Naslovna > Automobili > Toyota > C-HR > Štedljiv i bogato opremljen
FOTO GALERIJA (75)

Test – Toyota CH-R Hybrid

Štedljiv i bogato opremljen

Atraktivnu Toyotu CH-R sa 1.2 litrenim benzincem i manuelnim mjenjačem već smo testirali (link: http://automoto.ba/stranica/pravo-osvjezenje_6680.html ) pa se nećemo ponavljati pisanjem o dizajnu i opremu. U ovom ćemo se tekstu skoncentrisati na oznaku Hybrid... Piše: Alden Hadžagić

Već se na startu prodaje Toyota CH-R (Coupe High-Rider) nudi u nekoliko zanimljivih kombinacija motora, mjenjača i pogona. Odmah po završetku svjetske premijere u Španiji na test smo dobili verziju sa 1.2 litrenim turbo benzinskim motorom u kombinaciji sa ugodnim manuelnim mjenjačem sa šest stepeni prenosa i pogonom na prednju osovinu. U našem cjeniku još nema verzije sa istim motorom i Multidrive S mjenjačem koji podrazumijeva 4x4 pogon.

 

U susjednoj se Hrvatskoj takva verzija već može dobiti pa je za očekivati da će se ubrzo naći i u našim prodajnim salonima. Istina, statistika je pokazala da u ovoj klasi automobila ne vlada baš prevelik interes za pogonom na sve točkove. Najbolji je primjer glavni konkurent Nissan Juke 4x4 za kojeg se odluči svega 2% kupaca. Preostalih 98% kupuje jednu od mnogobrojnih varijanti sa pogonom na prednju osovinu...
No, vratimo se našem testnom automobili koji na karoseriji nosi oznaku Hybrid. Da se radi o Hybridu otkriva i znak na maski motora sa specifičnom plavom bojom. Ispod prednje haube zapravo se nalazi ista tehnika koja pokreće najprodavaniji hybridni automobil na svijetu – Toyotu Prius.

 

Benzinski motor zapremine 1,8 litara radi po Atkinsonovom principu (u određenom režimu rada duže ostaju otvoreni usisni ventili) i trenutno je sa 40% iskorištavanja energije goriva najefikasniji benzinac na svijetu. Maksimalna snaga od 98 KS pri 5.200 obr/min i vrh obrtnog momenta od 142 Nm raspoloživih na 3.600 obr/min otkrivaju da inženjerima sportske performanse nisu bile prve na listi želja. Oznaka Hybrid otkriva da se u kombinaciji sa SUS motorom nalazi i elektromotor. U našem slučaju elektromotor raspolaže sa 72 KS i 163 Nm obrtnog momenta. Obzirom da je Toyotin hybridni sklop specifičan ukupna snaga u sinergiji je 122 KS. To je pak dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za, okruglo, 11 sekundi i ostvarivanje maksimalnih 170 km/h.
Iako se često misli da su hybridi teži od standardnih modela kod CH-R-a to nije slučaj. Sa ukupnom masom od 1,8 tona Hybrid nije ništa teži od ''običnih'' modela. Čak je i zapremina prtljažnika ista. Čini se da je prostor za smještaj baterija oslobođen na račun manjeg rezervoara za gorivo – Hybrid dolazi sa rezervoarom zapremine 43 litara do 1.2 benzinac raspolaže se 50 litara. 
Prenos snage na prednji par točkova odvija se preko CVT mjenjača. Manje upućenim treba reći da se zapravo radi o automatskom mjenjaču sa ''bezbroj'' stepeni prenosa. Naime, dvije remenice promjenljivoga prečnika, koje pokreće metalni remen, stalno se prilagođavaju trenutnim uslovima vožnje čime se postiže maksimalno korištenje potencijala motora. Kao negativna posljedica javlja se prilično čudan zvuk koji asocira na onaj kada klasična lamela prokliže. Poslije određene faze privikavanja vozač na to više ne obraća pažnju...

 

Neki CVT mjenjači dolaze sa unaprijed zadanim prečnicima remenica čime se zapravo simulira rad klasičnog automatskog mjenjača sa 5,6 ili 7 stepeni prenosa. Takvi mjenjači imaju mogućnost ručne izmjene stepeni prenosa što vozaču daje veliku dozu autonomije. Na taj je način nestao i neugodni zvuk proklizavanja...CVT mjenjač u našem testnom automobilu nema tu mogućnost što u praksi nije nikakav nedostatak. Ali ima tri programa rada: Eco, Normal i Sport.
Hybridni sistem je zamišljen tako SUS i elektromotor mogu raditi samostalno i u sinergiji. Na naglo potapanje pedale gasa punom snagom prorade benzinac i elektromotor pa je osjećaj snage zaista prisutan iako zvuk proklizavanja kod mnogih izaziva lažni osjećaj da snage zapravo nedostaje. Neki uporedni testovi dokazali su da je CH-R Hybrid uvjerljiviji od ''običnog'' 1.2 modela sa manuelnim mjenjačem. To možemo potvrditi i mi jer smo po povratku jednog testnog automobila odmah uzeli drugi.

 


U gradskim gužvama moguća je i vožnja na samo električni pogon. Kapacitet baterija dopušta autonomiju od 2 km što je u principu dovoljno za osjetne uštede benzina koji se u gradskim kolonama nepotrebno rasipa. Ovdje dolazimo do zaključka kako je hybridna tehnologija najefikasnija u gradu. Sa vrlo niskom prosječnom potrošnjom mogu se savladati i dionice na regionalnim cestama dok tokom brzih vožnji po autoputu ekonomičnost nije tako izražena. Na desnom okruglom instrumentu nalazi se kazaljka koja informacije dobiva preko senzora na usisnoj grani a onog na radilici motora pa ne pokazuje obrtaje motora kao što će većina vjerovatno pomisliti. Ako se vozač skoncentriše i kazaljku drži u zelenom području ostvarit će prosječnu potrošnju koju obećava fabrika. Mi smo test završili sa prosječnih 5,2 litara što smatramo solidnim rezultatom (od ukupno 600 km po 200 smo vozili u gradu, na regionalnim cestama i autoputu). Najmanju prosječnu potrošnju zabilježili smo na relaciji Sarajevo-Tarčin-Sarajevo koja je iznosila svega 2.9 litara, naravno uz maksimalnu koncentraciju vozača. Sve u svemu prosječna je potrošnja manja od većine razvikanih dizelaša, pogotovo u gradskom ciklusu...
Moguće je da se u neko razumno vrijeme, po uzoru na Prius, u prodajnim salonima pojavi CH-R Hybrid sa oznakom ''Plug-in'' čija bi autonomija na električni pogon bila znatno duža...
Što se same vožnje tiče moramo reči da CH-R spada u rijetke moderne automobile koji pružaju pravi sportski ugođaj. Ali, ovjes, kočnice i upravljački mehanizam podešeni su tako da će u činu vožnje uživati svi a ne samo oni kojima su auto trke na prvom mjestu. Teško se sjetiti kada je neki proizvođač automobila vozačima priuštio ovako zabavan automobil. Neki CH-R već porede sa sportskim modelom Toyota GT86 što je najbolja preporuka...
U državi gdje se na sav glas kuka zbog zagađenog vazduha a usput se stimuliše kupovina tehnološki odavno prevaziđenih automobila nabavka Hybrida se ne čini logičnim potezom. Država će vas ''nagraditi'' skupljom registracijom, tehničkim pregledom i porezom. Gdje je tu logika? Nigdje... 

 


Najjeftiniji CH-R Hybrid u našim se prodajnim salonima može nabaviti za 45.430 KM dok se za bogato opremljeni model kao na testu treba izdvojiti 52.440 KM. Da ima bilo kakvog sluha države prema ovakvim ekološki podobnim vozilima dileme o nabaci jednostano ne bi bilo, tim prije jer su se Toyotini Hybridi već više puta dokazali kao najpouzdanija vozila na svijetu – kvarovi se broje u promilima...

 

Datum objave: 05/02/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook