Naslovna > Automobili > Lamborghini > Urus > Superautomobil u tijelu SUV-a
FOTO GALERIJA (16)

Ekskluzivno - Lamborghini Urus

Superautomobil u tijelu SUV-a

Sa najjačim i najbržim SUV automobilom na svijetu Lamborghini je bacio rukavicu u lice konkurenciji, a prije svega Ferrariju čiji čelnici uporno tvrde da ih ne interesuju SUV modeli

 

Ono što je najavio sa atraktivnim konceptom Urus iz 2012. godine Lamborghini je ostvario predstavljanjem njegove serijske verzije, koja je postala najjači i najbrži serijski SUV superautomobil na svijetu. Podsjećamo da je titulu najjačeg i najbržeg velikoserijskog SUV automobila do juče držala koncepcijski potpuno drugačija Bentley Bentayga, koju pogoni W12 benzinski motor sa 608 KS. On je dovoljan da britansku grdosiju od 0 do 100 km/h ubrza za 4,1 sekundu i da ju dovede do 301 km/h. Lamborghini je sa Urusom otišao korak dalje u svakom pogledu. Da bi u tome uspio u svoj super SUV je ugradio 4.0 Twin turbo V8 benzinski motor sa 650 KS i 850 Nm, koji između ostalog koriste i njegovi superautomobili Huracan i Aventador. Snažni osmocilindrični benzinac uparen je sa pogonom na sve točkove i osmobrzinskim ZF automatskim mjenjačem, kojima je pridodato i upravljanje na sve točkove preuzeto sa Aventadora S.

 

 

 

Rezultat je više nego impresivan u dinamičkom pogledu, jer 2.200 kilograma težak italijanski SUV od 0 do 100 kilometara na sat ubrzava za 3,6 sekundi, a do 200 km/h mu je potrebno 12,8. Najveća deklarisana brzina je zaokružena na 305 km/h, mada neće biti čudo ako nam u budućnosti Lamborghini ponudi i neku verziju koja će imati još ubjedljivija ubrzanja i najveću brzinu. Da je tako nešto izvjesno Italijani su potvrdili i najavom plug-in hibridnog modela, koji bi za pogon trebalo da koristi kombinaciju V8 benzinca i elektromotora. Da je predstavljeni Urus prije svega čistokrvni sportski automobil, koji na prvo mjesto stavlja zabavu u vožnji, najbolje potvrđuje raspodjela obrtnog momenta između osovina. U standardnom režimu vožnje ona će biti u omjeru 40/60 % u korist zadnjih točkova. Zavisno od odabranog režima vožnje, ali i uslova za vožnju, ovaj odnos će se elektronski mijenjati do 70% u korist prednje, odnosno 87% u korist zadnje osovine. Dinamičke mogućnosti Urusa su podignute na najviši nivo zahvaljujući kombinovanju pogona na sve točkove sa upravljanjem na svima njima. U potrazi za što nižim težištem, koje je kod njihovih superautomobila definisano centralnim položajem motora, Lamborghini je kod Urusa morao pribjeći potpuno novim tehničkim rješenjima, jer je motor smješten naprijed. Idealan balans je postignut njegovim maksimalnim spuštanjem. Kako bi svaki vozač dinamičke mogućnosti Urusa mogao podešavati prema uslovima za vožnju i svom ličnom nahođenju, Lamborghini je ponudio čak šest različito definisanih stilova vožnje: Strada, Sport, Corsa, Neve ( snijeg), Terra (off-road) i Sabbia (pijesak). Tu je i sedmi, individualno podesivi režim vožnje simbolično nazvan Ego, koji vozaču prepušta potpunu kontrolu nad podešavanjem svih dinamičkih sistema u automobilu. Italijani navode da se aktivni sistem vješanja u Neve, Terra ili Sabbia režimima vožnje automatski podiže kako bi povećao klirens i udaljio automobil od podloge, dok se u Strada, Sport i Corsa on spušta i ukrućuje kako bi ponudio najviši nivo dinamike i stabilnosti, koje su najpotrebnije u vožnji po asfaltu ili trkačkoj stazi. Lamborghini Urus u Evropi košta171.429 eura bez poreskih davanja, a planirana je godišnja proizvodnja oko 3.500 jedinica. Najbrži SUV na svijetu od 0 do 100 km/h ubrzava za 3,6 sekundi a do 200 km/h za 12,8  sekundi. Najveća brzina koju Urus može postići iznosi 305 km/h i ona je veća za 4 km/h od najveće brzine dosadašnjeg SUV rekordera Bentleya Bentayge. Urus nije prvi Lamborghinijev SUV model. Naime, italijanski proizvođač je od 1986. do 1993. godine proizveo 328 jedinica klasičnog terenca LM002 sa V12 motorom od 600 KS. Karoserija je oblikovana u „Stealth“ stilu po uzoru na Huracan i Aventador, sa puno oštrih, izlomljenih linija

 

ENTERIJER


U dizajnu enterijera su kombinovani skupocjeni sportski detalji poznati iz Lamborghinijevih superautomobila, te savremeni digitalni instrumenti i komande koje su poput dijela namijenjenog klimatizaciji očigledno preuzete od Audija A8. Vizuelni naglasak je stavljen na šestougaone oblike kakvi su i ventilacioni otvori. Sportska sjedišta presvučena kožom predstavljaju prava mala remek djela filigranske, ručne izrade, za koju Italijani tvrde da je rezultirala vrhunskom udobnošću i odličnim držanjem tijela u dinamičnoj vožnji. Sjedišta su električno primarno podesiva u 12 smjerova, a opciono u 16. Treba naglasiti i da je Urus zamišljen kao četverosjed. Multimedija u automobilu omogućava jednostavno povezivanje sa eksternim uređajima zahvaljujući  Apple CarPlay i Android Auto funkcijama. Standardni audio sistem ima osam zvučnika, dok se kao opcija nudi Bang & Olufsenov premijum 3D zvučni sistem sa 1.700 W. Praktičan karakter Urusa najbolje oslikava njegov prtljažnik čija se osnovna zapremina od 616 litara obaranjem naslona zadnjih sjedišta može povećati do 1.596 litara.
 

Datum objave: 12/01/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook