Naslovna > Automobili > Dacia > Logan > Štedljiva i skupa
FOTO GALERIJA (17)

Test - Dacia Logan 1.5 dCi Laureate

Štedljiva i skupa

Popularna rumunska limuzina, u kombinaciji sa jačim dizelskim agregatom od 85 KS, nudi bolje brzinske prosjeke i prosječnu potrošnju od šest litara dizela. Sa Laureate paketom opreme, klimom i ABS-om Loganova cijena penje se do 25.790 KM, čime izlazi iz grupe „jeftinih“ limuzina

Kada je Renault krenuo sa razvojem jeftinog i robustnog automobila za siromašna tržišta, mnogi su s podsmijehom gledali na ovako ambiciozan potez. Iako njegova popularnost konstatno raste, bilo je jasno da će pored benzinskih motora morati dobiti i štedljivi dizelaš. Osnovni 1.5-litarski dCi agregat sa 65 KS, kojeg smo već imali na testu, pokazao se kao solidna motorizacija za osnovne vozačke potrebe, ali mu je često ponestajalo daha. Upravo zbog toga Renault je odlučio da Loganu podari jači dCi dizelaš, koji razvija 85 KS. Ovaj agregat se već više puta dokazao u brojnim francuskim modelima, prvenstveno Cliu, koji je tehnički srodnik Logana.

 

 

 

 


Renaultovi common rail dizelaši oduvijek slove za sposobne i pouzdane pogonske jedinice. Od te reputacije ne odstupa ni 1.5-litarska verzija, koja svojih 85 KS izvlači iz relativno male zapremine od 1.461 ccm i pri relativno visokih 3.750 obrtaja u minuti. S druge strane mnogo bolji podatak predstavlja obrtni momenat od 200 Nm, dostupan već od 1.900 obrtaja u minuti, što je garancija velike snage već pri niskim obrtajima i dobrog odaziva na gas. Potvrda toga dolazi u vidu ubrzanja do 100 km/h za 13 sekundi, te maksimalne brzine od 170 km/h. Vrijedi spomenuti da se pri putnoj brzini od 120 km/h kazaljka brojača obrtaja zadržava između 2.500 i 3.000 obrtaja u minuti, što znači da nema naprezanja, a samim time ni prevelike potrošnje. Prosjek iznosi 6 litara, s tim što sa nešto lakšom nogom na gasu Logan može proći i sa manje od 5 litara na 100 km, dok ni prilikom nešto oštrije gradske vožnje potrošnja neće preći 9 litara. Uz sve to vrijedi spomenuti i izuzetno nisku emisiju ugljen-doksida od samo 120 g/km.

Datum objave: 30/01/2008
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook