Naslovna > Motocikli > Sportista za narodne mase
FOTO GALERIJA (12)

CPI Aragon GP 50

Sportista za narodne mase

U moru dalekoistočnih proizvođača, koji su svojim skuterima i motociklima preplavili naše tržište, izdvojilo se nekoliko imena. U njih spada i CPI, austrijsko-tajvanska kompanija, čiji modeli pružaju odličan odnos uloženo-dobijeno. Sa možda i najboljim omjerom nastupa model pod imenom Aragon GP 50...

Aragon GP 50 spada u grupu sportski nastrojenih skutera, a naslijedio je popularni model Oliver od kojeg je i preuzeo većinu vitalnih mehaničkih elemenata. Najveće razlike između ova dva modela su optičke prirode, jer već na prvi pogled na Aragona jasno je da je u njegov razvoj CPI uložio priličan trud. Samo i letimičan pogled je dovoljan pa da se konstatuje da se Aragon GP 50 jasno distancira od svoje slične dalekoistočne braće. Konkretno, dizajn je odrađen u Evropi, a nadopunjen je efektnim detaljima, kao što su analogno digitalni instrumenti, bočna niklovana nogara, LED pokazivači pravca, te izduvni sistem sa Euro 2 katalizatorom izrađen od nerđajućeg čelika, što su svakako detalji koje ćemo rijetko naći i na dvostruko skupljim skuterima. Ono što Aragona GP 50 još više izdvaja iz konkurencije je paleta boja, koja još više naglašava njegovu „sportsku“ orijentaciju, finalizovanu da se prvenstveno svidi mlađoj populaciji vozača.

 

 

 

Ispod lijepo oblikovane vanjštine krije se jednostavna, ali provjerena i pouzdana mehanika. Za pogon je zadužen poznati dvotaktni, vazduhom hlađeni jednocilindraš, koji predstavlja licencnu verziju proslavljenog Minareli agregata. Ovaj jednocilindraš uz pomoć Mikuni karburatora pri 6250 o/min oslobađa maksimalnih 3,9 KS, dovoljnih za dinamičnu vožnju u gradskim uslovima, odnosno za maksimalnu brzinu od limitiranih 45 km/h.

 

 

Svakako, iz ovog motora se može dobiti mnogo više, odnosno uklanjanjem blokada, ali takve su „prepravke“ nelegalne.Što se tiče iskoristivosti, Aragon GP 50 odlikuje se dovoljno kapacitetnim spremištem ispod sjedišta, u koje staje kaciga pune veličine, a jedna od njegovih najvećih pozitivnosti je ekonomičnost, jer po fabričkim podacima za svakih 100 km potrebno je samo 3,5 litara, odnosno 4% mješavine bezolovnog benzina i ulja. U pogledu bezbjednosti, CPI sportista raspolaže kapacitetnim kočnicama u kombinaciji prednji disk promjera 190 mm i zadnji 110-mm doboš, što je sasvim dovoljno uzmemo li u obzir masu i namjenu ovog skutera. CPI Aragon GP 50 predstavlja odličnu alternativu sličnim modelima „zvučnijih“ proizvođača, pogotovo ako u obzir uzmemo njegovu cijenu od povoljnih 2.550 KM.

Datum objave: 11/02/2009
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook