Naslovna > Automobili > Renault > Koleos > Spoj dobrih rješenja
FOTO GALERIJA (16)

Test – Renault Koleos 2.0 dCi Privilege

Spoj dobrih rješenja

Prvi Renaultov SUV tehnološki se oslanja na Nissan X-Trail i njegov dokazani All-Mode integralni pogon, koji mu omogućava odlične vozne osobine na svim vrstama podloge...

U klasu lakih SUV-ova Renault je ušao na mala vrata. Prvi komercijalni terenski automobil u istoriji francuskog proizvođača napravljen je uz svesrdnu podršku sestrinskog Nissana, koji na ovom polju ima bogato iskustvo. Razmjena tehnologija i znanja grupacijiskih partnera, koji su u savezničkim vodama već punih deset godina, do sada je izrodila nekoliko odličnih automobila, koji ujedinjuju francusku udobnost i profinjenost sa japanskom preciznošću i pouzdanošću. I Koleos je jedan od proizvoda politike razmjene iskustava, koju je osmislio niko drugi do prvi čovjek grupacije Carlos Ghosn. Naime, dizajn potpisuje Renault, platformu, vješanje i integralni pogon Nissan, a za proizvodnju je odgovoran Samsung Motors, Renaultov korejski partner, koji Koleosa na azijskom tržištu plasira pod nemaštovitim imenom QM5.

 

 

 

 

 


Mada je ispod dizajna potpis Francuza, činjenica je da su oni Koleos samo finalizirali, a da je većinu posla uradio krativni odjel njihovog azijskog partnera. Bilo kako bilo, krajnji rezultat je automobil neobičnog izgleda, koji kod većine izaziva podijeljena osjećanja. Originalnost je nesporna, međutim nije lako povući paralelu između Koleosa i ostalih Renaultovih modela. Da nije velikih logotipa sa prednje i zadnje strane automobila, samo bi bolji poznavaoci mogli odgonetnuti o čijem modelu je riječ. Ako vanjština i izaziva podijeljene reakcije ljubitelja Renaulta, unutrašnjost ne ostavlja prostora za rasprave. Francuski ugođaj osjeća se već po hvatanju za ručku masivnih vrata, koja se pri zatvaranju oglašavaju sa mekanim „bup“, ugodnim zvukom koji proizvodi dodir debelog dvoslojnog kedera i metalnog okvira vrata. Navalu pozitivnih osjećanja izaziva i prvi susret sa masivnim sjedištima, koja predstavljaju ugodan oslonac i za najosjetljiviju kičmu.

 

 

 

Jedan pogled po šaroliko dezeniranoj unutrašnjosti otkriva niz detalja po kojima su Renaultovi dizajneri danas više nego prepoznatljivi. Kvalitet ugrađenih materijala odiše blagim luksuzom, a završna obrada potpisana je korejskom ljubavlju prema perfekciji. Neugodnih iznenađenja nema, a osjećaj pod prstima je veoma dobar. Svi bitniji dijelovi armature su ugodno meki, dok su tvrđom plastikom obloženi habanju najpodložniji dijelovi. Plastična imitacija aluminijuma odlično razbija sivilo u unutrašnjosti, ali zbog sloja finog laka ujedno predstavlja najosjetljiviji dio komandnog grebena. Pozitivan utisak u unutrašnjosti kod testnog modela pojačala je i bogata, tačnije najbogatija Privilege oprema sa nesvakidašnjim detaljima poput velikog panoramskog krova, koji u unutrašnjost propušta obilje svjetlosti i pri tom nudi jedinstven ugođaj u vožnji.

 

 

 

Dizajn i unutrašnjost djelo su Renaulta, dok je pod limom vješto spakovan niko drugi do Nissan X-Trail, od kojeg je Koleos dobio produženu platformu, sistem vješanja i integralni pogon, ali i brojne sisteme elektronske pomoći u vožnji poput Hill Descent Control i Hill Start Assist. Prvi, koji se aktivira ručno, olakšava spuštanje na nizbrdici ograničavajući brzinu vozila na sedam km/h, a drugi, automatski, Koleosu omogućava kretanje na uzbrdici sa dvije, tri sekunde zadrške u mjestu. All-Mode pogon, sa tri različita režima rada (zavisno od potrebe), koji je svoje vrhunske mogućnosti potvrdio u X-Trailu, Koleosu je omogućio je vrhunsku prodornost na terenu, ali i zavidnu dinamiku i sigurnost na asfaltu. Ručno podesivi All-Mode omogućava vozaču da prema želji i procjeni situacije odabere 2WD, Auto ili 4WD kombinaciju pogona. U prvoj snaga motora se prenosi samo na prednje točkove, u drugoj se obavlja automatska preraspodjela između osovina do omjer 50:50, a u trećoj je trajno uključen integralni pogon sa jednakim rasporedom snage između osovina.

 

 

 

 

 

U svim zadacima odlično se snalazi i Renaultov dvolitarski dizelaš, koji iz 1.995 ccm isporučuje 175 KS te 360 Nm obrtnog momenta. Tih, uglađen i štedljiv u kombinaciji sa šestostepenim manuelnim mjenjačem, omogućava Koleosu postizanje sasvim zadovoljavajućih performansi - ubrzanje od nula do 100 km/h za 10,5 sekundi i maksimalnu brzinu od 162 km/h. Pri tome se prosječna potrošnja obično kreće oko osam litara, a samo u rijetkim situacijama prelazi devet  litara dizela. Renault je sa Koleosom zatvorio jedinu rupu u svojoj lepezi i ponudio model interesantnog dizajna, udobne, prostrane i bogato opremljene unutrašnjosti, sa pouzdanim i štedljivim dizelašem te provjerenim All-Mode Nissanovim integralnim pogonom, koji je spreman da se uhvati u koštac sa najrazličitijim vrstama puteva. 

Datum objave: 22/02/2009
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook