Naslovna > Automobili > Audi > E-tron > Struja i dinamika u tijelu SUV kupea
FOTO GALERIJA (20)

Audi e-tron Sportback

Struja i dinamika u tijelu SUV kupea

Sa Sportback verzijom e-trona Audi se nameće kupcima koji od električnih automobila traže jednak stepen dinamike i atraktivnosti koje im nude klasični modeli pogonji motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem...

 

Kao jedan od automobilskih lidera u premijum klasi Audi krupnim koracima grabi ka masovnoj elektrifikaciji njegove pogonske game. Nakon prvog električnog SUV-a i ujedno prvog električnog Audijevog velikoserijskog modela e-trona njemački proizvođač predstavio nam je i njegovu dizajnerski atraktivniju Sportback verziju. Riječ je o veoma atraktivnom kupe SUV modelu, koji s vana nudi puno više dinamičnih detalja. U odnosu na standardni e-tron Sportback je dobio po sredini otvoreniji prednji branik sa masivnijim bočnim usisnicima vazduha, dok su maska hladnjaka i Matrix LED svjetla ostali isti kao na standardnom e-tronu. S bokova se u prvom planu ističe kupeovska krovna linija koja se završava sa malim spojlerom na petim vratima. Tu su i originalno dizajnirani aerodinamički alu naplaci koji su serijski dostupni u verziji od 19-inča, dok se opciono nude veći 20 i 22-inčni točkovi. Zadnja LED svjetla kod Sportbacka u potpunosti su ista kao na e-tronu, ali je branik snažnije profilisan sa izraženim difuzorom vazduha u donjem dijelu.

 

 

Enterijer je organizovan u skladu sa najsavremenijim Audijevim standardima, koji podrazumijevaju potpunu digitalizaciju informaciono upravljačkog sistema sa čak tri ekrana visoke rezolucije. Četverokraki upravljač u potpunosti je isti kao kod e-trona, dok vozač i suvozač uživaju u vrhunskim kožom obloženim sjedištima. Na centralnom tunelu je stilizovana ručica mjenjača, a ispred vozača su digitalni instrumenti na kojima su u prvom planu informacije o nivou napunjenosti baterija i dometu automobila. U skladu sa dosadašnjim standardima instrumenti nude nekoliko različitih grafičkih prikaza među kojima su najzanimljivije simulacije analognih mjerača, odnosno 3D prikaz navigacione mape. Na centralnom 12,1-inčnom na dodir osjetljivom ekranu osim multimedije moguće je obaviti podešavanja dinamičkih performansi automobila preko Dynamic Select opcije, zatim odabrati svjetlosne oblike koje nakon parkiranja ispred Sportbacka projektuju Matrix LED svjetala, a moguće je podesiti i ambijentalno LED osvjetljenje u kabini.

 

Kada je riječ o pogonu, e-tron Sportback se od starta prodaje nudi u dvije verzije 50 i 55 quattro. Prva ima 313 KS i bateriju kapaciteta 71 kWh, dok druga raspolaže sa 408 KS i baterijom kapaciteta 95 kWh. Deklarisana autonomija snažnijeg modela iznosi 446 km, što je 34 kilometra više nego kod standardnog e-trona. Za veću autonomiju u najvećoj mjeri zaslužna je vrhunska aerodinamika Sportbacka koja iznosi samo 0,25, dok je kod standardnog e-trona ona 0,28. Slabiji model ima autonomiju od 347 km, a on od 0 do 100 km/h ubrzava za 6,8 sekundi, dok je jačem Sportbacku u sportskom režimu rada za ubrzanje potrebno samo 5,7 sekundi. Oba modela su kompatibilna su 150 i 120 kW punjačima sa kojima se do 80% kapaciteta baterije može postići za samo 30 minuta. Standardni punjač omogućava punjenje na 200 ili 400-voltnim kućnim instalacijama. Audi e-tron Sportback kupcima će biti dopstupan od proljeća 2020. godine po početnoj cijeni od 71.350 eura.

 

 

Datum objave: 15/01/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook