Naslovna > Automobili > Jeep > Grand Cherokee > Specijalac za sve terene
FOTO GALERIJA (17)

Test – Grand Cherokee Limited 3.0 CRD

Specijalac za sve terene

Skladno i muški dizajniran, luksuzno opremljen i uvjerljivo motorizovan Grand Cherokee Limited nudi besprijekornu prohodnost i vrhunski ugođaj u vožnji, na svim terenima, te se nameće kao zanimljiva alternativa aktuelnim njemačkim SUV-ovima

Grand Cherokee jedan je od najpopularnijih modela u klasi velikih terenaca, kako na domaćem američkom tako i na evropskom tržištu, kojim posljednjih godina vedre i oblače njemački aduti poput BMW X5, Mercedesa ML i Audija Q7. Za razliku od mlađe evropske konkurencije, koja se afirmisala tek u posljednjoj deceniji, Jeepov Grand Cherokee iza sebe ima veoma bogato iskustvo. Prvobitno zamišljen kao luksuznija verzija osnovnog Cherokeea, sa respektabilnim off-road sposobnostima model Grand je od 1983. godine i predstavljanja prve generacije do danas izrastao u reprezentativnog terenca, koji po mnogim parametrima 4x4, odnosno SUV segmenta predstavlja jedan od najboljih modela u klasi.

 

 

 


Dizajn Grand Cherokeea je evolucija prethodnog modela, koji je bio neuobičajeno mekih linija za jedan Jeep. Novo tijelo je veoma snažno, sa dominantnim ravnim površinama, čija monotonost je uspješno razbijena blagim pregibima i atraktivnim plastično-hromiranim lajsnama. Mišićavi blatobrani su tu da naglase pustolovni karakter automobila, ali i veliki pogonski potencijal, koji se krije ispod masivnog lima. Zadnji kraj pokazuje tračak dizajnerske neinspiracije, a njegova izvedba je u potpunosti podređena praktičnosti i prtljažniku koji prima raskošnih 978, odnosno 1.909 litara obaranjem zadnje klupe. Pečat veoma dobrom vizuelnom utisku daje kristalno crna boja, sa perla efektom, koji rezultuje privlačnim sjajem.

 

 


U skladu sa visokim renomeom, koji uživa Grand Cherokee opremljena je unutrašnjost. Bogata oprema Limited uz par dodataka vrijednih 5.000 KM donosi gotovo sve blagodeti kojih se vozači ovakvih automobil ne žele odreći ni po koju cijenu. Foteljasta kožna sjedišta, automatski klima-uređaj, CD/MP3 Player sa skladištem za šest CD-ova, multifunkcionalni upravljač i touchscreen ekran, automatski mjenjač... svako putovanje pretvaraju u uživanje. Izolacija kabine je besprijekorna, a šum zraka oko karoserije na nivou prosjeka klase. Ergonomija vozačkog okruženja je besprijekorna. Sjedišta su električno podesiva sa mogućnošću odvojenog memorisanja dva različita položaja, što je koristan dodatak kada automobil koriste dva vozača. Uz to vozačko sjedište se prilikom svakog zaustavljanja motora automatski pomjera unazad, kako bi se olakšao izlazak.

 

 

 

 

Komfor je vrhunski, gotovo limuzinski, bez obzira na podlogu, a odlično podešeno vješanje pruža savršen kompromis između udobnosti i stabilnosti na gotovo svim vrstama podloga. Veliki broj pretinaca raspoređenih po unutrašnjosti otkriva i određene porodične afinitete Grand Cherokee. Iako se vizuelno lijepo uklapa u ostatak unutrašnjosti, jeftina plastična imitacija aluminijuma ne bi smjela imati mjesta u automobilu vrijednom gotovo 100.000 KM, ako ni zbog čega onda zbog konkurencije, koja središnji stub ukrašava sa puno kvalitetnijim i prirodnim materijalima. Završna obrada je pedantna, dok prostor za napredak nudi tvrda plastika kojom je obložen veći dio unutrašnjosti.

 

Iako u vizuelnom pogledu i po kvalitetu vožnje Grand Cherokee nudi puno, njegovi pravi aduti kriju se pod limom. Trolitarski dizelaš jedini je u ponudi i ujedno najzanimljiviji na evropskom tržištu, koje pokazuje malo interesovanja za V8 benzince od 4.7 i 6.1 litara (303 i 425 KS). Jeepov V6 agregat odranije nam je poznat iz Chrisylera 300C, Dodge Nitra... Iako tehnički podaci od maksimalnih 218 KS i tenkovskih 510 Nm na papiru obećavaju mnogo, u stvarnosti su utisci još bolji. Raskošna pogonska moć osjeća se već nakon okretanja kontakt ključa, kada se čitav automobil blago strese usljed aktiviranja svih šest klipova. Iako odlična izolacija propušta tek snažnije uzdahe moćnog agregata, škripa zadnjih točkova nakon svakog odvažnijeg pritiska papučice gasa i strelovita ubrzanja dvotonskog automobila zadovoljiće i najzahtjevnije vozače.

 

Prosječna potrošnja u zahtjevnim uslovima našeg testa kretala se oko 10,2 litre dizela na 100 km. Laganijom nogom spušta se najviše do devet litara, dok je maksimum psotignut na off-road terenu oko petnaestak litara. Sve u svemu, očekivan rezultat za automobil težak više od dvije tone. Snažan agregat podržan je i najsavremenijom Jeepovom pogonskom tehnologijom, koja se krije iz imena Quadra-track. Naime Quadra Track je 4x4 pogon sa centralnim diferencijalom, koji pri normalnom opterećenju raspoređuje snagu u omjeru 48:52 (prednja-zadnja osovina), a zahvaljujući ugrađenom lamelnom kvačilu, taj odnos može prebaciti i do 100%, na osovinu sa boljim prijanjanjem. Zahvaljujući klirensu od 209 mm, te napadnom uglu od 34,7º i silaznom od 27º Grand Cheroke je veoma prodoran i na off-road terenu. Blato, snijeg, trava, kamen... ništa ne predstavlja problem za Quadra Track. U praksi to znači da je najveći vozačev zadatak u off-road vožnji staloženost pri pritiskanju papučice gasa, sve ostalo prepušteno je sudu elektronike, koja u kombinaciji sa dobrim gumama čini čuda na lošem putu.

Datum objave: 18/02/2009
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook