porsche
Naslovna > Automobili > Renault > Megane > Temeljno podmlađivanje
FOTO GALERIJA (10)

Vozili smo - Renault Megane „Kolekcija 2012”

Temeljno podmlađivanje

Temeljno osvježeni Megane donosi blage dizajnerske promjene s vana, raznovrsniju opremu sa nekoliko tehnoloških poslastica, te novu gamu štedljivih Energy motora, među kojima posebno mjesto pripada potpuno novom 1.2 TCe benzincu, te 1.6 dCi dizelašu, koji mijenja dosadašnji 1.9 dCi agregat…

Tri godine od predstavljanja aktuelnog Renault Meganea francuski kompakt je dizajnerski i tehnološki osvježen, te marketinški promovisan pod modnim sloganom “kolekcija 2012”. S novim adutima koje je Renault podario svom kompaktu upoznali smo se u okviru regionalne prezentacije, koju je u okolini Beograda organizovala kompanija Renault Srbija.

 

Dizajnerske promjene na Meganeu na prvi pogled djeluju minimalno. Međutim, kreativni odjel francuskog proizvođača poradio je na branicima, zaštitnim letvicama, svjetlima, aluminijumskim naplacima, a novi sjaj karoseriji dat je sa više hroma, lakiranih plastičnih detalja i sve popularnijih LED dioda. U bogatijim paketima opreme sa kojima su kombinovani i prezentacijski modeli Megane uistinu izgleda svježije, ali ne i drastično drugačije, što pokazuje da se vodilo računa o kupcima koji su poklonili povjerenje modelu iz 2008. godine. Francuzi dobro znaju da niko ne bi volio da mu auto “ostari” preko noći, te su u potpunosti ispoštovali tu činjenicu.

 

Kao i do sada optički nastup standardnih modela moguće je dodatno naglasiti kroz sportski orijentisane GT i GT Line pakete opreme. Oni prvenstveno gode oku, ali i ostalim čulima, jer direktnijim upravljanjem i žustrijim odzivom agregata pojačavaju osjećaj dinamike u vožnji. Sve to je samo uvod u ono što nudi ekskluzivni Megane RS model, na čije osvježavanje ćemo se osvrnuti u nastavku. Dah dizajnerske svježine zahvatio je i enterijer, a prije svega treba primijetiti nove dezene presvlaka sjedišta, koje je moguće naručiti prekrivene tkaninom, kožom ili kombinacijom ova dva materijala. Osim što se ugodno sjedi u redizajniranom Meganeu se i “lakše diše” zahvaljujući ugradnji senzora kvaliteta vazduha (Air Quality Sensor), koji automatski uključuje reciklažu vazduha u slučaju da se automobile nađe u “zagađenoj” sredini. U bolje opremljenim modelima neugodno znojenje sprečava automatski dvozonski klima-uređaj, dok će onima koji se odluče za početni paket opreme na raspolaganju biti manuelna klimatizacija. Ljubitelji tehnoloških novotarija takođe imaju razloga za zadovoljstvo, jer Renault uz Megane od sada nudi i napredni Visio sistem, koji zahvaljujući nadzornoj kameri prati okolinu vozila i “čita” oznake na asfaltu. U slučaju da automobil nagazi točkovima liniju razgraničenja, sistem upozorava vozača svjetlosnim i zvučnim signalima. Visio sistem obavlja i funkciju automatske kontrole svjetlosnog snopa, te po potrebi mijenja kratka i duga svjetla. Unaprijeđeni ESP sistem serijski je dostupan od drugog Expression paketa opreme, a bezbjednost vožnje može se dodatno unaprijediti biksenonskim svjetlima, pozadinskom parking kamerom, sistemom pomoći pri kretanju na uzbrdici... Na kraju treba primijetiti da je Renault uz Megane ponudio i novi audio-uređaj R-Plug&Radio sa Aux, USB i Bluetooth konekcijom, vrhunski Bose audio-sistem, te Carminat Tomtom navigaciju.

 



Da je redizajn Meganea bio temeljit potvrđuje i redefinisana gama agregata sa tri nove Energy jedinice dCi 110, dCi 130 i TCe 115. Kako se da i nasluti iz Energy prefiksa novi agregati imaju zadatak da na 100 kilometara potroše što je manje goriva i izbace što je manje moguće štetnih gasova u atmosferu. Za početnog 1.5 dCi dizelaša Francuzi obećavaju prosječnu potrošnju od samo četiri litre, dok za potpuno novi 1.6 dCi agregat sa 130 KS, koji mijenja dosadašnji 1.9 navode 2,3 litre veći prosjek. U prezentacijskim uslovima koji su protekli u bespoštednoj potrazi sa maksimalnim mogućnostima novog 1.6 dizelaša nije bilo ni prostora, a ni vremena da bi potvrdili Renaultova obećanja, ali se dalo primijetiti da je ovaj agregat dostojna zamjena za dosadašnji 1.9 dCi. Puno veću pažnju od novog dizelaša privukao nam je 1.2 TCe turbobenzinski agregat, koji predstavlja Renaultov odgovor na Volkswagenov 1.2 TSI motor. Sa 115 KS i 190 Nm dostupnih pri dizelski niskih 2.000 o/minuti ovaj motorčić dostojno se nosi sa 1280 kilograma teškim Meganeom, posebno ako se uzme u obzir da ga Renault vidi kao zamjenu za atmosferski 1.6 16v agregat, čijih 151 Nm je dostupno pri 4.250 o/minuti. O obećanoj prosječnoj potrošnji od 5,3 litre teško je govoriti iz kratkog prezentacijskog iskustva, ali je sigurno da je 1.2 TCe srčaniji i dinamičniji od pomalo umornog 1.6-litarskog atmosferca. Renaultovi inženjeri poradili su i na vješanju, koje sada nudi još bolji kompromis između udobnosti i upravljivosti.

 


Prvi utisci nakon prezentacije “Kolekcije 2012” govore nam da će ljubitelji Meganea biti na slatkim mukama, jer su im Francuzi sa redizajnom ponudili mnoštvo zanimljivih dodatka sa kojima mogu da unaprijede izgled, komfor, sigurnost i dinamičke mogućnosti automobila. Kada se na to sve doda obećanje da se cijene redizajniranog modela i pored očiglednih poboljšanja neće značajnije mijenjati, onda ne treba sumnjati da će Renault Megane i dalje ostati jedan od najpopularnijih kompaktnih modela u BiH.

Datum objave: 24/09/2012
Komentarišite ovaj članak


Stanje na putevima

Partneri

Auto Shop Magazin

TV Emisija ASM Plus

 

Facebook