Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > E klasa > Tehnološka nadogradnja i najinteligentnijeg Mercedesa
FOTO GALERIJA (15)

Predstavljamo – Mercedes E-Klasa redizajn

Tehnološka nadogradnja i najinteligentnijeg Mercedesa

Sa aktuelnim redizajnom E-Klasa je dobila najsavremenija tehnološka rješenja, inteligentne sigurnosne i sisteme asistencije u vožnji, novi vanjski izgled, bogatije pakete opreme i najsavremenija Mercedesova pogonska rješenja današnjice…

Redizajnirano izdanje aktuelne generacije E-Klase predstavljeno je pod motom da „inteligencija može postati dinamična i uzbudljiva . Podsjećamo da Mercedesova dugoročna vizija koja se planski proteže do 2039. godine glasi: „potpuna CO2 neutralnost“, što podrazumijeva 100% prelazak na električni pogon. Mada smo još uvijek daleko od trenutka u kojem Mercedesova vozila neće pogoniti motori sa unutrašnjim sagorijevanjem, ovaj plan već sada utiče na pravac u kojem se razvijaju aktuelni modeli njemačkog proizvođača. Kao i u decenijama iza nas, E-Klasa je bila jedan od najvažnijih pokretača velikih tehnoloških promjena, koje su se nakon nje prenosile i na ostale kućne modele.

 

 

 

Prvi korak u modernizaciji desete generacije E-Klase (peta pod imenom E-Klasa) bilo je njeno dizajnersko redefinisanje i približavanje aktuelnim trendovima, koji su promovisani 2018. godine sa novim CLS-om i mnogrobrojnim modelima poslije njega. Rezultat je osjetno dinamičniji dizajn, sa nekoliko različitih varijacija, koje su sada očiglednije usklađene sa paketima opreme. Osnovna specifikacija enterijera postala je Avantagrde Line verzija, što je dodatni ustupak kupcima E-Klase, koji su do sada imali na raspolaganju prvo osnovnu „optiku“ pa Avantargde, Exclusive i AMG Line pakete. Sve verzije nove E-Klase dobile su redizajnirana glavna svjetla sa prepoznatljivom LED „obrvom“ koja predstavlja dnevna svjetla. Potpuna LED svjetla dostupna su standardno, dok su aktivno podesiva Multibeam LED ponuđena kao opcija. Najveće promjene na bokovima odnose se na nove dezene aluminijumskih naplataka, koji su kao i do sada dostupni u rasponu od standardnih 17 do 20 inča. Nešto veće promjene napravljene su na zadnjem dijelu vozila, koji je umjesto dosadašnjih jednodijelnih dobio dvodijelna svjetla u stilu koji smo premijerno imali priliku da vidimo na CLA-u. Pomjeranjem Avantgarde linije na početak ponude redizajnirana E-Klasa standardno je dobila novu masku hladnjaka sa velikom Mercedesovom zvijezdom na sredini, što do sada nije bio slučaj. Drugačiji oblik i formu dobili su i hromirani ukrasi, a ubačeni su i crni elementi visokog sjaja u uglove prednjeg branika. Poput Avantgarde opreme, i sljedeći Exclusive Line nivo karakterišu posebna vizuelna obilježja sa drugačijom maskom hladnjaka, Mercedesovim tradicionalnim znakom na poklopcu motora i masivnim hromiranim ukrasom na branicima u stilu broj veće S-Klase. Vizuelno najzanimljiviji kao i do sada ostaje AMG Line paket, čija dinamika do posebnog izražaja dolazi u čistokrvnim sportskim AMG i AMG Performance verzijama. Kao dizajnersku specifičnost treba izdvojiti i činjenicu da modeli sa Avantgarde i AMG Line paketima opreme, te off-road izdanje karavanske E-Klase model All-Terrain, imaju drugačiji poklopac motora sa snažnijim uzdužnim naborima. Istovremeno, poklopac Exclusive Line model nema ove „dodatke“, te je znatno zaobljeniji i elegantniji. Redizajnirana E-Klasa dostupna je sa tri nove boje karoserije: dvije sive i jednom srebrnom nijansom. U potrazi za višim nivoom dinamike, stabilnosti, udobnosti i s posebnim akcentom na aerodinamiku proširen je i trag točkova.

 

 

 

Mada se u osnovi ne čini radikalno drugačijim, značajne promjene, prije svega estetske i sadržajne, pretrpio je i enterijer. Kako bi ga osvježili, Mercedesovi stilisti su odabrali nove boje i materijale. Tako u Avantagrde paketu kupci sada imaju na raspolaganju kombinaciju  magma i neva sive boje enterijera. U Exclusive paketu ponuđene su crna i orah smeđa, zatim magma siva i macchiato bež, te ukrasni elementi u dezenima jasena, oraha, brušenog aluminijuma i u kombinaciji aluminijuma i karbona. Unaprijeđena su i postojeća sjedišta, te sada nude moderniji dizajn, ali istovremeno zadržavaju tradicionalno visok stepen udobnosti. Vozačevo sjedište se električnim putem može podesiti u svim smjerovima, a zadate postavke moguće je memorisati na ekranu multimedije ili putem „Mercedes me connect“ aplikacije, kako bi se automatski prilagodile različitim vozačima. U Mercedesu tvrde da su posebnu pažnju posvetili dizajnu kožnih presvlaka, jer sjedišta pored komforne imaju i bitnu estetsku funkciju. Sa presvlakama sjedišta usklađena je i završna obrada presvlaka vrata i centralnog naslona. Osim od reljefne i nappa kože, presvlake mogu biti i do platna ili vještačke Artico kože.

 

 

 

Nova E-Klasa nudi i značajno napredniju multimediju. U prvom planu je Windscreen sistem sa dva spojena ekrana, koji u standardnoj konfiguraciji imaju dijagonalu od 10-inča, a opciono i u višim paketima opreme od 12,3-inča. Softversku podršku multimedije čini najsavremeniji MBUX multimedijalni sistem sa Linguatronic sistemom prepoznavanja glasovnih komandi, koji omogućava do sada najjednostavniji vid upravljanja sistemima u automobilu putem glasovnih komandi. Tu su i funkcije virtuelne stvarnosti, koja se između ostalog najčešće primjenjuju kod navigacionog uređaja, koji može da prikaže okolinu puta kojim se kreće vozilo u trodimenzionalnoj perspektivi. Posebna pažnja posvećena je i Energizing comfort control sistemu sa mnoštvom komfornih funkcija (masaža u sjedištima, muzika, ambijentalno osvjetljenje,…), koje imaju za cilj da olakšaju posao vozaču, ali i da njega i putnike maksimalno opuste tokom vožnje. Energizing program objedinjuje i „PowerNap“ opciju koja je dostupna kod plug-in hibrida. Ovaj sistem zamišljen je da vozaču koji boravi u vozilu tokom punjenja baterija vrijeme provedeno u kabini učini relaksirajućim kroz tri faze: uspavljivanje, spavanje i buđenje.  E-Klasa je dobila i potpuno novi upravljač, koji je dostupan u tri verzije: sa kožnom oblogom, u kombinaciji drvo-koža i u supersport verziji. Kontrolne površine na njemu su ukrašene sjajnim crnim lakom, dok elementi i obrubi imaju srebrnu sjenku. Instrument i medija displej kontrolišu se pomjeranjem preko Touch Control tastera. Njihov princip rada mijenja se iz optičkog u kapacitivni. Mehanički sistem više nije potreban, a površine osetljive na dodir su takođe manje podložne otiscima prstiju. Zavisno od pojedinačnih želja kupaca grafiku multimedije je moguće prilagoditi prema četiri različita stila: Modern Classic, Sport, Progressive i Discreet style.

 

 

 

E-Klasa je značajno unaprijeđena i pogonski, pa danas nudi čak sedam plug-in hibridnih verzija, sa primarnim zadnjim ili 4x4 pogonom. Značajno su modernizovani i sigurnosni sistemi, a povećan je i broj serijskih asistenata u vožnji. Sve u svemu, redizajnirana E-Klasa je napravila značajan iskorak od originala iz 2016. godine, zbog čega je veoma veliko početno interesovanje kupaca za ovaj model sasvim razumljivo. U svjetlu logističkih problema koje svi automobilski proizvođači danas imaju sa dobavljačima dijelova iz Kine, Mercedes nije potvrdio kada bi se prvi modeli nove E-Klase mogli pojaviti u prodajnim salonima širom Evrope. Zvanične potvrde nema ni kada je u pitanju cijena početnih modela, mada se ne očekuju značajnija poskupljenja, Podsjećamo da aktuelna E-Klasa ne bh. tržištu startuje sa cijenom od 82.711 KM, koliko košta E 200d model sa 1,6-litarskim dizel motorom.

 

 

E-Klasa za sve terene i prilike

 

Kako bi se naglasio off-road karakter, E-Klasa u All-Terrain izdanju je dobila više karakterističnih SUV obilježja. Osim standardnih plastičnih oplata branika, blatobrana i najizloženijih dijelova podvozja, te hromiranih i lakiranih crnih ukrasa, „terenska“ E-Klasa može da se pohvali i sa novom i potpuno drugačijom od svih ostalih maskom hladnjaka. Tu je i poseban set aluminijumskih točkova, koji su dizajnirani specijalno za ovaj model i prilagođeni njegovoj multifunkcionalnoj namjeni.

 

 

 

 

SISTEMI SIGURNOSTI I ASISTENCIJE U VOŽNJI

 

Sa redizajnom E-Klasa je dobila novu generaciju sistema za pomoć u vožnji, te bolju asistenciju za lakše snalaženje u saobraćajnim gužvama, ali i pri parkiranju na zakrčenim i uskim parkinzima. Active Distance Assist Distronic sistem omogućava podešavanje brzine prema ruti, a tu je i Active Stop-and-Go Assist system, zatim sistem aktivne pomoći u upravljanju vozilom, odnosno sistem automatskog kočenja u slučaju opasnosti sa mogućnošću izbjegavanja opasnih prepreka. Active Blind Spot Assist sistem zadužen je za nadzor mrtvog ugla i onemogućavanje kontakta sa vozačevom oku „nevidljivim“ vozilima. Parking Package sistem dolazi u kombinaciji sa sistemom širokougaonih kamera koje pokrivaju 360° oko vozila. Novina je mogućnost nadzora bočnih strana vozila, a tu je i automatsko parkiranje na sva paralelna, uzdužna i uopšte obilježena partking mjesta nezavisno od njihovog položaja. Nova generacija sistema za pomoć u vožnji uključuje i upravljač sa mogućnošću detekcije položaja ruku vozača bez potrebe njegovog zakretanja kao što je to do sada bio slučaj. Ukoliko senzori u upravljaču registruju odsustvo obje ruke, sigurnosni sistem će pokušati da privuče pažnju vozača zvučnim i vizuelnim signalima, te zatezanjem i otpuštanjem pajasa. Ukoliko nakon svih ovih „apela“ vozač ne reaguje, sistem će aktivirati Emergency Brake Assist koji će automatski na siguran način zaustaviti automobile uz desnu ivicu puta. Određene funkcije Intelligent Drive sistema mogu se po želji dokupiti u okviru Driving Assistance paketa. Oni uključuju Active Speed Limit Assist, koji koristi podatke mape i informacije iz sistema Traffic Sign Assist da bi reagovao na promjene u ograničenju brzine. Prilagođavanje brzine prilagođava se topografiji navigacionih karti i konfiguraciji puta sa mogućnošću efikasnog prepoznavanja: krivina, kružnih tokova, naplatnih stanica, T-raskrsnica i isključenja sa auto-puta ili brzih puteva. Kada vozač uključi DISTRONIC Active Active Assist, s prilagođavanjem brzine zasnovanom na ruti, E-Klasa je čak u stanju da reaguje i na osnovu informacija dobijenih od LiveTraffic Information sistema. U idealnom slučaju, to se dešava čak i prije nego što vozač ili radarski i senzori kamere uspiju da otkriju prepreku u saobraćaju. Kada se detektuje gužva, brzina se smanjuje na približno 100 km/h kao predostrožnost ukoliko vozač namjerno ne odluči drugačije. Active Blind Spot Assist može i da upozori putnike u automobilu da izlazak nije bezbjedan zbog kretanja drugih učesnika u saobraćaju.

 

 

 

POGONSKA ELEKTRIFIKACIJA

 

Elektrifikacija pogona predstavlja još jedan veliki korak naprijed do kojeg se došlo sa redizajnom E-Klase. Sedam njenih verzija sada je dostupno u plug-in hibrid kombinacijama (dizel i benzin, limuzina i karavan, sa prednjim ili 4x4 pogonom). Benzinska gama pokriva raspon od 156 do 367 KS, dok će ljubitelji dizelaša moći da biraju motore u rasponu snage od 160 do 330 „konja“. Po prvi put, četverocilindarski dvolitarski benzinski motor (M 254) je kombinovan sa integrisanim starter generatorom (ISG) druge generacije, koji omogućava 15 kW dodatnog pogona i 180 Nm obrtnog momenta. Modeli opremljeni ovim motorom imaće 48-voltni električni sistem. Zahvaljujući rekuperaciji energije i mogućnosti „jedrenja“ sa trenutno isključenim motorom, osnovni benzinski pogon biće veoma efikasan. U Mercedesu ističu da su u izradi ovog motora upotrijebili mnoge inovativne tehnologije poput Nanoslide® premaza i  Conicshape® sistema honovanja cilindara, dok je sistem za kontrolu emisije štetnih gasova postavljen direktno iz motora, što omogućava njegovo brže zagrijavanje i efiksaniji rad. Nova generacija motora opremljena je i sa unaprijeđenim turbo sistemom, koji omogućava još brži odaziv na pritisak papučice gasa. Pritisak punjenja po potrebi se može povećati sa dodatnim električnim kompresorom, koji povećava efikasnost na niskim obrtajima. Po prvi put u E-Klasi je dostupan i linijski šestocilindrični benzinski motor (M 256), koji je takođe kombinovan sa ISG-om. Ponudu motora zaokružuje šestocilindrični dizel (OM 656), odnosno OM 654 četvorocilindarski dizelaš. Ova dva motora odlikuje visok stepen efikasnosti u prečišćavanju izduvnih gasova koji je postignut kombinacijom NOX katalizatora azotnih oksida, DPF filtera krutih čestica i SCR katalizatora sa AdBlue aditivom. Za prenos snage zadužen je 9G-Tronic koji je u međuvremenu takođe unaprijeđen, te je sada postao kompaktniji, lakši i efikasniji.

 

 

 

Digitalna proizvodnja nove E-Klase

 

Limuzina i karavan proizvede se u pogonu Mercedes-Benz Sindelfingen i dolaze sa iste proizvodne linije kao Mercedes-Benz CLS i Mercedes-AMG GT kupe sa četvoro vrata. U procesu proizvodnje se koriste savremene digitalne tehnologije - od pametnih telefona za lociranje vozila na liniji i aditivnih metoda za proizvodnju opreme do upravljanja digitalnim lagerima dijelova. Proizvodnja takođe koristi sistem Ubisense. Ovaj sistem samostalno locira alate za pričvršćivanje koji su zaposlenima potrebni u postupku montaže i pruža radniku sve potrebne informacije o određenom vozilu. Na ovaj način se aktiviraju samo alati koji su zapravo potrebni za rad na vozilu, a radnik dobija optimalnu podršku u postupku montaže. Podsjećamo da je fabrika u Sindelfingenu sa 35.000 radnika elitni Mercedesov pogon u kojem se osim E-Klase proizvode i sve karoserijske verzije luksuzne S-Klase (limuzina, Coupe i Kabriolet, Mercedes-Maybach S-Klasa). U narednom periodu ovdje će početi i proizvodnja vozila iz električnog EQ programa. Od 2022. godine, Mercedes-Benz fabrika u Sindelfingenu biće u potpunosti CO2 neutralna, što znači da će sva energija potrebna za proizvodnju biti dobijena iz ekoloških izvora.

Datum objave: 30/05/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook