Naslovna > Automobili > Opel > Corsa > Staro lice, nova mladost
FOTO GALERIJA (6)

Vozili smo – Redizajnirana Opel Corsa

Staro lice, nova mladost

Mada je ostala u starom ruhu, redizajnirana Opel Corsa je postala upravljivija, udobnija, ekonomičnija i ekološki prihvatljivija. Svi njeni motori sada ispunjavaju Euro5 normu, a većina ih nudi više snage i nižu potrošnju...

Naoko ista, a potpuno drugačija! Tako bi se u najkraćem mogla definisati redizanirana Opel Corsa, koja nakon tri godine tržišnog bivstvovanja i 1,4 miliona prodatih primjeraka, proživljava drugu mladost. Temeljno obnovljeni model isprobali smo u Frankfurtu i njegovoj okolini u okviru GM-ove međunarodne prezentacije. Opel Corsa je jedan od dizajnerski najuspjelijih malih automobila, koji ni nakon tri godine ne odaje utisak da je ostario. Toga su svjesni i u Rüsselsheimu, pa se kod redizajna nisu zamarali samim izgledom automobila, već su punu pažnju posvetili vitalnim sklopivima poput upravljača, vješanja i motora. Ma koliko se trudili, uočiti razlike između “starog” i “novog” modela, prije početka testnih vožnji, u tome nismo uspjeli. S obzirom na to da se radilo o prezentaciji takozvanog “redizajniranog” modela, za koji su obično osim tehničkih, karakteristične i vizuelne korekcije, već u startu smo bili iznenađeni. S druge strane ovakav Opelov pristup nam se učinio i veoma promišljenim, jer predstavlja ustupak prema svim vlasnicima aktuelnih modela, koji zahvaljujući nepromijenjenom dizajnu neće imati utisak da je njihova Corsa ostarila preko noći.

 

 

 

 


Razlike smo uočili tek pošto smo nakon vožnje aktuelnog, sjeli za upravljač redizajniranog modela. No krenimo redom. S ciljem poboljšanja udobnosti i zadržavanja dobrih dinamičkih karakteristika Opelovi stručnjaci su propisno modifikovali vješanje Corse, te napravili potpuno novu kalibraciju upravljača. Modifikacije na upravljaču uglavnom se odnose na fino podešavanje elektronskog servo uređaja, što je omogućilo brži odaziv upravljača, povećalo njegovu preciznost i neutralnost na nagle promjene pravca, zahvaljujući čemu je automobil postao stabilniji u kritičnim situacijama, odnosno pri naglim manevrima i promjeni kolovoznih traka. Podešavanja na sistemu vješanja su odrađena modelski, zavisno od pogonskog agregata, naplataka, opreme... S druge strane kod svih modela, osim kod najjačeg OPC, je izmijenjena rotacija torzija na zadnjoj osovina za 20 stepeni, sa 15 na 35, s čim je dobijena bolja stabilnost pri nagloj promjeni pravca. Posebna pažnja posvećena je poboljšanju udobnosti, pa su kod svih modela osim onih sa sportskim predznakom (GSi i OPC, Sport), prepodešeni amortizeri, a ugrađene su i mekše opruge na prednjim amortizerima. Svi ecoFLEX modeli su dobili mekše opruge i na zadnjim amortizerima, dok su sve dizelske verzije opremljene novim, mekšim prednjim oprugama. Na udobnost orijentisani modeli dobili su i novu šipku, za sprečavanje predupravljanja sa jedan milimetar većim promjerom.


 


Kroz opsežan tretman prošla je i cijela paleta pogonskih agregata, da bi postali agilniji, ekonomičniji i ekološki prihvatljiviji. Svi pogonski agregati, koji se ugrađuju i redizajnirani model, sada ispunjavaju Euro5 normu o kvalitetu izduvnih gasova, a najštedljiviji od njih nude i do 13 odsto manju potrošnju u odnosu na dosadašnje. Tu se prvenstveno misli na najpopularnije benzinske motore sa rasponom zapremine od 1.0 do 1.4 litara, koji sa ručnim ili automatskim Easytronic mjenjačem sada troše između 5 i 5,5 litara na 100 km. Motori iz ove grupe sada nude i više snage. Tako 1.0-litarski agregat, koji je do sada razvijao 60 KS, danas ima 65, 1.2-litarski ima 85 umjesto 80 KS, a 1.4-litarski čak 100 KS ili 10 KS više u odnosu na dosadašnji nivo. Tretmanu povećanja štedljivosti podvrgnuti su najjači 1.6-litarski turbobenzinci iz Corse GSi (110 kW/150 KS) i OPC (141 kW/192 KS), koji u odnosu na aktuelne modele imaju 9,5 odsto nižu prosječnu potrošnju sa emisijom CO2 od 171 g/km kod GSi i 172 g/km kod OPC modela.

 

 


Unapređeni su i dizelaši, koji su dobili na snazi i obrtnom momentu. Snaga 1.7 CDTi sa 125 podignuta je na 130 KS, pa ovako motorizovana Corsa dostiže 200 km/h. Nova izvedba 1.3 CDTI ecoFLEX agregata snage 95 “konja” u trovratnoj Corsi sada nudi najmanju emisiju CO2 u klasi (98 g/km) i prosječno troši samo 3,7 litara. Mada je vizuelno ostala netaknuta redizajnirana, Opel Corsa nudi bolju upravljivost, udobnost, te je osjetno ekonomičnija i ekološki prihvatljivija, u odnosu na aktuelni model. Sa bogatijim paketima opreme i inovativnim detaljima poput FlexFix nosača za bicikle, prednjim halogenim zakretnim svjetlima i grijanim upravljačem opet je spremna da se uhvati u koštac sa mlađom konkurencijom.

Datum objave: 30/03/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook