnosno isto toliko koliko je razvijao dosadašnji 2.0-litarski agregat.

 

Najveći obrtni moment dostupan je od 1.750 o/min, a ono što je još zanimljivije je to da je oko 80 posto momenta raspoloživo već od 1.500 o/min. Ovakve karakteristike naravno direktno su uticale i na krajnje performanse, a one glase - ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 10,5 sekundi, maksimalna brzina iznosi 190 km/h, a sve to uz 24 posto nižu potrošnju goriva u odnosu na 2.0 dCi agregat, koja sada iznosi samo 4,5 litara. Kada se sve sabere, postavlja se pitanje kako je inženjerima Renault/Nissan alijanse pošlo za rukom da razviju agregat ovako impresivnih karakteristika. Odgovor je da je u ovaj common-rail dizelaš integrisano preko 30 novih patenata.

 

 

Polazna tačka za inženjerski tim Renault/Nissan alijanse bila je takozvana „kvadratna“ arhitektura, koja dozvoljava korišćenje ventila većeg promjera u glavi motora, zaslužnih za efikasnije punjenje komora za sagorijevanje. Tu su i standardne prednosti „downsizeinga“, kao što su smanjenje težine bloka motora, rezanje mehaničkih gubitaka i redukovanje dinamičkih sila, što po pravilu rezultuje adekvatnom ravnotežom između potrošnje goriva i performansi. Treba naglasiti i da start/stop sistem dolazi u kombinaciji sa Smart Energy menadžmentom, odnosno regenerativnim kočenjem, koje koristi energiju usporavanja za punjenje baterije. Od ostalih tehnologija tu su i Cold Loop EGR recirkulacija izduvnih gasova, koja operiše pod nižim pritiskom i nižim temperaturama, kao i termo menadžment rashladnog sistema, odgovoran za brže zagrijavanje motora na radnu temperaturu.

 

 

 

JUKE-R Tokom posjete Malagi imali smo priliku i da vidimo supersportski crossover koncept Juke-R. Ovaj koncept izrađen je u samo dva primjerka, a ispod svoje nabildane karoserije u potpunosti je oplemenjen mehanikom i elektronikom Nissana GT-R. To znači da su Nissanovi stručnjaci uz obimne prepravke pod prednji poklopac uspjeli ugraditi 3.8-litarski V6 twin-turbo motor, koji u ovom slučaju razvija 530 KS uz obrtni moment od 608 Nm. Oba primjerka u potpunosti su ručno izrađena, ali, nažalost ne za proizvodnju, koju Nissan za sada i ne planira.

 


U inovacije spada i takozvana varijabilna uljna pumpa, koja za razliku od konvencionalne sa fiksnim kapacitetom protoka, operiše u zavisnosti od obrtaja motora, odnosno isporučuje tačnu količinu ulja s ciljem izbjegavanja nepotrebnih gubitaka energije. Za samu uglađenost motora možda je najviše zaslužna i takozvana Swirl varijabilna tehnologija vrtloženja smjese vazduha i goriva, odnosno njena programirana rotacija najsličnija ciklonu. Na ovaj način uz uglađenost motora postignuta je i minimalna potrošnja goriva, kao i znatno redukovanje CO2 i ostalih polutanata, kao što su nitrogen oksid i popratni partikulati.

 

 


Nakon Qashqaija imali smo priliku da se oprobamo i u svojevrsnom GT Academy nadmetanju, kao sastavnom dijelu Nissan Live manifestacije, te da se praktično upoznamo sa trenutno najjačim Juke modelom pokretanim 1.6-litarskim DIG-T turbobenzinskim motorom od 190 KS, odnosno njegovim 4x4 pogonom sa Torque Vectoring sistemom. Uz Nissanove instruktore, na improvizovanoj stazi vozili smo dva kruga sa prednjim i dva kruga sa 4x4 pogonom, a ostvarena vremena jasno su pokazala koliko je Jukeov napredni elektronski kontrolisani 4x4 pogon zapravo efikasan. U okviru Nissan Live prezentacije, novinari iz cijele Evrope mogli su isprobati i novi Murano, koji sada dolazi i u kombinaciji sa 2.5-litarskim dCi dizelskim agregatom, koji smo već testirali u našoj zemlji. Riječ je o modelu koji sa dizelskim pogonom ima sve predispozicije za uspjeh u Evropi, te se kao takav nameće kao zrela konkurencija aktuelnim pandanima luksuznog SUV segmenta. Zahvaljujući izvanrednim prodajnim rezultatima modela Qashqai i Juke, te očekivanim i za dizelski Murano, Nissan se s pravom može okarakterisati kao evropski kralj crossovera. To je na simboličan način pokazala upravo i sjajno organizovana Nissan Live manifestacija, koja je zadovoljila apetite ne samo vozača, već i ljubitelja najnovijih tehničkih pikanterija.
 

Datum objave: 19/12/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook