Naslovna > Automobili > Volkswagen > Amarok > Teretnjak sa srcem sportiste
FOTO GALERIJA (44)

Volkswagen Amarok 3.0 TDI Highline

Teretnjak sa srcem sportiste

Sa redizajnom, Amarok je dobio novi 3.0 TDI agregat, koji u najjačoj verziji sa 224 KS potpuno mijenja dosadašnju percepciju o pick-up automobilima kao superizdržljivim, ali dinamički ograničenim automobilima...

Prvi Volkswagenov pick-up predstavljen je 2009. godine u Argentini, gdje se od početka proizvodi za potrebe američkog tržišta. Od 2011. godine Amarok se počinje proizvoditi i na evropskom tlu, u Volkswagenovoj fabrici, u Hannoveru. Te godine je predstavljen i bh. kupcima u kombinaciji sa jednim 1.8-litarskim TSI benzincem od 160 KS, te dva 2.0 turbodizelaša, u TDI verziji sa 122 i Bi-TDI sa 163 KS. Nedugo zatim smo dobili priliku da ga testiramo u najjačoj dizelskoj verziji. Dvolitarski Bi-TDI sa 400 nm nametnuo nam se kao solidna mjera za dvotonsko radno vozilo. Imao je dovoljno snage u zahtjevnom off-roadu, ali i na asfaltu, gdje je od 0 do 100 km/h ubrzavao Amaroka za 11,1 sekundu, uz najveću brzinu od 181 km/h. No, bio je to prvi automobil u kojem karakteristična „žestina“ TDI motora nije dolazila do puno izražaja. Do sličnog zaključka su došli i čelnici Volkswagena, koji su odlučili da se od prošlogodišnjeg redizajna četverocilindarski 2.0 TDI, zamijeni sa većim Audijevim 3.0 TDI V6 motorom, dostupnim u tri verzije sa: 163, 204 i 224 KS. Kako nova kombinacija funkcioniše u praksi imali smo priliku da se uvjerimo testiranjem Amaroka sa najjačim 3.0 TDI motorom i veoma bogatim Highline paketom opreme. Osim njega u ponudi su i početni Comfortline, te potpuno novi, i najbogatiji Aventura paket.

 

 


U okviru redizajna Volkswagenov pick-up je usklađen sa aktuelnim dizajnerskim trendovima njemačkog proizvođača. Podsjećamo da je originalni model iz 2009. razvijen u vrijeme dok je prvi čovjek VW dizajna bio Italijan Walter da Silva, koji je između ostalog zaslužan i za kreiranje prvih generacija Passata CC i Touarega. Silvin koncept je blago „ušminkan“ i osvježen modernijim svjetlima, novom maskom hladnjaka i branicima. Ponuđeni su i novi oblici aluminijumskih naplataka u rasponu od standardnih 17 pa sve do 20 inča koliki su točkovi na ekskluzivnom Amarok Aventura modelu. Testni model je kombinovan sa 19-inčnim alu naplacima i vrhunskim Dunlopovim Winter Sport zimskim gumama dimenzija 255/55. Highline paket se prepoznaje po retrovizorima i branicima u boji karoserije i hromiranoj rešeci hladnjaka. Hroma ima i oko svjetala za maglu, na zadnjem braniku, ali i na čeličnim cjevastim zaštitama pragova, te na cjevastom okviru iza kabine. Kada se sve to kombinuje sa srebrnom metalik bojom karoserije, jednom od 10 koje su ponuđene, Amarok postaje veoma naočit automobil, koji se svojom pojavom izdvaja na putu, parkingu, benzinskoj stanici, jednostavno gdje god se pojavi. Drugačije rečeno, sa dužinom od 5.254, širinom od 1.944 i visinom od 1.834 mm djeluje impozantno, na šta u znatnoj mjeri utiče i međuosovinski razmak razvučen na 3.095 mm. Mnogo veće promjene su zahvatile enterijer, koji svojim izgledom i sadržajima, u bogatijim paketima poput testnog može da odiše i istinskim luksuzom. Dosadašnji multifunkcionalni trokraki upravljač je zamijenjen novim, sa lakiranim crnim umetkom. Osim upravljača, od Golfa VII Amarok je posudio i moderniju analogno-digitalnu instrument tablu. Okrugli ventilacioni otvori su zamijenjeni elegantnijim lamelarnim, dok je instrument panel po sredini razdvojen ukrasnom srebrnom lajsnom, detaljem preuzetim od aktuelnog Volkswagen Sharana. Centralnim dijelom dominira novi navigacioni sistem „Discover Media“, sa na dodir osjetljivim ekranom dijagonale 16,3 cm. Grafička postavka ekrana je Volkswagenovski jednostavna, pa bi ovaj uređaj bez problema trebalo da koriste i oni sa skromnijim poznavanjem savremenih tehnologija. Od interesantnijih sadržaja koje nudi „Discover Media“ istakli bismo sistem elektronskog pojačavanja glasa, koji putem zadnjih zvučnika pojačava sve ono što izgovore vozač ili suvozač. Sa redizajnom Volkswagen je uz Amarok ponudio i vrhunski udobna ergoComfort sjedišta, koja su električno podesiva u 14 smjerova. U drugom redu nema mogućnosti ugradnje istih sjedišta, a nivo udobnosti putnici, koje smo vozili tokom testa, tumačili su s osjetnim razlikama u mišljenjima. Jednima je pozadi bilo neudobno, a drugima „iznenađujuće“ udobno. S vozačke pozicije smo bliži da prihvatimo stav ovih drugih, jer nam se redizajnirani Amarok predstavio kao iznenađujuće udoban automobil, osjetno udobniji od modela kojeg smo vozili 2011. godine. Od praktičnih detalja treba izdvojiti tri 12 voltne utičnice, te dovoljno otvorenih utora za odlaganje svakodnevno potrebnih sitnica. Ono što nedostaje je više zatvorenih pretinaca u kojima bi se od neželjenih pogleda mogle sakriti vrednije stvari.

 


Kod modela poput testnog, koji nemaju zatvoren tovarni prostor, nema „privatnosti“ koju nude prtljažnici standardnih automobila. To znači da se svima koji Amarok osim kao radno namjeravaju koristiti i kao svakodnevno, porodično vozilo, preporučuje obavezna doplata izvlačivog pokrivača (roletna), odnosno krovom zatvorenog prtljažnog prostora. S druge strane, kod radnih zadataka „otvorenost“ ima svoj smisao, jer omogućava utovar i istovar tereta različitih gabarita i visine, koja bi u suprotnom bila limitirana visinom „nadstrešnice“. Sa površinom od 2,52 m² Amarokov tovarni prostor je jedan od najvećih u klasi. Unutrašnji razmak između blatobrana od 1.222 mm je rekordan i kao takav omogućava utovar jedne punopravne Euro palete u prostoru između blatobrana. Dužina tovarnog prostora od 1.555 i širina od 1.620 mm su takođe među najboljim ostvarenjima u klasi, kao uostalom i nosivost od 1.150 kilograma, te mogućnost vuče prikolice od čak 2,8 tona. Poklopac prtljažnika može da podnese opterećenje od 200 kg, te kao takav omogućava jednostavno produžavanje teretnog prostora. Po želji kupca teretni prostor može da se zaštiti od mehaničkog i hemijskog uticaja sa specijalnom presvlakom u antracit boji, koja je otporna na UV zračenje. Sa unutrašnje, lijeve stranice tovarnog prostora se nalazi i praktična 12v utičnica. Redizajnirani Amarok sa bogatom Highline opremom i novim 3.0 TDI motorom, u njegovoj najjačoj verziji nametnuo nam se kao automobil koji je za protekle četiri godine preležao sve dječje bolesti i sada je spreman da se nametne najboljim predstavnicima u klasi. Po svemu što nudi, spreman i da bude najbolji. Ta činjenice prema Volkswagenu u slučaju testnog modela vrijedi 95.594 KM.

 


POGON I OFF-ROAD MOGUĆNOSTI
Koliko je Amarok zapravo sposoban offroad automobil najbolje pokazuju mjerenja, tačnije napadni ugao od 28, odlazni od 23,6 stepeni, te ugao prelaska preko prepreke od 23 stepena, a sve uz sposobnost savladavanja uspona od 45 stepeni. Volkswgenov pick-up može uspješno da savlada i bočne nagibe do 50 stepeni. On ima i off-road ABS sistem, čiji rad je prilagođen kočenju na podlogama sa lošim prianjenjem. Amarokov primarni pogon je na zadnju osovinu i automobil se može dobiti isključivo sa njim. Kada je riječ o 4x4 pogonu, on je dostupan u dvije verzije kao: uključivi  i permanentni  4Motion. Drugu verziju smo imali u testnom modelu, a ona je isključivo dostupna u kombinaciji sa ZF-ovim osmostepenim automatikom i najjačim TDI motorom. Uključivi 4Motion omogućava vozaču da ručno bira željene pogonske kombinacije.  Prebacivanje iz 4x2 u 4x4 pogon i obrnuto moguće je izvesti u vožnji bez potrebe za zaustavljanjem vozila, dok je za uključivanje redukcije, odnosno 4x4 Low režima, potrebno vozilo zaustaviti i prije toga uključiti 4x4 pogon. Mehanička blokada zadnjeg diferencijala je 100 postotna i smije se koristiti do najveće brzine od 40 km/h. 4Motion Permanent predstavlja stalni pogon na sve točkove sa Torsen diferencijalom i distribucijom vučne sile između osovina od 40:60% do 60:40%. Ova vrsta 4x4 pogona je namijenjena vozačima koji će Amarok uglavnom koristiti na asfaltu sa povremenim izletima van urbanih sredina.

 


MOTOR
Volkswagenov 3.0 V6 TDI izvorno je posuđen od Audija, koji ga ugrađuje u svoje modele A4, A5, A6, A7, A7, Q5 i Q7 serija. Riječ je o Euro 6 motoru sa SCR katalizatorom, koji koristi AdBlue dodatak za prečišćavanje izduvnih gasova. U kombinaciji sa osmostepenim automatikom Volkswagen ovaj motor osim u Amarok, ugrađuje i u Touareg. U najjačoj verziji sa 224 KS i 550 nm obrtnog momenta, koju smo imali na testu sposoban je 2,3 tone težak pick-up od 0 do 100 km/h ubrzati za 7,9 sekundi. O kakvoj dinamici je riječ najbolje potvrđuje podatak da sportski Golf GTD sa 2.0 TDI motorom od 184 KS i DSG mjenjačem do „stotke“ iz mjesta stiže za 7,5 sekundi. Najveća brzina testnog Amaroka je 193 km/h. Od Volkswagena obećanu prosječnu potrošnju od 7,8 litara tokom zimskog testa nismo uspjeli postići, a iskreno, nismo se ni trudili. Prosjek dinamičnog testa od oko hiljadu i po kilometara pređenih, sa stotinjak kilometara odvezenih u off-roadu, zaustavio se na 11,6 litara. Na otvorenoj cesti smo prosječno trošili deset, a jednom i devet litara, a u off-roadu na momente i više od 15, 16. Kombinacija snažnog motora i odličnog automatskog mjenjača jednostavno nameće da ju forsirate. Kabina je uzorno zvučno izolovana, a motor proizvodi veoma izuzetnu zvučnu kulisu, koju na višim brzinama nadopunjuje i huk vjetra oko masivne karoserije. Mada smo većinu testa odradili „nenatovareni“, Amarok se kao prazan pokazao uzorno stabilnim pick-upom. Granice fizike najlakše se prelaze kada ste na nizbrdici često prinuđeni mijenjati pravac. Ukoliko pretjerate, Amarok proklizuje predvidljivo, bježanjem rasterećenog zadnjeg kraja, nakon čega u akciju stupa ESP koji munjevito koči točkove za najmanje „gripa“. Pretjerati je moguće, ali je u takvim situacijama vozač prije gubitka stabilnosti svjestan onoga što slijedi.

Datum objave: 15/01/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook